Jak przygotować strategię cenową

Dzięki odpowiedniej cenie możesz zdobyć gości i na Airbnb zarabiać więcej.
Autor: Airbnb, 1 gru 2020
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 20 lis 2023

Cena to jeden z głównych elementów, które goście biorą pod uwagę przy wyborze miejsca pobytu. Niezależnie od tego, jak niesamowity jest Twój dom, jeśli cena oferty jest wyższa niż porównywalnych miejsc na pobyt w okolicy, istnieje spore ryzyko, że stracisz rezerwacje.

W 2022 roku gospodarze, którzy aktualizowali ceny co najmniej cztery razy, uzyskali ponad 30% więcej zarezerwowanych nocy niż osoby, które tego nie robiły.* Skorzystaj z tych wskazówek, aby ustalić strategię cenową, która będzie odpowiednia dla Ciebie.

Poznaj oferty w swojej okolicy

Skorzystaj z kalendarza, aby porównać swoją cenę ze średnią cen podobnych ofert w pobliżu na mapie Twojej okolicy. Możesz wybrać, czy chcesz wyświetlić oferty zarezerwowane czy niezarezerwowane.

Jak porównać ceny na mapie:

  • Wybierz dowolny termin lub zakres dat o długości maksymalnie 31 nocy.

  • Kliknij swoją cenę za noc, a następnie przycisk z pinezką lokalizacji i napisem „Podobne oferty” oraz zakresem cenowym.

Ceny wyświetlone na mapie to średnie ceny miejsc w wybranym terminie – zarówno w przypadku zarezerwowanych, jak i jeszcze wolnych obiektów. Czynniki wpływające na to, że dane oferty są określane jako podobne do Twojej, to lokalizacja, metraż, udogodnienia, oceny, recenzje i inne oferty, które goście wyświetlają, gdy rozważają rezerwację pobytu u Ciebie.

Oferuj najlepszą wartość

Wiedząc, ile płacą Twoi goście, możesz starać się zapewnić im jak najwyższą wartość za te pieniądze, dbając jednocześnie o realizację własnych celów finansowych. Łączna cena obejmuje Twoją cenę za noc, wszelkie dodatkowe ustalone przez Ciebie opłaty (za sprzątanie, za dodatkowych gości lub za zwierzęta), opłaty serwisowe Airbnb i podatki.

Konkurencyjne ceny mogą sprawić, że Twoja oferta będzie się wyróżniać i zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytm traktuje priorytetowo cenę całkowitą i jakość oferty w porównaniu z podobnymi ofertami w pobliżu.

Nie wszystkie elementy, które uwzględniasz w cenie, muszą być dla gości oczywiste. Czy oferujesz coś wyjątkowego, na przykład pełne śniadanie, luksusowe produkty do kąpieli czy dostęp do serwisów streamingowych? Napisz to w opisie, aby goście poznali pełną wartość Twojej oferty.

Pomyśl o zastosowaniu zniżek i promocji

Zniżki i promocje umożliwiają oferowanie pod pewnymi warunkami niższych cen, jednak bez zmiany zwykłej ceny za noc. Narzędzia te pomagają w różnych sytuacjach, takich jak przyjmowanie pierwszych gości lub udostępnianie domu na dłuższe pobyty.

  • Nowe oferty: promocja nowej oferty z 20% zniżką od ceny za noc może zachęcić trójkę pierwszych gości do zarezerwowania pobytu. Według danych Airbnb gospodarze, którzy oferują tę promocję w ciągu pierwszych 30 dni, w których oferta jest aktywna, szybciej otrzymują pierwszą rezerwację.

  • Dłuższe pobyty: oferowanie zniżek na pobyty tygodniowe i miesięczne może skutkować wyższym wskaźnikiem obłożenia, mniejszą rotacją gości i mniejszą ilością pracy. W 2022 roku rezerwacje pobytów trwających co najmniej tydzień stanowiły 46% nocy zarezerwowanych na Airbnb.

Zniżki i promocje dostępne w Twojej ofercie możesz ustawić w kalendarzu gospodarza.

* Na podstawie ofert z całego świata (z wyjątkiem Chin, Białorusi, Rosji i Ukrainy), w których od stycznia do grudnia 2022 roku dostępna była co najmniej jedna noc i które nie miały włączonej inteligentnej wyceny. Na liczbę zarezerwowanych nocy wpływają dodatkowe czynniki.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
1 gru 2020
Czy udało nam się pomóc?