W jaki sposób Superhostka z Kenii promuje integrację podczas przyjmowania gości

Poznaj gospodynię z Nairobi i uzyskaj wskazówki, dzięki którym wszyscy goście czują się u niej jak u siebie.
Autor: Airbnb, 4 mar 2021
Przeczytasz w 5 minut
Zaktualizowano 4 mar 2021

Najważniejsze wskazówki

  • Superhostka z Nairobi w Kenii udziela gospodarzom wskazówek, jak promować integrację

  • Sprawdź naszą listę materiałów, dzięki którym dowiesz się, jak nie ulegać uprzedzeniom

8 marca przypada Międzynarodowy Dzień Kobiet. Jego tematem przewodnim w tym roku jest #ChooseToChallenge. To hasło ma nas zachęcić do zwalczania nierówności społecznych i tworzenia świata, w którym jest miejsce dla wszystkich.

W USA i w Kanadzie luty jest Miesiącem Historii Czarnoskórych, natomiast marzec to Miesiąc Historii Kobiet. To świetna okazja do mówienia o grupach, które na przestrzeni dziejów doświadczyły dyskryminacji i niesprawiedliwości.

Na Airbnb nie przestajemy mówić o tym, gdy kończy się miesiąc. Uważamy, że należy o tym pamiętać każdego dnia. Z tą myślą rozmawialiśmy z czarnoskórą Superhostką z Nairobi w Kenii. Pytaliśmy o jej doświadczenia związane z przyjmowaniem ludzi z całego świata i o wskazówki dotyczące promowania integracji.

Superhostka Juliette z Nairobi w Kenii powiedziała, że doświadczyła dyskryminacji na czterech różnych lotniskach podczas podróży. „Pomimo tego, że miałam prawidłowe dokumenty, przeszukano mnie” – opowiada. „Te doświadczenia sprawiły, że teraz mam wiele współczucia, ciepła i empatii dla innych”.

Społeczność czarnoskórych doświadczała dyskryminacji podczas podróży, ale ta sama społeczność również zjednoczyła się, aby stawić czoła tym wyzwaniom i pomóc uczynić podróże bezpieczniejszymi i bardziej przyjaznymi. Uważamy, że Airbnb od dawna pomaga nawiązywać kontakty i ułatwia podróżowanie. Dzięki temu przełamujemy stereotypy i uprzedzenia i dalej będziemy walczyć z nierównością społeczną.

Historia gospodyni

Juliette jest liderką społeczności w kenijskiej grupie gospodarzy – oznacza to, że bezpłatnie prowadzi grupę i organizuje spotkania dla gospodarzy. Zanim została gospodynią, przez ponad 20 lat była konsultantką strategii biznesowych. Po przejściu na wcześniejszą emeryturę w sierpniu 2014 roku pojechała do Kapsztadu w RPA i zarezerwowała dom na Airbnb. To doświadczenie sprawiło, że sama postanowiła przyjmować gości.

„Wróciłam do domu, zrobiłam remont i zdecydowałam, że chcę opublikować ofertę na Airbnb” – opowiada. Jednak zanim to nastąpiło (w styczniu 2015 roku), borykała się z wątpliwościami. „Kilka razy zmieniałam zdanie... ale Pamellah – Ambasadorka gospodarzy – przekonała mnie, że powinnam spróbować”.

Według Juliette materiały edukacyjne, takie jak spotkania gospodarzy i grupy w mediach społecznościowych, sprawiają, że przyjmowanie gości jest dużo łatwiejsze. Kiedy zaczynała swoją przygodę na Airbnb, sama musiała nawiązywać kontakty z gospodarzami (takimi jak Pamellah), aby uzyskać wskazówki i odpowiedzi na pytania.

Rodzina to podstawa

Juliette oferuje swój dom rodzinny na Airbnb. „W tym domu wychowałam swoje dzieci” – opowiada. „Znam każdy zakamarek. Wiem, gdzie jest chłodniej i w którym miejscu będzie ciepło”. Teraz przyjmuje u siebie nowe pokolenie rodzin.

„Bardzo mnie cieszy, że zapewniam przyjazny dom dla rodzin z małymi i starszymi dziećmi” – mówi Juliette. Juliette wciągnęła swojego 20-letniego syna w przyjmowanie gości (pomaga jej jako współgospodarz) – dzięki temu uczy go, co to znaczy być gospodarzem.

Sposób, w jaki przyjmujesz gości, może promować integrację

Juliette nauczyła się z czasem kilku rzeczy o przyjmowaniu gości i zawsze jest dobrze do tego przygotowana. Przygotowała dla nas wskazówki dotyczące promowania integracji, które najlepiej się u niej sprawdzają:

  • Dołącz do grupy gospodarzy. „Nie próbuj odkrywać na nowo Ameryki” – mówi Juliette. „Możesz liczyć na gospodarzy, którzy mają doświadczenie w tym, co Ty dopiero zaczynasz robić. Chętnie Ci pomogą, doradzą i podpowiedzą. Teraz przyjmowanie gości jest łatwiejsze niż kiedyś”.
  • Zorientuj się w sytuacji. „Skorzystaj z materiałów, które są przygotowane z myślą o gospodarzach” – podpowiada Juliette. „Znajdziesz je zarówno na Airbnb, jak i poza platformą. Jest ich teraz naprawdę dużo”.
  • Opracuj swój własny styl przyjmowania gości. Myśl o celu. „Zastanów się, co chcesz osiągnąć na Airbnb” – sugeruje Juliette. „Wyobraź sobie, że jesteś gościem – co sprawiłoby Ci przyjemność? Jak powinien zachowywać się wobec Ciebie gospodarz? Jaka jest Twoja specjalność? Nisza? Co możesz zrobić inaczej? Jak goście powinni Cię zapamiętać? Nakreśl plan”.
  • Pomóż swojej społeczności. Jeśli pomagasz innym, masz większe szanse, że zintegrujesz się z nimi. „Kiedy już zostaniesz gospodarzem i zdefiniujesz swoją niszę, poszukaj sposobów, które pozwolą Ci pomóc innym gospodarzom” – podpowiada Juliette. „Obecnie wspieram kobiety, które przyjmują gości”.
  • Bezpieczeństwo powinno być najważniejsze. „Jestem czarnoskórą kobietą i bezpieczeństwo jest dla mnie bardzo ważne” – mówi Juliette. „Musisz zadbać o to, żeby goście Ci zaufali – to bardzo ważne, bo dzięki temu możesz ich chronić”. Juliette pomaga również gościom znaleźć środki transportu do poruszania się po okolicy. „Wiem, że podróżowanie w nowym miejscu – solo lub nawet z towarzystwem – może być przerażającym przeżyciem” – przyznaje. „Aby zapewnić gościom bezpieczeństwo, korzystam ze swojej wiedzy o mieście, moim domu i o samych gościach”.

Miejsce, w którym każdy może poczuć się jak u siebie

Juliette jest czarnoskórą gospodynią, która regularnie przyjmuje gości z całego świata i doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest pielęgnowanie integracji i poczucia przynależności. W ciągu ostatnich sześciu lat, odkąd została gospodynią, dowiedziała się wiele o tym, jak sprawić, by goście czuli się u niej mile widziani. Oto najlepsze wskazówki, które przygotowała dla gospodarzy:

  • Niech Twoja oferta opowiada Twoją historię. Opowiedz o tym, co wyróżnia Ciebie i Twoją ofertę – zamieść te informacje w profilu gospodarza i w swojej ofercie. „Podaj wszystkie szczegóły dotyczące tego, co wyróżnia Ciebie i Twoją ofertę, i wyjaśnij, czego gości mogą się spodziewać” – mówi Juliette. „To jeden ze sposobów, żeby Cię poznać”.
  • Włącz rezerwację natychmiastową. Juliette uważa, że traktowanie wszystkich gości jednakowo jest ważne, i zaczęła od włączenia rezerwacji natychmiastowej. Chociaż gospodarze nie mają dostępu do zdjęć profilowych, dopóki rezerwacja nie zostanie zakończona, dyskryminacja często opiera się na postrzeganiu – a ludzie mogą domyślać się, jakiej rasy jest gość, na podstawie imienia i nazwiska. Rezerwacja natychmiastowa usuwa te zmienne z procesu rezerwacji.
  • Komunikuj się z gośćmi szybko i często. „Zazwyczaj zaczynam od pytania, czego potrzebuje gość, czego się mogę spodziewać, o której przyjeżdża, co mogę dla niego zrobić i jak sprawić, żeby miał jak najlepsze wrażenia z pobytu” – mówi Juliette. Przygotowała też wskazówki, w których goście mogą znaleźć odpowiedzi na różne pytania. „Wskazówki ułatwiają gościom poruszanie się po domu i unikanie niespodzianek. Powtarzanie pewnych informacji po kilka razy może zapobiec wielu problemom”.
  • Osobiste powitanie. „Traktuję każdego gościa jak kogoś wyjątkowego” – opowiada Juliette. „Przygotowuję plakietki z imionami i do każdego mam indywidualne podejście. Dbam również o to, żeby witać gości osobiście – chyba że nie ma mnie na miejscu”. Traktowanie wszystkich gości w przyjazny sposób może pomóc ograniczyć uprzedzenia, promować integrację i zapewnić wszystkim poczucie komfortu.
  • Zwróć uwagę na potrzeby gości. „Przyjmuję gości ze wszystkich kultur i środowisk, a wszyscy oni mają różne potrzeby, oczekiwania i doświadczenia” – stwierdza Juliette. „Słucham wszystkiego, co mówią, i zadaję dodatkowe pytania, jeśli coś jest dla mnie niejasne”. Na przykład często przyjmuje Kenijczyków, którzy mieszkają w innych krajach i przyjeżdżają z wizytą do domu. „Często pomagam im ponownie poznać Nairobi” – mówi.

Więcej materiałów do promowania integracji

Będąc gospodarzem, wiesz, jak ważne jest unikanie uprzedzeń. Wszyscy Twoi goście powinni być traktowani przez Ciebie tak samo serdecznie – niezależnie od tego, kim są, skąd pochodzą czy jak wyglądają.

Dlatego udostępniamy materiały, dzięki którym możesz promować aktywizm i integrację wśród członków naszej społeczności.

Chcemy nadal rozmawiać na temat integracji społecznej, dlatego mamy nadzieję, że opublikujesz w naszym Centrum społeczności informacje na temat swoich własnych doświadczeń w przyjmowaniu gości na Airbnb oraz materiały i wskazówki, które najbardziej pomogły Ci w stworzeniu miejsca przyjaznego dla każdego gościa.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Najważniejsze wskazówki

  • Superhostka z Nairobi w Kenii udziela gospodarzom wskazówek, jak promować integrację

  • Sprawdź naszą listę materiałów, dzięki którym dowiesz się, jak nie ulegać uprzedzeniom

Airbnb
4 mar 2021
Czy udało nam się pomóc?