Jak zapobiegać organizacji imprez w swoim obiekcie
Najważniejsze wskazówki
Zgodnie z zasadami Airbnb dotyczącymi imprez i wydarzeń możesz anulować rezerwację bez ponoszenia konsekwencji, jeśli przedstawisz dowody na to, że gość zamierza zorganizować u Ciebie imprezę
Aby uniknąć problemów, przekaż gościom, czego mogą oczekiwać, i zadbaj o jednoznaczną komunikację
Pomoc gospodarzom i gościom w dbaniu o bezpieczeństwo to jeden z priorytetów Airbnb. Aby zapobiec niewłaściwym zachowaniom w obiektach oferowanych na Airbnb, zabraniamy organizowania zakłócających spokój imprez i wydarzeń, w tym dużych otwartych spotkań.
Od czasu, gdy w sierpniu 2020 roku wprowadziliśmy globalnie zakaz organizowania imprez i wydarzeń, ograniczenie to doprowadziło do spadku liczby skarg na uciążliwe imprezy o 44% (w porównaniu z rokiem ubiegłym). Zakaz ten został również dobrze przyjęty przez gospodarzy, liderów społeczności i przedstawicieli władz lokalnych.
Niezależnie od tego, czy jesteś gospodarzem od lat czy dopiero zaczynasz działać w branży, chcemy oszczędzić Ci niepotrzebnego stresu przed przyjęciem gości w wynajmowanym miejscu. Oto sześć kroków, które możesz podjąć, aby zapobiec organizowaniu imprez i zmniejszyć związane z nimi ryzyko.
1. Dowiedz się, na czym polega zakaz
Aby uniknąć problemów, zapoznaj się wcześniej z naszymi zasadami dotyczącymi organizacji imprez i wydarzeń. Oto kilka najważniejszych punktów:
- Nie zezwalamy na imprezy i wydarzenia zakłócające spokój oraz duże otwarte spotkania.
- W niektórych krajach i regionach wprowadziliśmy ograniczenia dotyczące rezerwacji całych domów przez gości w wieku poniżej 25 lat, którzy otrzymali wcześniej negatywne recenzje lub mają mniej niż trzy pozytywne recenzje.
- W nadchodzących miesiącach zniesiemy limit 16 osób na jedną rezerwację, który wprowadziliśmy w 2020 r. w odpowiedzi na obawy dotyczące zdrowia publicznego związane z COVID-19.
- Gospodarze tradycyjnych miejsc na pobyt, takich jak hotele butikowe, mogą zezwolić na organizację imprez według własnego uznania.
- Gospodarze nie mogą zezwalać na wydarzenia, które naruszają nasze zasady.
Airbnb może podjąć uzasadnione kroki przeciwko gościom i gospodarzom, którzy naruszają nasze zasady.
2. Określ, czego goście mogą się spodziewać
3. Poznaj swoich gości
Jasna komunikacja z gośćmi jest wyrazem troski o bezpieczeństwo Twoje, społeczności, a także Twojego domu. Po otrzymaniu prośby o rezerwację lub potwierdzonej rezerwacji zapoznaj się z informacjami o gościu i zadaj mu kilka dodatkowych pytań dotyczących wizyty:
- Jaki jest cel Twojej podróży?
- Kto jeszcze z Tobą przyjedzie?
- Czy znasz mój regulamin domu?
Jest to również okazja, aby przypomnieć gościom o wszystkim, co powinni wiedzieć – na przykład o ciszy nocnej. Możesz poinformować gości o lokalnych przepisach lub ograniczeniach dotyczących imprez, parkowania i zdrowia publicznego.
4. Dbaj o relacje z sąsiadami
Poinformuj sąsiadów, że przyjmujesz gości. Zostaw swoje dane zaufanemu sąsiadowi i poproś go o kontakt w razie niespodziewanych problemów.
Jeśli sąsiedzi są zaniepokojeni, możesz ich zapewnić, że przeważająca większość gości nie powoduje żadnych problemów. W 2021 roku w przypadku 99,92% rezerwacji Airbnb na całym świecie nie odnotowano żadnych skarg związanych z bezpieczeństwem*.
5. Zadbaj o swoją dostępność dla gości
Nawet jeśli oferujesz samodzielne zameldowanie, nadal możesz pokazać gościom, że w razie potrzeby jesteś do ich dyspozycji. Co możesz zrobić przed, w trakcie i po zameldowaniu:
- Poinformuj gości, jak skontaktować się z Tobą telefonicznie w nagłym wypadku. Dzięki temu będzie Ci łatwiej zarządzać nieoczekiwanymi zdarzeniami, a goście docenią Twoją szybką reakcję.
- Zaproponuj, że pojawisz się na miejscu lub wyślesz kogoś, jeśli goście będą czegoś potrzebować. Jeśli nie mieszkasz w pobliżu, wyznacz osobę zarządzającą nieruchomością lub współgospodarza, który w razie potrzeby zajmie się wszystkim osobiście.
6. Podejmij działania, jeśli masz obawy
Jeśli uważasz, że gość zamierza zorganizować imprezę, możesz anulować rezerwację przed zameldowaniem bez ponoszenia konsekwencji. Poprosimy Cię o przedstawienie dowodów potwierdzających Twoją decyzję, takich jak wiadomości od gościa i inna dokumentacja.
Załóżmy na przykład, że gość, który mieszka w pobliżu Twojego domu, rezerwuje w ostatniej chwili pobyt na jedną weekendową noc. Wysyła do Ciebie wiadomość i pyta o dodatkowe miejsca postojowe dla znajomych, a Ty widzisz, że gość ma recenzję wystawioną przez innego gospodarza, w której mowa o zorganizowanej imprezie. Jeśli udostępnisz nam taką wiadomość od gościa i recenzję, możesz anulować rezerwację bez ponoszenia konsekwencji.
Możesz ją anulować online, jeśli masz włączoną opcję rezerwacji natychmiastowej i nie masz jeszcze osiągniętego limitu trzech anulowań w ciągu roku. Jeśli do zameldowania gościa zostało mniej niż 24 godziny, musisz skontaktować się z nami, aby anulować rezerwację.
Aby dowiedzieć się więcej na temat bezpieczeństwa i oczekiwań wobec gospodarzy, zapoznaj się z naszymi zasadami społeczności.
* Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb (1 stycznia – 31 grudnia 2021 roku).
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
Najważniejsze wskazówki
Zgodnie z zasadami Airbnb dotyczącymi imprez i wydarzeń możesz anulować rezerwację bez ponoszenia konsekwencji, jeśli przedstawisz dowody na to, że gość zamierza zorganizować u Ciebie imprezę
Aby uniknąć problemów, przekaż gościom, czego mogą oczekiwać, i zadbaj o jednoznaczną komunikację