Ten zarządca nieruchomości zwiększył liczbę rezerwacji dzięki narzędziom Airbnb
Zarządzanie w imieniu prywatnych właścicieli ponad 120 nieruchomościami do wynajęcia w ruchliwym ośrodku narciarskim Breckenridge w Kolorado to według Candace niekończący się taniec na linie.
Jako dyrektorka sprzedaży w VisitBreck, firmie zarządzającej nieruchomościami, Candace musi znać właścicieli i ich potrzeby. Musi pamiętać o każdej z nieruchomości: od szeregowych domków na stokach po górskie rezydencje z dziewięcioma sypialniami, a także o ważnych szczegółach na temat udogodnień i niezbędnych prac konserwacyjnych. Musi też śledzić dostępność miejsc, jednocześnie stale dostosowując ceny każdej oferty, aby zmaksymalizować obłożenie.
„Wielu naszych właścicieli chce mieć piękny drugi dom dla siebie i rodziny. Wynajmują go więc, żeby sobie na to pozwolić” – wyjaśnia Candace, która po studiach przyjechała do miasta niegdyś opanowanego gorączką złota, żeby jeździć na snowboardzie – i już tam została. „Ale dla wielu z nich ważne jest też to, że ktoś dba o dom, kiedy nie ma ich na miejscu”. A to szczególnie cenne w zimnym klimacie, w którym pęknięta rura w domu może stanowić poważny problem.
Platforma Airbnb umożliwia gospodarzom łatwe zarządzanie ofertami i jednocześnie dostęp do dużej grupy odbiorców
Candace zaczęła korzystać z Airbnb około pięciu lat temu, aby śledzić harmonogramy wyjazdów właścicieli domów i zapewnić im stały napływ gości. W tym czasie firma VisitBreck starała się rozszerzyć swój zasięg i zwiększyć efektywność. „Wybraliśmy Airbnb, ponieważ się rozwijało” – wyjaśnia. „Uznaliśmy, że to świetna platforma dla naszych obiektów”.
Opłaciło się. Cadence mówi, że korzystanie z Airbnb sprawiło, że liczba rezerwacji się zwiększyła.* Uważa, że przyczynia się do tego nie tylko sam zasięg Airbnb, ale też liczne narzędzia do zarządzania, które uprościły wiele problemów logistycznych związanych z jej pracą. Na przykład po zalogowaniu się na panelu platformy może kliknąć kalendarz wielu ofert, który umożliwia jej jednoczesne wyświetlenie wszystkich nieruchomości, a jest ich ponad 120. „To fajny dodatek” – ocenia.
Narzędzia do wyceny pomagają zarządcy nieruchomości zwiększyć obłożenie
Kalendarz przydaje się, kiedy trzeba żonglować różnymi stawkami wynajmu w wielu obiektach i terminach dla różnych rodzajów gości (zimą są to narciarze, jesienią – miłośnicy spadających liści, a latem – fani pieszych wędrówek). „Jeśli w jakimś obiekcie jest za mało gości, mogę w kalendarzu ustawić promocyjną stawkę wynajmu w tym miejscu” – dodaje.
Zestawy reguł cenowych Airbnb pozwalają jej podwyższać i obniżać stawki w określonych terminach, np. w zależności od sezonowego popytu. Różne narzędzia do wyceny przyczyniły się, jej zdaniem, do wzrostu wskaźnika obłożenia VisitBreck o prawie 30%. „Nasza działalność rozwinęła się dzięki łatwości, z jaką możemy zarządzać stawkami” – ocenia Candace.
Sukces pozwolił firmie VisitBreck przyjąć zlecenia od kolejnych nieruchomości. Teraz świadczy ona usługi także dla właścicieli domów. Właścicielom domów oferuje też możliwość przygotowania wystroju wnętrz – ma własny sklep meblowy, w którym sprzedaje między innymi wyroby lokalnych rzemieślników.
* Atrakcja każdego gospodarza na Airbnb jest wyjątkowa. Zarobki gospodarzy różnią się znacznie w zależności od wielu czynników, takich jak dostępność, cena, wskaźniki akceptacji i anulowania rezerwacji, wskaźnik obłożenia i lokalne zapotrzebowanie na noclegi.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.