Ci zarządcy nieruchomości skorzystali z narzędzi Airbnb, aby zwiększyć obłożenie

Małżeństwo z Paryża zaprezentowało swoją ofertę dzięki wysokiej jakości zdjęciom i przewodnikom dla gości.
Autor: Airbnb, 20 wrz 2019
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 17 paź 2023

Kiedy Angie i Chris zaczęli remontować i wynajmować turystom designerskie lofty w Paryżu, mieli problem z przyciągnięciem gości. Pomimo wystawienia ofert na trzech platformach i własnej stronie internetowej, obłożenie rzadko przekraczało 50%.

Sytuacja zmieniła się jednak w 2014 roku, kiedy małżeństwo opublikowało na Airbnb oferty swoich siedmiu loftów w Paryżu. Globalny zasięg platformy pomógł przyciągnąć młodych gości korzystających z nowoczesnych technologii.

„Airbnb otworzyło branżę turystyczną na zupełnie nowy typ użytkowników i podróżnych” – stwierdza Chris. „Dzięki temu stała się ona przykładem, jak korzystać z innowacji, technologii i dbać o zadowolenie klientów”.

Gospodarzom takim jak Angie i Chris platforma Airbnb zaoferowała narzędzia, które pozwoliły im zaprezentować piękne zdjęcia oferowanych miejsc – miniloftów, które wcześniej służyły za piekarnie czy pracownie artystyczne i modowe.

Wyeksponowana galeria pozwala podkreślić estetykę miejsca – plakaty w stylu art déco, krzesła z lat 50. XX wieku czy narzuty w czerwoną szachownicę. Airbnb zapewnia również platformę do dzielenia się z gośćmi lokalnymi wskazówkami – gospodarze mogą udostępniać na niej spersonalizowane przewodniki z informacjami o miejscach, w których paryżanie jedzą, bawią się i robią zakupy.

„Przyjmujemy gości, ponieważ kochamy podróże” – opowiada Chris. „Uwielbiamy to poczucie, że poznajemy miasto jak jego mieszkańcy, a nie jak turyści. Chcieliśmy, żeby nasi goście podczas pobytu w oferowanych przez nas miejscach też mogli się tak poczuć”.

Przed dołączeniem do Airbnb Chrisowi i Angie trudno było jednocześnie zarządzać kalendarzami rezerwacji na kilku platformach i we własnym programie, którego używali do tych celów. „To był koszmar” – wspomina Chris.

Airbnb umożliwiło im zsynchronizowanie kalendarzy, aby nie zdarzały się sytuacje, gdy kilkoro gości rezerwuje ten sam termin. W Centrum wiedzy i Centrum pomocy są też artykuły, które pomagają gospodarzom dowiedzieć się, jak zoptymalizować działalność na Airbnb. Kiedy Angie i Chris zastosowali się do jednej ze wskazówek i skrócili minimalną długość pobytu, szybko zaczęli zyskiwać kolejne rezerwacje.

Małżeństwo skorzystało również z dostępnych na platformie narzędzi do wyceny, które z wyprzedzeniem wskazują optymalne stawki przez cały rok – na podstawie sezonu, dni tygodnia czy wydarzeń odbywających się w okolicy. „Airbnb zapewnia profesjonalne narzędzia do zarządzania nieruchomościami nawet osobom, które prowadzą działalność na mniejszą skalę” – mówi Chris.

Dzięki sukcesowi odniesionemu w Paryżu Angie i Chris rozszerzają teraz działalność na Portugalię. Narzędzia dla współgospodarzy Airbnb umożliwiają im zatrudnienie osoby, która pomoże zarządzać nieruchomością, gdy sami będą w innym kraju. „Uważam, że możliwość nawiązania współpracy ze współgospodarzami zmieniła sposób, w jaki prowadzi się tę działalność” – stwierdza Chris. „Airbnb regularnie wprowadza nowe rozwiązania i potrafi przewidzieć potrzeby swoich użytkowników”.

Chcesz zostać gospodarzem profesjonalnym na Airbnb?
Dowiedz się więcej

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
20 wrz 2019
Czy udało nam się pomóc?