Recenzje pobytów – od gości i gospodarzy
Recenzje mają kluczowe znaczenie dla budowania zaufania na Airbnb – dzięki nim gospodarze i goście mogą dzielić się swoimi opiniami, pomagać naszej społeczności w podejmowaniu świadomych decyzji i dowiedzieć się, czego się spodziewać na miejscu. Szanujemy autentyczne opinie członków naszej społeczności, dlatego stosujemy różne zabezpieczenia, które pomagają nam budować zaufanie do naszego systemu recenzji.
Wybór gości i wyróżnienie
Oferty muszą mieć co najmniej 5 niedawnych recenzji, aby kwalifikować się do oznaczenia jako Wybór gości, wyróżnienia wśród najlepszych domów lub uwzględnienia w rankingu procentowym. Dowiedz się więcej w artykule o Wyborze gości i wyróżnieniu.
Kiedy możesz napisać recenzję pobytu
Gospodarze i goście mogą wystawiać recenzje tylko w przypadku pobytów, które zostały zarezerwowane i opłacone na Airbnb.
Kiedy można przesyłać i publikować recenzje
Na przesłanie recenzji goście i gospodarze mają 14 dni od zakończenia pobytu. Goście i gospodarze mogą również pisać recenzje na temat niektórych rezerwacji, które zostały anulowane w dniu zameldowania lub po nim (licząc od północy w strefie czasowej oferty).
Recenzje są publikowane, gdy prześlą je obie strony lub gdy upłynie termin 14 dni na ich napisanie – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Jeśli gospodarz anuluje rezerwację przed dniem zameldowania, gospodarz ani gość nie będą mogli opublikować recenzji pobytu.
Jak napisać recenzję
Po zakończeniu pobytu Airbnb wyśle Ci e-maila z prośbą o napisanie recenzji na temat ostatniego gospodarza lub gościa. Możesz również napisać recenzję bezpośrednio na Airbnb:
- Jeśli jesteś gościem, wejdź na stronę Podróże lub przejdź do skrzynki odbiorczej Airbnb.
- Jeśli jesteś gospodarzem, przejdź do sekcji Rezerwacja na karcie Dzisiaj lub do Wiadomości Airbnb.
Uwaga: te dane opierają się na informacjach publicznie dostępnych na stronie profilowej recenzenta lub na innych danych, które recenzent przesłał, aby zarejestrować się na Airbnb lub dokonać rezerwacji. Jeśli chcesz ukryć te szczegóły, skontaktuj się z nami.
Gdzie znaleźć recenzje
Gdy zalogujesz się na swoje konto Airbnb, na Twoim publicznym profilu znajdziesz zarówno recenzje napisane o Tobie, jak i przez Ciebie.
Jeśli rezerwacja obejmuje więcej niż jednego gościa, recenzja gospodarza będzie widoczna na profilach pozostałych potwierdzonych gości z tego samego pobytu.
Czy recenzje są moderowane?
Airbnb nie moderuje recenzji przed ich opublikowaniem. Recenzje muszą jednak dotyczyć faktycznej rezerwacji i mogą zostać usunięte, jeśli naruszają nasze zasady pisania recenzji.
Mamy również system wykrywania oszustw, który aktywnie sprawdza, czy recenzja odnosi się do prawdziwego pobytu. Jeśli nasz system wykryje, że recenzja może być fałszywa – na przykład dlatego, że nie dotyczy faktycznego pobytu na Airbnb, lub dlatego, że recenzowany pobyt miał na celu wyłącznie podwyższenie ogólnej oceny danej osoby – zostanie ona usunięta.
Usuwanie recenzji
Nie możesz usunąć recenzji napisanej na temat Twój lub Twojego domu, ale możesz ją zgłosić, jeśli Twoim zdaniem narusza nasze zasady pisania recenzji. Uważamy, że każda ze stron ma prawo do rozpatrzenia sprawy przez różnych specjalistów, ale Airbnb nie rozpatrzy sprawy więcej niż dwa razy. Recenzje naruszające nasze zasady będą usuwane, a o naszej decyzji zostaną poinformowani zarówno gość, jak i gospodarz.
Zasady te mają na celu ochronę integralności naszego systemu recenzji. Umożliwiają usuwanie recenzji, które są fałszywe, nie na temat lub stanowią manipulację, ale też pozwalają członkom naszej społeczności na dzielenie się z innymi swoimi wrażeniami z ukończonego pobytu.
Jeśli recenzja opublikowana przez Ciebie wcześniej nie odzwierciedla już Twojej opinii, możesz ją usunąć.
Edytowanie recenzji
Aby zachęcić gospodarzy i gości do pisania uczciwych i obiektywnych recenzji, ograniczamy możliwość edytowania recenzji po jej napisaniu.
- Jeśli Twoja recenzja zostanie przesłana jako pierwsza, możesz ją dowolnie edytować (przez maksymalnie 14 dni od wymeldowania), ale tylko do czasu, gdy swoją recenzję prześle druga strona.
- Gdy obie recenzje zostaną przesłane lub gdy upłynie 14 dni (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej), recenzje zostaną automatycznie opublikowane i nie będzie można już ich edytować.
- Recenzje gościa i gospodarza są publikowane jednocześnie i nie można ich po tym edytować (druga osoba nie może przeczytać Twojej recenzji i na tej podstawie zmienić swojej).
- Nie możesz domagać się zmian w recenzji napisanej na Twój temat. Możesz jednak skontaktować się z nami, aby poprosić o zmianę zaimka używanego w recenzji w odniesieniu do Ciebie.
Odpowiadanie na recenzję
Możesz zamieścić publiczną odpowiedź na otrzymaną recenzję, pod warunkiem że będzie ona zgodna z naszymi Zasadami pisania recenzji.
Wyświetlanie, wyszukiwanie i sortowanie recenzji
Domyślnie recenzje wyświetlają się w porządku chronologicznym, a najnowsza jest wyświetlana jako pierwsza. Użytkownicy otrzymują również narzędzia do wyszukiwania recenzji za pomocą słów kluczowych (na przykład: czystość, szybkość internetu, lokalizacja itp.) i sortowania recenzji od najnowszych albo najwyżej lub najniżej ocenianych.
Oceny w recenzji
Przy każdej recenzji zobaczysz ogólną ocenę w gwiazdkach przyznaną przez gości w skali od 1 do 5. Sekcja z oceną ogólną pokazuje względny rozkład ocen w gwiazdkach. Pokazujemy również średnią ocenę w każdej z tych podkategorii: czystość, zgodność z opisem, zameldowanie, komunikacja, lokalizacja i stosunek wartości do ceny.
Dane na temat recenzenta i pobytu
Aby dowiedzieć się więcej o gościach, którzy zatrzymali się w danym domu, i wykorzystać te informacje do sprawdzenia, czy to miejsce spełnia Twoje potrzeby, w recenzji możesz znaleźć informacje o recenzentach:
- miasto, kraj, kontynent lub region,
- data pobytu (np. czerwiec 2024 roku, 3 tygodnie temu, dzisiaj itp.),
- rodzaj podróży (np. pobyt z dziećmi, grupą lub zwierzętami),
- długość pobytu (np. jedna noc, kilka nocy, około tygodnia lub ponad tydzień).
Uwaga: te dane opierają się na informacjach publicznie dostępnych na stronie profilowej recenzenta lub na innych informacjach, które recenzent przesłał, aby zarejestrować się na Airbnb lub dokonać rezerwacji. Aby ukryć swoje dane, skontaktuj się z nami.
Jak sortować recenzje:
- Kliknij interesującą Cię ofertę.
- Kliknij Recenzje.
- Kliknij opcję sortowania: Najnowsze, Najwyżej oceniane lub Najniżej oceniane.
- Kliknij interesującą Cię ofertę.
- Kliknij Pokaż wszystkie recenzje.
- Kliknij, aby wybrać opcję sortowania: Najnowsze, Najwyżej ocenianelub Najniżej oceniane.
- Kliknij Zapisz.
- Kliknij interesującą Cię ofertę.
- Kliknij Pokaż wszystkie recenzje.
- Kliknij, aby wybrać opcję sortowania: Najnowsze, Najwyżej ocenianelub Najniżej oceniane.
- Kliknij Zapisz.
- Kliknij interesującą Cię ofertę.
- Kliknij Recenzje.
- Kliknij, aby wybrać opcję sortowania: Najnowsze, Najwyżej ocenianelub Najniżej oceniane.
Powiązane artykuły
- Gość
Jak napisać pomocną recenzję
Chcesz pochwalić swojego ostatniego gościa lub docenić miejsce pobytu? To świetnie. Zapoznaj się z tymi wskazówkami, jak napisać recenzję, k… - Gość
Jak edytować napisaną recenzję
Napisaną recenzję możesz edytować do momentu, gdy zostanie ona opublikowana. Jak działają recenzje
Recenzje to świetny sposób, by gospodarze i goście mogli podzielić się swoimi opiniami. Przekazujemy tajniki funkcjonowania recenzji.