Ten materiał nie jest dostępny w wybranym języku, dlatego na razie możesz się z nim zapoznać w tej wersji językowej.

Jak przywitać pierwszych gości Airbnb

Zapewnij gościom niezapomniane przeżycia.
Autor: Airbnb, 20 lis 2019
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 10 cze 2024

Czekasz na pierwszych gości? Możesz czuć się trochę nieswojo. Nie przejmuj się – to normalne. Jesteśmy tutaj, aby wspierać Cię na każdym kroku. Chcesz, by pobyt pierwszych i kolejnych gości był dla nich niezapomnianym przeżyciem? Zapoznaj się z tym przewodnikiem.

Krok 1. Komunikuj się wcześnie i często

Przyjmowanie gości zaczyna się na długo przed tym, gdy przekraczają próg Twojego domu. Szybkie odpowiadanie na wiadomości od gości oznacza, że ich potrzeby są dla Ciebie ważne.

Te pierwsze rozmowy są również doskonałą okazją do przekazania, czego goście mogą się spodziewać. Kilka pomocnych wskazówek:

  • Mów o wszystkim otwarcie. Goście mogli coś przeoczyć, sprawdzając Twoją ofertę. Jeśli Ty, Twoja rodzina, inni goście lub zwierzęta domowe będziecie dzielić z gośćmi niektóre pomieszczenia, warto im o tym przypomnieć.
  • Nie ograniczaj się. Otwórz się na integrację społeczną – najlepiej po prostu zapytaj gości, czego potrzebują, aby poczuć się u Ciebie dobrze.
  • Korzystaj z wygodnego sposobu komunikacji. Do kontaktowania się z gośćmi możesz używać systemu wiadomości w aplikacji Airbnb.
  • Myśl z wyprzedzeniem. Jeśli masz zamiar wysyłać podobne informacje do wielu gości, możesz zaoszczędzić sporo czasu dzięki naszym narzędziom do wysyłania wiadomości.

Krok 2. Ułatw zameldowanie

Możesz zawczasu odpowiedzieć na najczęstsze pytania gości przez wypełnienie pól w sekcji Informacje dla gości na karcie Oferty – tam możesz zamieścić wskazówki dojazdu, instrukcje zameldowania czy szczegóły Wi-Fi. Te informacje goście zobaczą na karcie Podróże 48 godzin przed zameldowaniem.

Dowiedzieliśmy się od gości – zwłaszcza tych z historycznie marginalizowanych społeczności – że samodzielne zameldowanie jest dla nich bardzo komfortowe. Ale jeśli jesteś w pobliżu, możesz też zapytać gości, czy wolą powitanie osobiste.

Przeczytaj przewodnik dla gospodarzy „Jak przyjmować gości bez wykluczania”

Krok 4. Przewiduj potrzeby gości

Każdy gość jest inny, jednak większość oczekuje, że zapewnisz im od razu konkretne informacje i udostępnisz określone udogodnienia. Co możesz zrobić?

  • Zapewnij podstawowe udogodnienia takie jak ręczniki, pościel, mydło i papier toaletowy.
  • Dodaj do wskazówek dla gości informacje np. o tym, z których pomieszczeń można korzystać bez ograniczeń, jak używać poszczególnych udogodnień i jak połączyć się z Wi-Fi.
  • Przygotuj przewodnik, w którym polecisz ulubione restauracje, sklepy spożywcze, kawiarnie i inne ciekawe miejsca w okolicy.
  • Pozostań w zasięgu, aby goście mogli w razie kłopotów kontaktować się z Tobą przez SMS-a, e-maila albo telefon.
  • Przygotuj numery telefonu do takich osób, jak hydraulik, konserwator, operator internetu i kablówki lub sąsiedzi.

Krok 4: Przewiduj potrzeby gości

Każdy gość jest inny, jednak większość oczekuje, że zapewnisz im od razu konkretne informacje i udostępnisz określone udogodnienia. Wszystkim gospodarzom radzimy:

  • Dodaj do wyposażenia podstawowe udogodnienia takie jak ręczniki, pościel, mydło i papier toaletowy
  • Dodaj do wskazówek dla gości informacje np. o tym, z których pomieszczeń można korzystać bez ograniczeń, jak używać poszczególnych udogodnień i jak połączyć się z Wi-Fi
  • Przygotujprzewodnik, w którym polecasz ulubione restauracje, sklepy spożywcze, kawiarnie i inne ciekawe miejsca
  • Pozostań w zasięgu, aby goście mogli w razie kłopotów kontaktować się z Tobą przez SMS-a lub e-maila albo dzwoniąc
  • Przygotuj dla gości listę ważnych numerów telefonu, na przykład do hydraulika, konserwatora, serwisanta od internetu i kablówki lub do sąsiada, który w razie potrzeby może pomóc

Krok 5. Pisz i otrzymuj recenzje

Twoje pierwsze recenzje mają kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu w Airbnb – średnia ocena pojawi się przy Twojej ofercie po otrzymaniu trzech pierwszych recenzji i może mieć wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Learning Series: First-Time Hosting

Get more tips

Przygotowanie na nieoczekiwane sytuacje
Jeśli coś pójdzie nie tak, pamiętaj, że duże znaczenie ma sposób, w jaki reagujesz. Pozostawaj w kontakcie przez SMS-a, telefon lub e-mail. Ponadto jeśli masz zamiar wyjechać, miej pod ręką numer telefonu do hydraulika, „złotej rączki” oraz operatora internetu i telewizji kablowej, a także dane kontaktowe sąsiada, znajomego lub współlokatora.

Airbnb
20 lis 2019
Czy udało nam się pomóc?