Jak możesz dziś zmienić swoją ofertę

Skorzystaj z nowych pomysłów na wypromowanie swojej oferty.
Autor: Airbnb, 18 cze 2020
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 27 kwi 2021

Najważniejsze wskazówki

  • Zaktualizuj szczegóły oferty i zdjęcia, żeby zaprezentować, że masz udogodnienia, których goście teraz potrzebują (jak np. prywatny dostęp do przestrzeni na świeżym powietrzu)

  • Odśwież przewodnik, regulamin domu i profil gospodarza

  • Zmień ustawienia rezerwacji, by zachęcić gości

Goście znów zaczynają planować podróże, a dzięki naszym badaniom wiemy, że szukają inspiracji. Według danych z ankiety przeprowadzonej na Airbnb* 64% gości, którzy planowali, że wybiorą się gdzieś samochodem, nie zdecydowało, dokąd chce pojechać. Goście szukają pomysłów na podróż.

I tu pojawia się Twoja oferta. Goście przekazali nam, że interesują ich szczególnie zajęcia na świeżym powietrzu. Jeśli masz do dyspozycji kawałek podwórka na prywatny użytek lub w pobliżu znajdują się ciekawe ścieżki przyrodnicze na piesze wycieczki, teraz jest dobry moment, żeby podać te informacje w swojej ofercie.

Skoro goście poszukują miejsc, do których mogą spokojnie dojechać samochodem, oferowana przez Ciebie przestrzeń może stać się celem samym w sobie – nawet jeśli okolica nie należy z reguły do tych rozchwytywanych przez turystów. Dowiedzieliśmy się także, że podróżni mierzą w krótkie wyjazdy weekendowe lub wypady na dwie – cztery noce. Jeśli w oferowanym przez Ciebie miejscu znajdują się bardziej luksusowe udogodnienia, takie jak prywatny basen czy wanna z hydromasażem, zamieść te szczegóły w ofercie. Goście docenią dodatkowe opcje, które pozwolą im się zrelaksować.

Poniżej znajdziesz sześć elementów, które warto zamieścić w ofercie, aby zachęcić podróżnych do rezerwowania:

Nazwa i szczegóły Twojej oferty

Warto zaktualizować nazwę oferty, aby podkreślić, dlaczego jest ona idealna na spontaniczny pobyt. Możesz zmienić nazwę, szczegóły i udogodnienia, aby dostosować je doaktualnych trendów podróżnych.

  • Gościom bardzo zależy, aby wśród udogodnień* znalazły się m.in. Wi-Fi, kuchnia, klimatyzacja, parking orazsamodzielne zameldowanie. Jeśli możesz zaproponować je gościom, podkreśl to w swojej ofercie.
  • Jeśli stosujesz nasze instrukcje dokładniejszego sprzątania, umieść informacje o tym w ofercie.
  • Jeśli dysponujesz podwórkiem na prywatny użytek, podaj ten szczegół w nazwie lub opisie oferty.
  • Aktualizacje udogodnień, instrukcje zameldowania, zasady domu i inne informacje możesz wprowadzić na stronach Twoich ofert.

Twoje zdjęcia i podpisy

Myśl jak gość i dodaj nowe zdjęcia, aby podkreślić przestrzenie w oferowanym przez Ciebie miejscu, które mogą być teraz bardzo atrakcyjne dla podróżnych.

  • Dodaj zdjęcia i opisy, które podkreślają, że goście mogą u Ciebie skorzystać z przestrzeni na świeżym powietrzu i zaznacz w opisach, czy udogodnienia – takie jak prywatny basen, wanna z hydromasażem czy ogród – są na ich prywatny użytek.
  • Edytuj opisy zdjęć w taki sposób, by pojawiały się w nich informacje o poszukiwanych przez gości udogodnieniach. Na przykład, jeśli masz w pełni zaopatrzoną kuchnię lub wygodną przestrzeń do pracy w domu, zrób dodatkowe zdjęcia tych opcji i umieść informacje o tym w opisach.

Twój przewodnik

Ponieważ przewodniki mogą być publicznie udostępniane w Twojej ofercie, to świetny sposób na nawiązanie kontaktu zarówno z potencjalnymi, jaki i obecnymi gośćmi. Większość przewodników koncentrowała się głównie wokół restauracji, sklepów i atrakcji turystycznych, jednak w tym momencie nie są to najważniejsze miejsca.

  • Przewodnik może pomóc gościom odkryć piękno Twojej okolicy – i zaoszczędzi Twój czas, ponieważ tworzenie spersonalizowanych rekomendacji może być nie lada wyzwaniem.
  • Dodaj nowe szczegóły: ulubiona knajpka z jedzeniem na wynos czy angażujące zajęcia na świeżym powietrzu.
  • Jeśli w oferowanym przez Ciebie miejscu znajdują się jakieś ciekawe rozwiązania (jak np. dobrze zaopatrzona biblioteczka lub hamak w ogrodzie), wpisz je do przewodnika.

Twój regulamin domu

W Twoim regulaminie domu, oprócz zobowiązania gości do zachowania konkretnych standardów w kwestiach takich jak poziom hałasu, czystość, parkowanie czy palenie papierosów, możesz umieścić tymczasowe wytyczne.

  • Jeśli na przykład nie chcesz, żeby w oferowanym przez Ciebie miejscu przebywały dodatkowe osoby, napisz wyraźnie, że nie pozwalasz na nieautoryzowane wizyty podczas pobytu.
  • Jeśli chcesz, żeby goście posprzątali po sobie, udostępnij im instrukcje sprzątania i zapewnij środki czystości, z których będą mogli skorzystać.

Profil gospodarza

To dobry moment, by utworzyć lub odświeżyć swój profil. Możesz skorzystać z okazji i opowiedzieć gościom trochę więcej o sobie – dzięki temu mogą poczuć się bardziej komfortowo podczas pobytu w Twoim miejscu.

  • Napisz o sobie coś więcej. Powiedz, dlaczego jesteś gospodarzem. Twoja wypowiedź nie powinna być krótsza niż dwa zdania lub 20 słów.
  • Aby każdy gość poczuł się mile widziany, dodaj w swoim profilu wiadomość, że Twoje drzwi są otwarte dla osób z różnych środowisk. W ten sposób nie tylko zasygnalizujesz gościom, że chętnie ich przyjmiesz, ale też zainspirujesz innych gospodarzy do akceptowania różnorodności i wspierania integracji.

Twoje ustawienia

Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na otrzymanie rezerwacji, możesz dostosować ustawienia, aby przyciągnąć podróżnych, którzy potrzebują większej elastyczności.

Będziemy nadal przekazywać informacje o trendach, żeby ułatwić Ci działalność w czasie kryzysu spowodowanego przez epidemię COVID-19 i dostosować się do nowego wydania podróży. Dodaj Airbnb.pl/COVID do zakładek i zaglądaj regularnie na tę stronę – znajdziesz tam więcej wskazówek dla gospodarzy i aktualizacje informacji.

* Na podstawie ankiety przeprowadzonej w maju 2020 roku wśród podróżujących w celach prywatnych gości z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii, którzy korzystali z pobytów w obiektach oferowanych na Airbnbw ciągu ostatnich 12 miesięcy

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Najważniejsze wskazówki

  • Zaktualizuj szczegóły oferty i zdjęcia, żeby zaprezentować, że masz udogodnienia, których goście teraz potrzebują (jak np. prywatny dostęp do przestrzeni na świeżym powietrzu)

  • Odśwież przewodnik, regulamin domu i profil gospodarza

  • Zmień ustawienia rezerwacji, by zachęcić gości

Airbnb
18 cze 2020
Czy udało nam się pomóc?