Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Warunki prawne

Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych

Uwaga: niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych zawierają umowę arbitrażową i zrzeczenie się roszczeń zbiorowych. Zapisy te dotyczą wszystkich roszczeń wnoszonych przeciwko Airbnb w Stanach Zjednoczonych. Zobacz punkt IX poniżej. Zapis ten reguluje sposób rozwiązywania sporów z Airbnb. Akceptując niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, wyrażasz zgodę na zawarcie niniejszej klauzuli arbitrażowej i zrzeczenie się roszczeń zbiorowych. Zapoznaj się uważnie z tymi zapisami.

Gospodarze, którzy ponieśli Straty objęte ochroną (zgodnie z definicją poniżej), w pierwszej kolejności powinni zwrócić się o zadośćuczynienie do Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód (zgodnie z definicją poniżej). Airbnb oferuje ochronę gospodarzy od szkód majątkowych jako gwarancję umowną na rzecz gospodarzy, która zaczyna działać dopiero wtedy, gdy Gość odpowiedzialny za spowodowanie szkód, jako główny zobowiązany, nie wywiąże się ze swojego podstawowego zobowiązania do płatności na rzecz gospodarza zgodnie z Warunkami świadczenia usług Airbnb („Warunki”) za szkody, za które jest odpowiedzialny.

O ile niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie stanowią inaczej, Airbnb nie ponosi żadnej odpowiedzialności umownej ani innego rodzaju wobec gospodarza ani innych osób za szkody w Mieniu objętym ochroną (zgodnie z definicją poniżej) powstałe bezpośrednio lub pośrednio z winy Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej (zgodnie z definicją poniżej) lub spowodowane przez takiego gościa lub osobę (zgodnie z definicją poniżej).

W przypadku gospodarzy, którzy oferują Miejsca zakwaterowania w stanie Waszyngton, wszystkie kwoty płatne przez Airbnb zgodnie z niniejszymi Warunkami programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych są zabezpieczone polisą ubezpieczeniową wykupioną przez Airbnb. Zgodnie z warunkami tej polisy tacy gospodarze są odbiorcami odszkodowania. Airbnb poleciło odpowiedniej firmie ubezpieczeniowej wykonanie na rzecz właściwych gospodarzy bezpośredniej płatności w kwotach należnych tym gospodarzom od Airbnb, zgodnie z niniejszymi Warunkami programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. Te ustalenia nie zmieniają umownych zobowiązań żadnego gospodarza wynikających z niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, Warunków świadczenia usług ani Warunków świadczenia usług w zakresie płatności („Warunki płatności”).

Niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie mają zastosowania do gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii. W przypadku takich gospodarzy obowiązują Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych dla użytkowników z Australii.

Program ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie obejmuje gospodarzy, którzy oferują zakwaterowanie w Japonii lub oferowali zakwaterowanie w Chinach. W przypadku gospodarzy, którzy oferują zakwaterowanie w Japonii, zastosowanie będzie mieć Program Ubezpieczenia Gospodarzy w Japonii, którego szczegóły znajdziesz w podsumowaniu programu. W przypadku gospodarzy, którzy oferowali pobyty w Chinach, obowiązuje Program Ochrony Gospodarzy w Chinach, którego szczegóły znajdziesz tutaj.

Program ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie obejmuje również hoteli i innych podobnych kategorii miejsc na pobyt (które Airbnb może okresowo określać) ani gospodarzy, którzy oferują pobyty za pośrednictwem Airbnb Travel, LLC.

Zapoznaj się uważnie z niniejszymi Warunkami programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, ponieważ zawierają one ważne informacje na temat Twoich praw, środków prawnych i obowiązków. Zgoda na zawarcie i przestrzeganie niniejszych Warunków programu następuje poprzez publikację oferty lub inne korzystanie z konta gospodarza na Platformie Airbnb.

Ostatnia aktualizacja: 25 stycznia 2024 roku

Airbnb może ponosić odpowiedzialność umowną wobec gospodarzy objętych programem ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, który podlega wszystkim zasadom i ograniczeniom określonym w niniejszych Warunkach ochrony gospodarzy od szkód majątkowych (okresowo zmienianych). Niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych mają zastosowanie na równi z Warunkami świadczenia usługWarunkami płatności.

Wszystkie terminy zapisane wielką literą mają znaczenie określone w Warunkach świadczenia usług lub Warunkach płatności, o ile ich znaczenie nie zostało określone inaczej w niniejszych Warunkach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. Jeśli przyjmujesz do wiadomości i akceptujesz niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych w imieniu firmy lub innego podmiotu prawnego, oświadczasz i zapewniasz, że masz upoważnienie do związania tej firmy lub innego podmiotu prawnego niniejszymi Warunkami. W takim przypadku określenia „Ty”„Twój” będą odnosić się do tej firmy lub innego podmiotu prawnego.

Z wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami niniejsze Warunki nie mają wpływu na Twoje ustawowe prawa. Jeśli chcesz otrzymać pisemną kopię niniejszych Warunków ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, napisz do nas e-maila.

I. Uzgodnienia i potwierdzenia

W przypadku gdy Gość odpowiedzialny za spowodowanie szkód nie wywiąże się ze swojego podstawowego zobowiązania wynikającego z Warunków korzystania z usług, aby wypłacić Ci odszkodowanie za szkody, za które jest odpowiedzialny, Airbnb zobowiązuje się zagwarantować, że pokryje koszty naprawy lub wymiany Mienia objętego ochroną, uszkodzonego lub zniszczonego w wyniku Straty objętej ochroną, z zastrzeżeniem wszystkich postanowień i ograniczeń określonych w niniejszych Warunkach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.

Przyjmujesz do wiadomości, że:

  • Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych stanowi gwarancję, że Gość odpowiedzialny za spowodowanie szkód majątkowych u gospodarza zapłaci gospodarzowi za utratę lub uszkodzenie Mienia objętego ochroną w wyniku Straty objętej ochroną i jest ona uzależniona od takiego zobowiązania.
  • Możesz skorzystać z ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, pod warunkiem że będziesz dochodzić swoich praw i korzystać z przysługujących środków prawnych w stosunku do Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej albo jakiejkolwiek innej osoby, która jest prawnie lub na mocy umowy odpowiedzialna za Stratę objętą ochroną.
  • Wszelkie kwoty, które Airbnb wypłaci Ci zgodnie z niniejszymi Warunkami programu, nie przekroczą kwoty, którą Ty, jako gospodarz, masz prawo odzyskać od Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód.
  • Airbnb zapewnia gospodarzom opisaną w niniejszym dokumencie ochronę gospodarzy od szkód majątkowych wyłącznie w celu promowania Platformy Airbnb poprzez budowanie lojalności klientów i zwiększanie ich zaufania do korzystania z Airbnb.
  • Niniejsze Warunki programu nie są ofertą ubezpieczenia, nie stanowią ubezpieczenia lub umowy ubezpieczeniowej ani nie zastępują uzyskanego lub możliwego do uzyskania ubezpieczenia. Ponadto niniejsze Warunki nie stanowią umowy ubezpieczenia lokalu mieszkalnego najemcy lub właściciela domu ani umowy o świadczenie usług ubezpieczeniowych dla innego rodzaju działalności zgodnie z definicją zawartą w obowiązującym prawie.
  • Aby kwalifikować się do otrzymania od Airbnb (jako drugorzędnego podmiotu zobowiązanego) płatności za Straty objęte ochroną nieodzyskane od Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód, musisz przestrzegać wszystkich Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. W przeciwnym razie nie możesz otrzymać odszkodowania za poniesione Straty objęte ochroną.

Zgadzasz się, że:

  • Dołożysz wszelkich starań, aby skontaktować z Gościem odpowiedzialnym za spowodowanie szkód możliwie najszybciej po odkryciu straty lub uszkodzenia Mienia objętego ochroną.
  • Powiadomisz Airbnb oraz Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód o swojej skardze i podejmiesz próbę rozwiązania z gościem kwestii straty lub szkody w ciągu czternastu (14) dni od daty jego wymeldowania. To zobowiązanie możesz wypełnić, przesyłając gościowi prośbę o odszkodowanie za stratę lub szkodę za pośrednictwem Centrum rozliczeń Airbnb w ciągu czternastu (14) dni od daty jego wymeldowania.
  • Jeśli zgłosisz prośbę o odszkodowanie w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, wyrażasz tym samym zgodę na to, że Airbnb zapozna się z całą korespondencją na Platformie Airbnb między Tobą a Gościem odpowiedzialnym za spowodowanie szkód.
  • Airbnb ma prawo, według własnego uznania, odmówić pełnej lub częściowej płatności na podstawie niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, jeśli w jakimkolwiek momencie nie będziesz się stosować do naszych Warunków świadczenia usług, Warunków płatności, ZasadStandardów, które stanowią część niniejszego dokumentu.

II. Kluczowe definicje

Terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

„Rzeczywista wartość pieniężna” oznacza koszt naprawy lub wymiany uszkodzonego lub zniszczonego Mienia objętego ochroną w wyniku Straty objętej ochroną, według cen na dzień zdarzenia, które doprowadziło do Straty, z uwzględnieniem materiału o podobnych cechach i jakości, pomniejszony o wartość obliczoną w związku z amortyzacją i zużyciem.

„Wartość wyceniona” oznacza wartość nieruchomości wycenioną przez zatwierdzonego przez nas certyfikowanego rzeczoznawcę.

„Formularz wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych” oznacza standardowy formularz Airbnb (z możliwymi późniejszymi zmianami), dostępny w Centrum rozliczeń lub otrzymany bezpośrednio od obsługi klienta, za pomocą którego gospodarz zgłasza Airbnb prośbę o płatność z tytułu niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.

„Utracony dochód z rezerwacji” to sytuacja, kiedy gospodarz poniósł Stratę objętą ochroną, tj. utracił dochód z zarezerwowanego Miejsca zakwaterowania objętego ochroną (rezerwacji na Platformie Airbnb dokonanych w dobrej wierze i potwierdzonych przed momentem, w którym doszło do straty). Utracony dochód z rezerwacji nie uwzględnia opłat i wydatków o charakterze nieciągłym ani utraty dochodu z rezerwacji w okresie, w którym Miejsce zakwaterowania objęte ochroną nie jest udostępniane gościom (nie dotyczy sytuacji, gdy udostępnienie nie jest możliwe w związku z poniesioną stratą). Utracony dochód z rezerwacji będzie liczony od momentu wystąpienia Straty objętej ochroną do chwili, gdy Miejsce zakwaterowania objęte ochroną będzie mogło być udostępnione gościom w takim samym lub porównywalnym stanie jak przed powstaniem szkody.

„Miejsce zakwaterowania objęte ochroną” oznacza miejsce zakwaterowania znajdujące się na danym Terytorium, które może być wykorzystane jako miejsce zamieszkania i które (i) jest własnością lub jest prawnie zarządzane przez gospodarza w okresie pobytu Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód w takim Miejscu zakwaterowania oraz które (ii) oferujesz na Platformie Airbnb i które zostało zarezerwowane przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód zgodnie z Warunkami świadczenia usług. Pojazdy (w tym m.in. samochody, skutery, motorowery i motocykle) lub jednostki pływające (w tym m.in. łodzie, jachty, skutery wodne i podobne jednostki) zarezerwowane za pośrednictwem Platformy Airbnb stanowią „Miejsce zakwaterowania objęte ochroną” tylko w przypadku, jeśli są unieruchomione w jednym miejscu i wykorzystywane wyłącznie do zamieszkania.

„Straty objęte ochroną” to termin, który odnosi się wyłącznie do tych okoliczności:

(i) bezpośrednia utrata lub fizyczne uszkodzenie należącego do gospodarza Mienia objętego ochroną spowodowane przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowane szkód lub Osobę zaproszoną przez takiego gościa podczas pobytu na Airbnb;

(ii) bezpośrednia utrata lub fizyczne uszkodzenie Mienia objętego ochroną spowodowane przez zwierzę należące do Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej podczas pobytu na Airbnb albo pozostające pod opieką którejś z tych osób;

(iii) dodatkowe uzasadnione, typowe i nieoczekiwane koszty związane z usuwaniem plam w Nieruchomości objętej ochroną spowodowane działaniami Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej podczas pobytu na Airbnb;

(iv) dodatkowe uzasadnione, typowe i nieoczekiwane koszty sprzątania poniesione w celu usunięcia zapachu dymu z Nieruchomości objętej ochroną, które wynikają z palenia przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osobę zaproszoną (dotyczy to palenia m.in. tytoniu, konopi indyjskich, e-papierosów itp.) w Miejscu zakwaterowania objętym ochroną podczas pobytu na Airbnb, z naruszeniem Regulaminu domu gospodarza;

(v) dodatkowe uzasadnione, typowe i nieoczekiwane koszty sprzątania Nieruchomości objętej ochroną spowodowane obecnością Nieupoważnionych osób zaproszonych w Miejscu zakwaterowania objętym ochroną podczas pobytu na Airbnb;

(vi) dodatkowe uzasadnione, typowe i nieoczekiwane koszty związane z usuwaniem plam z płynów ustrojowych zwierząt domowych w Nieruchomości objętej ochroną spowodowane obecnością zwierzęcia, które należy do Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej podczas pobytu na Airbnb albo pozostaje pod opieką którejś z tych osób;

(vii) dodatkowe uzasadnione, typowe i nieoczekiwane koszty sprzątania Mienia objętego ochroną spowodowane obecnością zwierzęcia należącego do Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej albo pozostającego pod opieką którejś z tych osób w Miejscu zakwaterowania objętym ochroną lub jakiejkolwiek jego części podczas pobytu na Airbnb z naruszeniem Regulaminu domu gospodarza.

W przypadku podpunktów od (iii) do (vii) powyżej gospodarz otrzyma zwrot tylko za dodatkowe koszty sprzątania przekraczające kwotę opłaty pobieranej od gościa.

Do Strat objętych ochroną nie zalicza się żadnych strat ani szkód opisanych poniżej w sekcji dotyczącej Strat nieobjętych ochroną.

„Pojazdy silnikowe objęte ochroną” oznaczają pojazdy z własnym napędem będące Twoją własnością, w tym samochody osobowe, ciężarowe, ciągniki, przyczepy, furgonetki, SUV-y, autobusy, kampery, samochody mieszkalne, motocykle i inne pojazdy silnikowe, z wyłączeniem dużych pojazdów użytkowych, takich jak pojazdy ciężarowe, ciągniki siodłowe itp.

„Mienie objęte ochroną” lub „Nieruchomość objęta ochroną” oznacza wyłącznie mienie znajdujące się w Miejscu zakwaterowania objętym ochroną lub w obrębie ok. 300 metrów od niego, w zakresie Twoich praw do tego mienia, chyba że jest to Mienie nieobjęte ochroną (zgodnie z definicją poniżej):

A. Nieruchomości, w tym nowe budynki i części dobudowane znajdujące się w obrębie Miejsca zakwaterowania objętego ochroną, z których czerpiesz korzyści ekonomiczne.

B. Mienie osobiste, które:

  • jest Twoją własnością, w tym w zakresie Twoich praw jako najemcy w związku z wprowadzonymi ulepszeniami i udogodnieniami;
  • nie jest Twoją własnością, ale znajduje się pod Twoją opieką i masz obowiązek ubezpieczyć je na wypadek utraty lub uszkodzenia; lub
  • nie jest Twoją własnością, ale znajduje się pod Twoją opieką i ponosisz odpowiedzialność za jego utratę lub uszkodzenie.

„Jednostki pływające objęte ochroną” oznaczają jednostki pływające będące Twoją własnością, w tym łodzie, jachty, kajaki i skutery wodne, z wyłączeniem dużych jednostek pływających, takich jak kontenerowce, statki wycieczkowe itp.

„Straty nieobjęte ochroną” mają znaczenie określone w punkcie III poniżej.

„Mienie nieobjęte ochroną” oznacza:

1. Pieniądze, metale szlachetne w postaci kruszcu i papiery wartościowe.

2. Grunty lub inne substancje znajdujące się w gruncie lub na nim, z wyjątkiem adaptacji terenu w postaci architektury krajobrazu, dróg i chodników, poza uzupełnieniami w gruncie pod tak zaadaptowanym terenem.

3. Woda, chyba że znajduje się ona w zamkniętym zbiorniku, rurociągu lub innej instalacji.

4. Zwierzęta, w tym m.in. zwierzęta hodowlane i domowe.

5. Drzewa i rośliny uprawne.

6. Jednostki pływające (w tym m.in. Jednostki pływające objęte ochroną), samoloty, statki kosmiczne i satelity, chyba że taki statek to:

    a. Miejsce zakwaterowanie objęte ochroną; lub

    b. Jednostka pływająca objęta ochroną, która w momencie utraty jest

      (i) zakotwiczona lub trzymana w zabezpieczonym doku bez przenoszenia; lub

      (ii) uszkodzona lub zniszczona w wyniku przestępstwa, kradzieży, wykroczenia lub innego naruszenia prawa popełnionego przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osobę zaproszoną.

7. Pojazdy (w tym m.in. Pojazdy silnikowe objęte ochroną), chyba że taki pojazd to:

    a. Miejsce zakwaterowanie objęte ochroną; lub

    b. Pojazd silnikowy objęty ochroną, który w momencie utraty jest

      (i) zaparkowany lub nie jest przenoszony; lub

      (ii) uszkodzony lub zniszczony w wyniku przestępstwa, kradzieży, wykroczenia lub innego naruszenia prawa popełnionego przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osobę zaproszoną.

8. Kopalnie i szyby kopalniane oraz wszelkie mienie, które się w nich znajduje.

9. Zapory, groble i wały przeciwpowodziowe.

10. Mienie w ruchu, chyba że niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych stanowią inaczej.

11. Linie przesyłowe i dystrybucyjne oddalone o co najmniej 300 metrów od Miejsca zakwaterowania objętego ochroną.

12. Wszelkie uszkodzenia mienia, które nie znajduje się w Miejscu zakwaterowania objętym ochroną.

13. Mienie należące do kogoś innego, którym nie zarządzasz.

14. Broń, w tym m.in. standardowa broń palna, broń pneumatyczna, środki obrony osobistej lub odstraszające, takie jak tasery lub gaz pieprzowy, wszelkiego rodzaju amunicja oraz imitacja broni palnej, z wyjątkiem sytuacji, gdy taka broń jest przechowywana i zabezpieczona oraz informacja o niej jest publicznie dostępna, zgodnie ze Standardami i oczekiwaniami Airbnb lub innymi zasadami (z późniejszymi zmianami).

15. Kamery monitorujące i inne urządzenia rejestrujące, w tym m.in. kamery Wi-Fi (np. Nest Cam lub Dropcam), elektroniczne nianie, kamery internetowe w monitorach komputerowych, monitory dziecięce, zamontowane lub zainstalowane systemy monitorujące, decybelometry, monitory urządzeń oraz smartfony z funkcją nagrywania obrazu i/lub dźwięku, chyba że takie urządzenia są zgodne ze Standardami i oczekiwaniami Airbnb lub innymi zasadami (z późniejszymi zmianami).

„Dzieła sztuki i przedmioty wartościowe” oznaczają obrazy i malowidła, akwaforty, drukowane zdjęcia, grafiki, gobeliny, szkło rzadkie lub artystyczne, okna ze szkła artystycznego, cenne dywany, posągi, rzeźby, zabytkowe meble, zabytkową biżuterię, bibeloty, porcelanę, monety (z wyjątkiem legalnych środków płatniczych będących w obiegu), inne przedmioty kolekcjonerskie, znaczki, futra, biżuterię, kamienie i metale szlachetne i podobne rzadkie mienie o wartości historycznej lub artystycznej. „Dzieła sztuki i przedmioty wartościowe” nie obejmują samochodów, jednostek pływających, samolotów, pieniędzy ani papierów wartościowych.

„Regulamin domu” oznacza regulamin i ograniczenia ustalone przez gospodarza dotyczące zajmowania, dostępu do lub korzystania z Miejsca zakwaterowania należącego do gospodarza wskazanego w danej ofercie w momencie dokonywania rezerwacji przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód.

„Osoba zaproszona” oznacza osobę zaproszoną przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód do Miejsca zakwaterowania objętego ochroną.

„Limit” oznacza trzy miliony dolarów amerykańskich (3 000 000 USD) lub równowartość tej kwoty w walucie kraju, w którym znajduje się Miejsce zakwaterowania objęte ochroną, według kursu wymiany obowiązującego w dniu płatności przez Airbnb zgodnie z niniejszymi Warunkami programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.

„Zwykłe zużycie” oznacza pogorszenie stanu mienia, które ma miejsce w normalnych warunkach użytkowania.

„Gość odpowiedzialny za spowodowanie szkód” to gość, który dokonał rezerwacji Miejsca zakwaterowania objętego ochroną, a w czasie tego pobytu gospodarz poniósł Straty objęte ochroną.

„Terytorium” oznacza kraje, w których Platforma Airbnb umożliwia oferowanie Miejsc zakwaterowania i w których funkcjonuje program ubezpieczenia gospodarzy od szkód majątkowych. Na stronie głównej programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych znajduje się informacja, na których Terytoriach program nie jest dostępny.

„Nieupoważnione osoby zaproszone” to osoby zaproszone przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub osoby wpuszczone do Miejsca zakwaterowania objętego ochroną, których liczba przekracza liczbę dodatkowych gości uwzględnionych w rezerwacji danej oferty, chyba że jest to dozwolone w Regulaminie domu ustalonym przez gospodarza lub w inny sposób zatwierdzone przez gospodarza przed rozpoczęciem okresu rezerwacji wskazanego w danej ofercie albo w jego trakcie.

III. Ograniczenia

Airbnb nie pokrywa następujących kosztów („Straty nieobjęte ochroną”):

  1. wszelkie straty spowodowane przez Gościa lub Osobę zaproszoną po upływie okresu rezerwacji wskazanego dla danej Oferty;
  2. wszelkie straty, koszty, szkody, roszczenia, opłaty, zobowiązania lub wydatki w odniesieniu do Mienia objętego ochroną związane z rezerwacją Miejsca zakwaterowania objętego ochroną, które przekraczają Limit ochrony;
  3. w przypadku Dzieł sztuki i przedmiotów wartościowych takie straty lub szkody, które uniemożliwiają zastąpienie Dzieła sztuki lub przedmiotu wartościowego podobnym przedmiotem podobnej klasy, oraz wszelkie straty lub szkody wynikające z jakiegokolwiek procesu naprawy, renowacji lub retuszu;
  4. wszelkie straty, szkody, koszty, roszczenia, opłaty, zobowiązania lub wydatki bezpośrednio lub pośrednio spowodowane przez którykolwiek z poniższych czynników lub z niego wynikające:
    1. Mienie nieobjęte ochroną;
    2. działania natury, w tym m.in. trzęsienia ziemi i zjawiska pogodowe, takie jak huragany i tornada;
    3. nadmierne zużycie energii elektrycznej, gazu, paliwa, wody lub innych mediów dostarczanych do Miejsca zakwaterowania objętego ochroną;
    4. przyczyny pośrednie lub pozostające w odległym związku;
    5. przerwa w działalności, utrata rynku lub utrata użyteczności, z wyjątkiem Utraconego dochodu z rezerwacji;
    6. strata, uszkodzenie lub pogorszenie jakości spowodowane jakimkolwiek opóźnieniem;
    7. tajemnicze zniknięcie, strata lub niedobór ujawnione podczas inwentaryzacji lub jakakolwiek niewyjaśniona utrata stanu posiadania;
    8. stosowanie jakiegokolwiek przepisu lub rozporządzenia (i) regulującego budowę, naprawę, wymianę, użytkowanie lub usuwanie jakiejkolwiek nieruchomości, w tym usuwanie gruzu, lub (ii) wymagającego rozbiórki jakiejkolwiek nieruchomości, w tym koszty usunięcia gruzu po niej;
    9. zwierzęta, w tym urazy u zwierząt, zapewnienie opieki weterynaryjnej, aklimatyzacja, lekarstwa i wszelkie inne usługi związane ze zwierzętami, z wyjątkiem szkód spowodowanych przez zwierzęta domowe, jak opisano w podpunktach (ii), (vi) i (vii) zgodnie z definicją Strat objętych ochroną;
    10. kradzież tożsamości lub fałszowanie tożsamości;
    11. dozwolone użytkowanie Jednostek pływających lub Pojazdów silnikowych objętych ochroną inne niż korzystanie z nich wyłącznie jako Miejsca zakwaterowania objętego ochroną; lub
    12. korzystanie z nich w ramach Atrakcji lub Wyprawy oferowanej na platformie Airbnb;
  5. wszelkie bezpośrednie lub pośrednie straty, szkody lub wydatki spowodowane przez którąkolwiek z poniższych okoliczności lub z niej wynikające, niezależnie od jakiejkolwiek innej dodatkowej przyczyny lub zdarzenia:
    1. jakiekolwiek wrogie działania lub akty wojny, terroryzm, powstania lub bunt;
    2. celowo wrogie użycie trujących materiałów biologicznych lub chemicznych albo groźba ich użycia;
    3. reakcja jądrowa lub promieniowanie bądź skażenie radioaktywne;
    4. zajęcie lub zniszczenie mienia na mocy przepisów o kwarantannie lub cle albo konfiskata na mocy nakazu jakiegokolwiek organu władzy publicznej;
    5. kontrabanda lub nielegalny transport albo handel;
    6. jakikolwiek nieuczciwy czyn, w tym m.in. kradzież, popełniony przez Ciebie lub jakiekolwiek osoby lub podmioty nakłonione przez Ciebie do działań związanych z Mieniem objętym ochroną, chyba że taka osoba lub podmiot jest Gościem odpowiedzialnym za spowodowanie szkód lub Osobą zaproszoną, a taki czyn jest dokonywany bez Twojej wiedzy; lub
    7. brak energii elektrycznej, paliwa, wody, gazu, pary, środka chłodzącego, kanalizacji, usług telefonicznych lub internetowych spowodowany czynnikami zewnętrznymi.
  6. wszelkie straty, szkody lub wydatki spowodowane przez:
    1. wadliwe wykonanie, materiał, konstrukcję lub projekt, niezależnie od przyczyny;
    2. pogorszenie, zubożenie, rdza, korozja lub erozja albo wada ukryta;
    3. zwykłe zużycie;
    4. osiadanie, pękanie, kurczenie się, wybrzuszanie lub rozszerzanie fundamentów, podłóg, chodników, ścian, sufitów lub dachów;
    5. zmiany temperatury albo wilgotności względnej lub
    6. szkody spowodowane przez owady, zwierzęta lub szkodniki, z wyjątkiem szkód spowodowanych przez zwierzęta domowe, jak opisano w podpunktach (ii), (vi) i (vii) zgodnie z definicją Strat objętych ochroną;

      pod warunkiem że wszelkie szkody fizyczne wynikające z któregokolwiek z powodów wymienionych w niniejszym akapicie 6 będą objęte ochroną gospodarzy od szkód majątkowych (o ile nie wyłączono ich w inny sposób na mocy Warunków programu);
  7. wszelkie straty, szkody, roszczenia, koszty, wydatki lub inne kwoty bezpośrednio lub pośrednio wynikające z obecności pleśni, grzybów, zarodników, wirusów, bakterii lub innych mikroorganizmów albo z nimi związane, w tym m.in. wszelkie substancje, których obecność stwarza rzeczywiste lub potencjalne zagrożenie dla zdrowia ludzkiego (powyższe ma zastosowanie nawet w przypadku (i) jakiejkolwiek fizycznej utraty lub uszkodzenia Mienia objętego ochroną; (ii) jakiegokolwiek zagrożenia lub przyczyny objętej niniejszymi Warunkami, niezależnie od tego, czy przyczyniają się one do szkód jednocześnie czy w określonej kolejności; (iii) jakiejkolwiek utraty użytkowania, obłożenia lub funkcjonalności lub (iv) wszelkich wymaganych działań, w tym m.in. naprawy, wymiany, usunięcia, oczyszczenia, redukcji, utylizacji, przeniesienia lub innych kroków podjętych w celu rozwiązania problemów medycznych lub prawnych);
  8. wszelkie opłaty, które mogą zostać naliczone gościowi przez gospodarza za dodatkowe osoby zaproszone lub w inny sposób korzystające z Miejsca zakwaterowania objętego ochroną, nieuwzględnione w rezerwacji tego miejsca;
  9. koszty wynikające ze straty, utraty możliwości użytkowania, zniszczenia, uszkodzenia, braku dostępu lub niemożności obsługi jakichkolwiek Danych elektronicznych („Dane elektroniczne” oznaczają informacje, fakty lub programy przechowywane w formie jakiegokolwiek Nośnika elektronicznego lub na nim, albo na nim tworzone, używane lub przesyłane z niego albo na niego; „Nośniki elektroniczne” oznaczają oprogramowanie komputerowe, w tym systemy i aplikacje, dyski twarde lub dyskietki, płyty CD, taśmy, dyski, komórki, urządzenia do przetwarzania danych i wszelkie inne nośniki, które są używane ze sprzętem sterowanym elektronicznie);
  10. wszelkie straty lub szkody, za które nie można odzyskać płatności od Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osoby zaproszonej zgodnie z Warunkami świadczenia usług.

    IV. Zasady programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych

    Aby móc otrzymać płatność z tytułu ochrony gospodarzy, musisz spełnić wszystkie poniższe warunki, w przeciwnym razie nie otrzymasz odszkodowania za Straty objęte ochroną. W każdym przypadku w razie potrzeby musisz udowodnić, że warunki te zostały przez Ciebie spełnione.

    Wystąpiły u Ciebie Straty objęte ochroną.

    Musisz powiadomić Airbnb oraz Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód o swojej skardze i podjąć próbę rozwiązania z gościem kwestii straty lub szkody w ciągu czternastu (14) dni od daty jego wymeldowania. To zobowiązanie możesz wypełnić, przesyłając gościowi prośbę o odszkodowanie za stratę lub szkodę za pośrednictwem Centrum rozliczeń Airbnb w ciągu czternastu (14) dni od daty jego wymeldowania. W przypadku gdy Gość odpowiedzialny za spowodowanie szkód nie zapłaci żądanej kwoty za stratę lub szkodę na Mieniu objętym ochroną zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi z tych Warunków, możesz zwrócić się do Airbnb z prośbą o odszkodowanie w ramach ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, przesyłając Formularz wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.

    Nie możesz przedstawiać w sposób nieprawdziwy żadnych okoliczności ani dopuszczać się oszustw i nieuczciwych działań w związku z rezerwacją Miejsca zakwaterowania objętego ochroną oraz podczas przygotowania lub przesyłania Formularza wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. Każde takie fałszywe przedstawienie okoliczności, oszustwo, nieuczciwe lub wprowadzające w błąd działanie będzie skutkować odrzuceniem wszystkich oczekujących wniosków o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, a Warunki tego programu stracą moc prawną w odniesieniu do Ciebie, niezależnie od treści punktu VI poniżej.

    Masz trzydzieści (30) dni od momentu poniesienia Straty objętej ochroną, aby (i) wypełnić i przesłać Formularz wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych oraz (ii) dostarczyć nam dokumenty i informacje potwierdzające istnienie, zakres i kwotę Straty objętej ochroną. Uwzględnij w nim następujące dane:

    • data, godzina oraz przyczyna powstania Straty objętej ochroną oraz dowody jej poniesienia w formie rachunków, zdjęć, filmów, dokumentów i innej możliwej do zweryfikowania dokumentacji;
    • kompletny spis utraconego, zniszczonego lub uszkodzonego Mienia objętego ochroną, wraz z opisem marki i modelu, datą zakupu lub nabycia przedmiotu, jego stanem w momencie utraty lub uszkodzenia oraz szacunkowym kosztem naprawy lub wymiany wraz z paragonami lub powiązanymi dokumentami, które uzasadniają dane liczbowe zamieszczone w tym spisie;
    • szczegółowe szacunki dotyczące naprawy w przypadku fizycznego uszkodzenia lub utraty Mienia objętego ochroną będącego nieruchomością;
    • paragony, rachunki lub faktury za dodatkowe, uzasadnione, typowe i nieoczekiwane koszty sprzątania poniesione w Nieruchomości objętej ochroną, jak opisano w podpunktach od (iii) do (vii) zgodnie z definicją Strat objętych ochroną;
    • łączna kwota Straty objętej ochroną, która jest przedmiotem wniosku o płatność;
    • wszystkie informacje, o które Airbnb zasadnie prosi w celu ustalenia kwoty straty w odniesieniu do Mienia objętego ochroną.

    Pozostałe wymagania:

    • Musisz przedstawić Airbnb dowód własności Mienia objętego ochroną lub dowód odpowiedzialności prawnej za nie w formie rachunków, zdjęć, filmów, dokumentów lub innych typowych dowodów (w tym m.in. formularzy wyceny lub adresowanych do Ciebie zawiadomień). Jednocześnie musisz oświadczyć, że dowody te są prawdziwe i możliwe do zaakceptowania przez Airbnb.
    • Musisz zgłosić oficjalnie sprawę na policję i dostarczyć firmie Airbnb kopię takiego zgłoszenia z potwierdzeniem jego autentyczności, jeśli do utraty lub uszkodzenia Mienia objętego ochroną doszło w wyniku naruszenia prawa, przestępstwa, kradzieży lub wykroczenia i dlatego ubiegasz się o płatność w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.
    • Musisz chronić uszkodzone Mienie objęte ochroną przed dalszą utratą lub uszkodzeniem.
    • Na każde żądanie Airbnb lub osób wyznaczonych musisz (i) przedstawić do wglądu wszystkie pozostałości jakiegokolwiek uszkodzonego Mienia objętego ochroną i podpisać protokół z oględzin; (ii) przedstawić do wglądu wszystkie księgi rachunkowe, zapisy handlowe, rachunki, faktury i vouchery (oryginały lub poświadczone kopie, jeśli oryginały zostały utracone) oraz (iii) zezwolić na sporządzenie wyciągów i kopii powyższej dokumentacji.
    • Musisz zezwolić Airbnb lub wyznaczonym przez nas osobom na przeprowadzanie kontroli Mienia objętego ochroną w każdym możliwym do przyjęcia terminie. Należy zaznaczyć, że prawo do przeprowadzania kontroli, same kontrole i raporty z analiz, konsultacji lub kontroli nie będą stanowić zobowiązania ze strony Airbnb lub ubezpieczyciela Airbnb (stosownie do sytuacji) do ustalenia lub zagwarantowania, że uszkodzone Mienie objęte ochroną jest bezpieczne dla użytkowników. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności wobec Ciebie ani żadnej innej osoby z powodu jakiejkolwiek kontroli lub jej braku.
    • Musisz współpracować z Airbnb, w tym podpisywać wszelkie dokumenty i terminowo odpowiadać na wszelkie uzasadnione prośby o dodatkowe informacje lub dokumenty, których Airbnb lub osoby przez nas wyznaczone mogą wymagać w celu rozpatrzenia wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy.

    Airbnb i jego ubezpieczyciel (stosownie do sytuacji) zastrzegają sobie prawo (jednak bez takiego obowiązku) do niezależnego zbadania (lub zlecenia takiej analizy) na własny koszt faktów i okoliczności zawartych w otrzymanym Formularzu wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, niezależnie od tego, czy przedstawisz nam wszystkie informacje i dokumenty niezbędne do spełnienia warunków określonych w niniejszym punkcie IV.

    Masz pełne prawo do posiadania uszkodzonego Mienia objętego ochroną i zarządzania nim, o ile zostaną przeprowadzone odpowiednie testy w celu wykazania, które części mienia są fizycznie uszkodzone. Musisz zdecydować, kierując się własnym osądem, czy fizycznie uszkodzone Mienie objęte ochroną może zostać ponownie wykorzystane lub sprzedane. Jeśli ustalisz, że Mienie objęte ochroną nie nadaje się do ponownego wykorzystania lub sprzedaży, nie zostanie ono sprzedane ani zutylizowane inaczej niż przez Ciebie lub za Twoją zgodą. Przychód ze sprzedaży lub innego rozporządzenia Mieniem objętym ochroną zostanie przekazany (i) ubezpieczycielowi Airbnb (w stosownych przypadkach) w momencie rozliczenia Straty objętej ochroną lub (ii) Tobie, jeśli przychód ten zostanie uzyskany przed rozliczeniem Straty objętej ochroną, a jego wartość obniży kwotę płatności z tytułu straty.

    Niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych stanowią umowę gwarancyjną i w związku z tym zastosowanie ma zasada zwolnienia. Dlatego jeśli przedmiotowe Mienie objęte ochroną lub ryzyko związane z tym Mieniem ulegnie istotnym zmianom, Airbnb będzie zwolnione z wszelkich potencjalnych zobowiązań gwarancyjnych wynikających z niniejszych Warunków.

    V. Obsługa wniosków o płatność otrzymanych od gospodarzy

    Formularz wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych

    Airbnb zakończy rozpatrywanie każdego otrzymanego wniosku w rozsądnym terminie, licząc od dnia, w którym (a) prześlesz wypełniony Formularz oraz (b) przedstawisz Airbnb wszystkie informacje i dokumenty niezbędne do spełnienia Warunków określonych w punkcie IV powyżej. W każdym przypadku dołożymy wszelkich starań uzasadnionych z ekonomicznego punktu widzenia, aby ukończyć rozpatrywanie wniosku w ciągu trzech (3) miesięcy od otrzymania przez nas takich informacji i dokumentacji. Jeśli otrzymasz Akceptację wniosku o płatność (zgodnie z definicją poniżej), warunkiem otrzymania płatności w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych jest zawarcie i dostarczenie Airbnb „Umowy dotyczącej akceptacji wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych”, która obejmuje Twoją zgodę na:

    1. przeniesienie na Airbnb lub jego ubezpieczyciela (stosownie do okoliczności) wszelkich praw i środków zaradczych, które mogą być niezbędne do odzyskania kwot zapłaconych w związku z Akceptacją wniosku o płatność (zgodnie z definicją poniżej) od Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód, od Osoby zaproszonej lub jakiejkolwiek innej osoby, która zgodnie z umową lub obowiązującym prawem odpowiada za Straty objęte ochroną, których dotyczy Akceptacja wniosku o płatność;
    2. współpracę z nami w uzasadnionym zakresie, w tym, na występowanie na nasze żądanie w charakterze świadka w sądzie, postępowaniu arbitrażowym lub podobnym, jeśli staramy się odzyskać kwotę zapłaconą w związku z Akceptacją wniosku o płatność od Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód, Osoby zaproszonej lub jakiejkolwiek innej osoby;
    3. zwolnienie Airbnb i jego ubezpieczyciela (stosownie do okoliczności), a także wszystkich członków kierownictwa, dyrektorów, pracowników, podwykonawców i przedstawicieli Airbnb z wszelkiej dalszej odpowiedzialności lub zobowiązań w odniesieniu do faktów i okoliczności dotyczących spraw i zdarzeń określonych w Formularzu wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych;
    4. traktowanie na naszą prośbę jako poufnych kwot wszelkich płatności dokonanych w związku z programem ochrony gospodarzy od szkód majątkowych; oraz
    5. zwrócenie nam wszelkich kwot powyżej wartości Strat objętych ochroną, których dotyczy Akceptacja wniosku o płatność, wypłaconych w wyniku błędów systemu lub błędnego przetwarzania transakcji.

    Okres rozpatrywania każdego wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych będzie zależał od różnych czynników, w tym między innymi od: (i) kwoty zadośćuczynienia za Stratę objętą ochroną, której dotyczy wniosek; (ii) lokalizacji Miejsca zakwaterowania objętego ochroną; (iii) charakteru Mienia objętego ochroną oraz Straty objętej ochroną; (iv) kompletności i rodzaju informacji oraz dokumentacji, które udostępniasz Airbnb w związku ze Stratą objętą ochroną, oraz (v) liczby innych Formularzy wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, które są w danym momencie rozpatrywane.

    Akceptacja wniosku o płatność

    Jeśli otrzymaliśmy od Ciebie Formularz wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych i uznaliśmy go w części lub w całości za uzasadniony w odniesieniu do Straty objętej ochroną (co nazywamy „Akceptacją wniosku o płatność”), uzyskasz kwotę równą wartości Straty objętej ochroną, obliczoną przez Airbnb lub osoby przez nas wyznaczone. Opis procesu obliczania wartości Straty objętej ochroną znajdziesz w sekcji „Określenie wartości Straty objętej ochroną”. Airbnb poinformuje Cię o podjętej decyzji. Żeby otrzymać kwotę odszkodowania, musisz przesłać do nas podpisaną Umowę dotyczącą akceptacji wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. Airbnb lub wyznaczone przez nas podmioty mogą korzystać z usług firm zewnętrznych podczas rozpatrywania wniosków o wypłatę z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, a także dochodzenia i ustalania uprawnień do otrzymania płatności.

    Jeśli zaakceptujemy wniosek o płatność dotyczący strat w Mieniu objętym ochroną, które nie należy do Ciebie, zastrzegamy sobie prawo, według naszego wyłącznego uznania, do zapłaty całości lub części kwoty wynikającej z Akceptacji wniosku o płatność Tobie lub bezpośrednio właścicielowi Mienia objętego ochroną. Jeśli płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych zostanie w całości lub w części przekazana bezpośrednio właścicielowi Mienia objętego ochroną, wówczas zgadzasz się, że na potrzeby Akceptacji wniosku o płatność taka wypłata będzie traktowana jako płatność dokonana bezpośrednio na Twoją rzecz. Akceptujesz też, że będziesz ponosić wyłączną odpowiedzialność za odebranie od właściciela Mienia należnej Tobie części takiej płatności. W celu wyjaśnienia: Twoje zobowiązania związane z zabezpieczeniem, określone w sekcji „Zobowiązania gospodarza związane z zabezpieczeniem” poniżej, będą dotyczyły roszczeń wynikających z wszelkich płatności dokonanych zgodnie z programem ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, w tym między innymi wszelkich płatności dokonanych bezpośrednio na rzecz właściciela jakiegokolwiek Mienia objętego ochroną.

    Określenie wartości Straty objętej ochroną

    Wartość Straty objętej ochroną zostanie obliczona na dzień poniesienia straty, w miejscu jej poniesienia i wyłącznie w zakresie mienia, do którego masz prawo, z zastrzeżeniem następujących warunków:

    1. w przypadku ogólnie dostępnych filmów, nagrań, manuskryptów, rysunków i mediów elektronicznych jest to wartość zerowa oraz koszt kopiowania informacji z wersji zapasowej lub z wcześniejszej wersji oryginału (koszty badań, prac inżynieryjnych, przywrócenia lub odtworzenia utraconych informacji lub Danych elektronicznych nie będą zwracane);
    2. w przypadku Dzieł sztuki i przedmiotów wartościowych jest to niższa z tych wartości: (i) uzasadnione i niezbędne koszty naprawy lub przywrócenia takiego mienia do stanu fizycznego, który istniał w dniu straty; (ii) koszty wymiany przedmiotu lub (iii) bieżąca Wartość szacunkowa;
    3. w przypadku Pojazdów silnikowych i Jednostek pływających objętych ochroną jest to niższa z tych wartości: (i) uzasadnione i niezbędne koszty naprawy lub przywrócenia takiego pojazdu lub jednostki do stanu fizycznego, który istniał w dniu straty; lub (ii) Rzeczywista wartość pieniężna;
    4. w przypadku każdego Mienia objętego ochroną innego niż wymienione w punkcie 1, 2 i 3 za wartość straty będzie uznana niższa z tych kwot: (i) Rzeczywista wartość pieniężna; (ii) koszt naprawy uszkodzonego Mienia objętego ochroną; (iii) koszt odbudowy lub wymiany Mienia objętego ochroną w tej samej lokalizacji przy użyciu nowych materiałów o podobnym gabarycie, rodzaju i jakości; (iv) koszt odbudowy, naprawy lub wymiany w tej samej lub innej lokalizacji, przy gabarycie i wydajności użytkowej mienia nie większej niż w dniu powstania Straty objętej ochroną lub (v) koszt wymiany niemożliwego do naprawienia urządzenia elektrycznego lub mechanicznego, w tym sprzętu komputerowego i nośników elektronicznych, na urządzenie o najbardziej zbliżonych parametrach do tego uszkodzonego lub zniszczonego, nawet jeśli nowe urządzenie jest lepsze pod względem technologicznym lub posiada ulepszone funkcje bądź stanowi część ulepszeń systemowych.
    5. Wartość każdej Straty objętej ochroną wypłacana w związku z programem ochrony gospodarzy zostanie pomniejszona o kwotę już zapłaconą Tobie lub na Twoją rzecz za te same straty z innego źródła, w tym między innymi: (i) kwoty otrzymane z tytułu polisy ubezpieczeniowej, gwarancji lub odszkodowania; (ii) kaucje lub (iii) płatności przekazane bezpośrednio przez Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód lub Osobę zaproszoną (zgodnie z definicją poniżej) albo inną osobę bądź ubezpieczyciela albo gwaranta takiej osoby. Intencją tego zapisu jest to, że Airbnb udzieli gwarancji umownej zgodnie z niniejszymi Warunkami ochrony gospodarzy od szkód majątkowych tylko wtedy, gdy poniesiesz Straty objęte ochroną, za które nie uzyskano odszkodowania w inny sposób.
    6. Odszkodowanie za Straty objęte ochroną będzie wypłacane w walucie Stanów Zjednoczonych Ameryki, chyba że Airbnb postanowi według własnego uznania pokryć wartość strat w innej walucie. Jeśli niezbędne jest przewalutowanie, stosujemy ogólnosystemową stawkę znaną jako bazowa stawka przewalutowania, wykorzystując dane z co najmniej jednego zewnętrznego źródła, np. OANDA (www.oanda.com).
    7. Żadna z płatności za Straty objęte ochroną z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie przekroczy kwoty, która byłaby należna gospodarzowi za szkody spowodowane przez gościa lub osobę zaproszoną zgodnie z Warunkami świadczenia usług.

      Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest polisą ubezpieczeniową. Jeśli potrzebujesz szerszej ochrony niż ta, którą zapewnia nasz program, Airbnb zachęca do wykupienia ubezpieczenia, które zabezpieczy Ciebie i Twoje mienie na wypadek szkód spowodowanych przez gości lub osoby zaproszone w sytuacji, gdy poniesiona strata nie zostanie uznana za Stratę objętą ochroną zgodnie z tymi Warunkami programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.

      VI. Zmiana lub wypowiedzenie Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych

      W zakresie dozwolonym przez prawo obowiązujące w Twojej jurysdykcji Airbnb zastrzega sobie prawo do zmiany lub unieważnienia Warunków programu w dowolnym momencie i według własnego uznania.

      Jeśli Airbnb wypowie niniejsze Warunki programu, powiadomi Cię o tym e-mailem co najmniej trzydzieści (30) dni przed wypowiedzeniem. Airbnb będzie w dalszym ciągu rozpatrywać wszystkie wnioski o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, które zostały przez Ciebie przesłane przed datą obowiązywania wypowiedzenia, ale utracisz prawo do przesyłania nowych wniosków.

      Jeśli Airbnb zmieni niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, nową treść opublikujemy na Platformie Airbnb tutaj. Airbnb będzie w dalszym ciągu przetwarzać wszystkie wnioski o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, które zostały przez Ciebie przesłane przed datą rozpoczynającą obowiązywanie zmian.

      Ponadto bez ograniczania praw Airbnb określonych w poprzednim akapicie zastrzegamy sobie prawo do zmiany lub wypowiedzenia niniejszych Warunków programu na zasadach ogólnych lub zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej jurysdykcji, w dowolnym momencie, według własnego uznania, jeśli: (i) niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych zostaną uznane przez dowolny organ rządowy lub regulacyjny w dowolnej jurysdykcji za umowę ubezpieczeniową lub umowę o świadczenie usług ubezpieczeniowych; (ii) Airbnb będzie zobowiązane w dowolnej jurysdykcji do uzyskania upoważnienia, licencji lub zezwolenia dowolnego rodzaju w celu dalszego zapewniania ochrony gospodarzy od szkód majątkowych w ramach tego programu lub (iii) Airbnb, sąd lub arbiter uzna, że postanowienia niniejszych Warunków naruszają obowiązujące prawo. Jeśli w związku z tym Airbnb zmieni lub wypowie niniejsze Warunki, rozpatrzymy wszystkie wnioski o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, które złożysz przed datą obowiązywania takiej zmiany lub wypowiedzenia, chyba że takie rozpatrzenie jest zabronione przez ustawę, rozporządzenie, zarządzenie lub dekret jakiegokolwiek organu rządowego bądź innej instytucji.

      Aktualna wersja Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych zostanie udostępniona za pośrednictwem Witryny i Aplikacji Airbnb. Obowiązuje treść Warunków z dnia otrzymania przez Airbnb wniosku o płatność z tytułu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.

      VII. Subrogacja

      Airbnb lub ubezpieczyciel Airbnb (stosownie do sytuacji) mają prawo do działań skierowanych przeciwko dowolnej osobie lub podmiotowi oskarżonemu o spowodowanie strat lub szkód w Mieniu objętym ochroną. Działania te mogą dotyczyć wszelkich praw, zgodnie z Warunkami świadczenia usług, przysługujących gospodarzowi ze strony Gościa odpowiedzialnego za spowodowanie szkód, Osoby zaproszonej lub dowolnej innej osoby trzeciej. Akceptujesz również, że w odniesieniu do wszelkich płatności dokonanych w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych przez Airbnb lub w jego imieniu będziesz pomagać i w pełni współpracować z Airbnb w zakresie wszelkich działań związanych z subrogacją.

      VIII. Zastrzeżenia i ograniczenia odpowiedzialności

      Akceptujesz fakt, że w maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo ponosisz całe ryzyko związane z dostępem do Platformy Airbnb i korzystaniem z niej, a także z oferowaniem Miejsca zakwaterowania za jej pośrednictwem. Ani Airbnb, ani żadna inna osoba zaangażowana w tworzenie, produkcję lub dostarczanie Platformy Airbnb nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody przypadkowe, szczególne, przykładowe lub wynikowe, w tym utracone zyski, utratę danych lub wartości firmy, przerwę w świadczeniu usług, uszkodzenie komputera lub awarię systemu, ani za jakiekolwiek szkody wynikające z (1) uszczerbku na zdrowiu lub stresu emocjonalnego wynikającego z realizacji Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych; (2) korzystania z Platformy Airbnb lub braku takiej możliwości; (3) jakiejkolwiek Twojej komunikacji, interakcji lub spotkań z innymi użytkownikami Platformy Airbnb w związku z korzystaniem z niej lub (4) oferowania miejsca zakwaterowania za pośrednictwem Platformy Airbnb. Airbnb nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody opisane powyżej, niezależnie od tego, czy wynikają one z gwarancji, umowy, czynu niedozwolonego (w tym zaniedbania), odpowiedzialności za produkt lub innej zasady prawnej, ani od tego, czy Airbnb zostało poinformowane o możliwości wystąpienia takich szkód, nawet jeśli okaże się, że ograniczone środki zaradcze określone w niniejszym dokumencie nie spełniły swojego podstawowego celu.

      Airbnb zobowiązuje się do zapłaty kwot zgodnie z Akceptacją wniosku o płatność na podstawie niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. Poza tym wyjątkiem łączna odpowiedzialność Airbnb wynikająca z (a) niniejszych Warunków programu; (b) korzystania przez Ciebie z Platformy Airbnb lub braku takiej możliwości, w tym m.in. publikowania oferty; (c) jakiegokolwiek zakwaterowania oraz (d) Twoich interakcji z innymi członkami społeczności w żadnym wypadku nie może przekroczyć kwot wypłaconych przez Airbnb w okresie dwunastu (12) miesięcy przed wydarzeniem powodującym powstanie takiej odpowiedzialności lub stu dolarów (100 USD), jeśli takie płatności nie zostały dokonane (stosownie do sytuacji). Powyższe ograniczenia szkód stanowią podstawową część umowy między Airbnb a Tobą. Niektóre jurysdykcje nie zezwalają na wyłączanie niektórych ograniczeń odpowiedzialności, dlatego powyższe ograniczenia mogę Cię nie dotyczyć. Jeśli mieszkasz poza terytorium Stanów Zjednoczonych, nie ma to wpływu na odpowiedzialność Airbnb za śmierć lub obrażenia ciała wynikające z naszego zaniedbania ani za wprowadzenie w błąd z zamiarem oszustwa, błędne przedstawianie podstawowych kwestii ani na żadną inną odpowiedzialność, której nie można wykluczyć ani ograniczyć na mocy obowiązującego prawa.

      Jeśli mieszkasz na terenie UE, Airbnb ponosi odpowiedzialność na mocy przepisów ustawowych za umyślne i rażące zaniedbanie ze swojej strony, ze strony naszych przedstawicieli prawnych, dyrektorów lub innych pełnomocników. To samo dotyczy założeń gwarancji i każdej innej obiektywnej odpowiedzialności oraz sytuacji, w których doszło do śmierci, uszkodzenia ciała lub uszczerbku na zdrowiu. Airbnb ponosi odpowiedzialność za wszelkie wynikające z niedbałości naruszenia istotnych zobowiązań umownych – własne, naszych przedstawicieli prawnych, dyrektorów lub innych pełnomocników. Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania Airbnb, na których regularnie polegasz i na których musisz polegać w celu prawidłowego wykonania umowy, przy czym wysokość zadośćuczynienia jest ograniczona do typowo występujących i  możliwych do przewidzenia szkód. Wszelka dodatkowa odpowiedzialność Airbnb jest wyłączona.

      IX. Rozstrzyganie sporów i umowa arbitrażowa

      PRZECZYTAJ UWAŻNIE PONIŻSZE AKAPITY, PONIEWAŻ STANOWIĄ ONE, ŻE TY I AIRBNB ZGADZACIE SIĘ ROZSTRZYGAĆ WSZELKIE SPORY MIĘDZY STRONAMI W DRODZE WIĄŻĄCEGO INDYWIDUALNEGO ARBITRAŻU I ZAWIERAJĄ ZRZECZENIE SIĘ MOŻLIWOŚCI KORZYSTANIA Z POZWU ZBIOROWEGO I ZRZECZENIE SIĘ PROCESU PRZED ŁAWĄ PRZYSIĘGŁYCH. Niniejsza Umowa arbitrażowa zastępuje wszystkie poprzednie wersje.

      1. Składanie wniosku. Niniejsza Umowa arbitrażowa ma zastosowanie do Ciebie, wyłącznie jeśli mieszkasz lub prowadzisz zarejestrowaną działalność na terenie Stanów Zjednoczonych. Jeśli nie mieszkasz lub nie prowadzisz zarejestrowanej działalności na terenie Stanów Zjednoczonych, a mimo to wniesiesz jakiekolwiek roszczenie na drodze prawnej przeciwko Airbnb w Stanach Zjednoczonych, niniejsza Umowa arbitrażowa posłuży do wstępnego ustalenia, czy punkt IX ma zastosowanie w Twoim przypadku, oraz do pozostałych wstępnych ustaleń, w tym w zakresie miejsca zamieszkania, arbitrażu, działalności i prawa właściwego.
      2. Proces rozstrzygania sporów. Airbnb dąży do tego, aby proces rozstrzygania sporów był przyjazny dla konsumentów. Z tego powodu Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych przewidują dwuczęściowy proces dla osób, do których ma zastosowanie punkt IX: (1) nieformalne negocjacje bezpośrednio z pracownikami obsługi klienta Airbnb (punkt IX.3 poniżej), a w razie potrzeby (2) wiążący arbitraż zgodnie z warunkami niniejszej Umowy arbitrażowej. W ramach alternatywy dla postępowania arbitrażowego obie strony mają prawo do dochodzenia zadośćuczynienia w sądzie ds. drobnych roszczeń.
      3. Obowiązkowe przedarbitrażowe rozstrzyganie sporów i procedura powiadamiania. Co najmniej 30 dni przed wszczęciem postępowania arbitrażowego każda ze stron zgadza się powiadomić o sprawie drugą stronę sporu na piśmie („Zawiadomienie poprzedzające wszczęcie sporu”) i podjąć w dobrej wierze próbę wynegocjowania nieformalnego rozwiązania sporu. „Zawiadomienie poprzedzające wszczęcie sporu” należy przesłać Airbnb na piśmie na adres przedstawiciela prawnego Airbnb: CSC Lawyers Incorporating Service, 2710 Gateway Oaks Drive, Suite 150N, Sacramento, California 95833, USA. Airbnb wyśle podobne powiadomienie na adres e-mail powiązany z Twoim kontem Airbnb. „Zawiadomienie poprzedzające wszczęcie sporu” musi zawierać: datę, Twoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, nazwę użytkownika Airbnb, adres e-mail użyty do założenia konta Airbnb, Twój podpis, krótki opis sporu i oczekiwane zadośćuczynienie. Jeśli strony nie są w stanie rozstrzygnąć sporu w ciągu 30 dni, jedna ze stron może rozpocząć arbitraż, składając pisemne żądanie arbitrażu u arbitra wyznaczonego zgodnie z punktem IX.6 poniżej. Wymóg wcześniejszego powiadomienia przez powoda o planowanym sporze jest warunkiem wstępnym jakiegokolwiek postępowania arbitrażowego, a kopia Zawiadomienia poprzedzającego wszczęcie sporu i dowód jego nadania zgodnie z wymogami podanymi w niniejszym punkcie muszą być dołączone do wniosku arbitrażowego.
      4. Zgoda na arbitraż. Obie strony zgadzają się, że jakiekolwiek spory, roszczenia lub różnice zdań wynikające z niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych lub z nimi związane albo dotyczące ich zastosowania, naruszenia, wypowiedzenia, ważności, stosowania lub interpretacji bądź związane z korzystaniem z Platformy Airbnb, Usług gospodarza lub jakichkolwiek Treści (zwane dalej łącznie „Sporami”) będą rozstrzygane w drodze wiążącego indywidualnego arbitrażu („Umowa arbitrażowa”). W przypadku gdy strony nie mogą się porozumieć, czy niniejsza Umowa arbitrażowa może obowiązywać lub czy może mieć zastosowanie do Sporu, obie strony zgadzają się, że rozstrzygnie to arbiter. W przypadku gdy strony nie mogą się porozumieć co do tego, czy niniejsza Umowa arbitrażowa jest wiążąca lub czy ma zastosowanie do Sporu, obie strony zgadzają się, że rozstrzygnie to arbiter. W celu uniknięcia wątpliwości obie strony zgadzają się, że wszelkie kwestie dotyczące arbitrażu i formułowania, wykonalności, ważności, zakresu lub interpretacji całości lub części niniejszego punktu IX, w tym wszelkie spory dotyczące zgodności z wymogiem Zawiadomienia poprzedzającego wszczęcie sporu i obowiązku uiszczenia przez daną stronę opłat arbitrażowych, będą rozstrzygane wyłącznie przez arbitra.
      5. Wyjątki od Umowy arbitrażowej. Obie strony zgadzają się, że następujące powództwa lub roszczenia o zadośćuczynienie stanowią wyjątek od Umowy arbitrażowej i sprawy takie zostaną wniesione do sądu właściwej jurysdykcji (zgodnie z definicją w punkcie 21 Warunków w przypadku Użytkowników poza EOG, Wielką Brytanią i Australią): (i) wszelkie roszczenia lub powództwa oparte na faktycznym lub możliwym naruszeniu, sprzeniewierzeniu lub złamaniu praw autorskich, znaków towarowych, tajemnic handlowych, patentów lub innych praw własności intelektualnej jednej ze stron; (ii) wszelkie roszczenia lub powództwa o pilne zabezpieczenie roszczeń na podstawie naglących okoliczności (np. bezpośrednie niebezpieczeństwo lub popełnienie przestępstwa, działania hakerskie, atak cybernetyczny); (iii) wniosek o odszkodowanie w postaci publicznego zabezpieczenia roszczeń; lub (iv) wszelkie roszczenia lub podstawy powództwa z tytułu dokuczliwego postępowania sądowego; (v) wszelkie indywidualne roszczenia dotyczące napaści seksualnej lub molestowania seksualnego, do którego doszło podczas korzystania z Platformy Airbnb lub Usług gospodarza Airbnb. Obie strony zgadzają się, że ewentualny wniosek o środek zaradczy w postaci nakazu sądowego będzie obowiązywał po arbitrażu w zakresie wszystkich możliwych do rozstrzygnięcia kwestii dotyczących roszczeń, środków zaradczych lub powództw. Zostanie on utrzymany do czasu zakończenia arbitrażu zgodnie z punktem 3 federalnej ustawy o arbitrażu (Federal Arbitration Act).
      6. Miejsce, zasady i prawo właściwe arbitrażu. Niniejsza Umowa arbitrażowa stanowi dowód transakcji w międzystanowym obrocie gospodarczym, a wszelkie merytoryczne i proceduralne interpretacje oraz zasady stosowania tej Umowy reguluje federalna ustawa o arbitrażu, a nie prawo stanowe. Arbitraż będzie prowadzony przez ADR Services, Inc. („ADR”) (www.adrservices.com) zgodnie z zasadami 1, 6–7, 8–9 oraz 11–12, 45, 54 i 56 federalnych przepisów o postępowaniu cywilnym („Wybrane zasady federalne”) (https://www.uscourts.gov/rules-policies/current-rules-practice-procedure/federal-rules-civil-procedure) oraz obowiązującym w danym momencie Regulaminem arbitrażu ADR („Regulamin ADR”), z wyjątkiem tych przypadków, gdy Wybrane zasady federalne lub Regulamin ADR zostaną zmienione przez niniejszą Umowę arbitrażową lub będą z nią sprzeczne. Regulamin ADR jest dostępny na stronie https://www.adrservices.com. Jeśli wniosek o arbitraż zostanie przesłany firmie ADR Services zgodnie z niniejszą umową i Regulaminem ADR, a firma ADR Services nie będzie mogła i nie będzie prowadzić postępowania arbitrażowego, arbitraż będzie prowadzony przez American Arbitration Association („AAA”) zgodnie z Wybranymi zasadami federalnymi oraz obowiązującym w danym momencie Regulaminem arbitrażu konsumenckiego AAA lub innymi zasadami arbitrażu AAA, które zostaną uznane za obowiązujące przez AAA („Regulamin AAA”), z wyjątkiem zmian wprowadzonych w niniejszym dokumencie. Regulamin AAA jest dostępny na stronie www.adr.org. Jeśli AAA nie może i nie będzie prowadzić postępowania arbitrażowego, Ty i Airbnb wspólnie wybierzemy alternatywne forum arbitrażowe, a jeśli nie będziemy w stanie dojść do porozumienia, dowolna ze stron może zwrócić się do sądu o wyznaczenie arbitra zgodnie z tytułem 9 sekcja 5 Kodeksu Stanów Zjednoczonych. W takim przypadku arbitraż będzie prowadzony zgodnie z zasadami wyznaczonego forum arbitrażowego, chyba że zasady te będą niezgodne z postanowieniami niniejszej Umowy arbitrażowej.
      7. Zmiana regulaminu arbitrażowego – miejsce i rozprawa arbitrażowa. Aby arbitraż był efektywny pod względem kosztów, przebiegał sprawnie i nie był uciążliwy dla stron, wszelkie wymagane rozprawy arbitrażowe, w których kwota będąca przedmiotem sporu nie przekracza 1 000 000 USD, będą prowadzone zdalnie za pośrednictwem wideokonferencji, o ile strony nie uzgodnią inaczej lub arbiter nie zleci innego trybu. Wszelkie wymagane rozprawy arbitrażowe w sprawach, w których kwota będąca przedmiotem sporu przekracza 1 000 000 USD, będą prowadzone w hrabstwie San Francisco, o ile strony nie uzgodnią inaczej lub arbiter nie zleci innego trybu. Jeśli kwota będąca przedmiotem sporu wynosi 10 000 USD lub mniej, strony zgadzają się kontynuować postępowanie wyłącznie poprzez złożenie dokumentów arbitrowi, który będzie zajmował się sprawą.
      8. Zmiana regulaminu arbitrażowego – honoraria i koszty arbitrażu. Opłaty arbitrażowe i udział w kosztach wynagrodzenia arbitra podlegają Regulaminowi ADR i wykazowi opłat firmy ADR Services (dostępnemu na stronie http://www.adrservices.com). Jeśli Twój miesięczny dochód brutto wynosi mniej niż 300% wynagrodzenia stanowiącego próg ubóstwa według kryteriów federalnych, masz prawo do zwolnienia z opłat i kosztów arbitrażu, z wyłączeniem honorarium arbitra. Możesz złożyć wniosek o zwolnienie z opłat, dostarczając instytucji arbitrażowej poświadczoną deklarację ze swoim miesięcznym dochodem i liczbą osób w Twoim gospodarstwie domowym. Jeśli instytucja arbitrażowa zwolni Cię z opłaty, a Ty dostarczysz Airbnb dokumenty niezbędne do udowodnienia, że Twój miesięczny dochód brutto wynosi mniej niż 300% wynagrodzenia stanowiącego próg ubóstwa według kryteriów federalnych, Airbnb pokryje Twoją część wszelkich opłat za arbitraż.
      9. Zmiana regulaminu arbitrażowego – roszczenia wniesione w niewłaściwym celu lub z naruszeniem Umowy arbitrażowej. Każda ze stron może złożyć wniosek, aby arbiter nałożył na drugą stronę sankcje po udowodnieniu, że strona ta lub jej pełnomocnicy zgłosili roszczenie bądź argumenty przeciwko temu roszczeniu, które są bezpodstawne pod względem faktycznym lub prawnym, zostały wniesione w złej wierze lub w celu nękania albo są w inny sposób niepoważne. Zgodnie z obowiązującym prawem arbiter nakłada sankcje równe uzasadnionym opłatom i kosztom prawnym strony wnioskującej w przypadku stwierdzenia, że roszczenie lub argumenty przeciwko niemu są bezpodstawne pod względem faktycznym lub prawnym, zostały wniesione w złej wierze lub w celu nękania, są dochodzone z naruszeniem zasady 11(b) federalnych przepisów postępowania cywilnego (przyjmując, że arbitra należy rozumieć jako „sąd”) albo są w inny sposób niepoważne. Każda ze stron może ubiegać się o oddalenie postępowania arbitrażowego wszczętego z naruszeniem któregokolwiek z postanowień niniejszej Umowy arbitrażowej. Każda ze stron może dochodzić w postępowaniu arbitrażowym roszczenia wzajemnego w związku ze wszczęciem przez drugą stronę postępowania dotyczącego sporu podlegającego arbitrażowi bez przestrzegania lub z naruszeniem postanowień niniejszej Umowy arbitrażowej. Po stwierdzeniu, że strona wszczęła postępowanie dotyczące sporu podlegającego arbitrażowi, nie przestrzegając postanowień niniejszej Umowy arbitrażowej lub w inny sposób je naruszając, arbiter przyznaje drugiej stronie faktyczne odszkodowanie, uwzględniając w nim między innymi uzasadnione honoraria i koszty prawne.
      10. Decyzja arbitra. Arbiter przedstawi pisemną decyzję, która będzie zawierać istotne ustalenia i wnioski, na podstawie których wydał orzeczenie. Wydanie wyroku na podstawie orzeczenia arbitrażowego może nastąpić w dowolnym sądzie o właściwej jurysdykcji. Arbiter może przyznać dowolne zadośćuczynienie przewidziane przez prawo lub Regulamin ADR, ale zadeklarowane lub nakazowe zadośćuczynienie może zostać przyznane wyłącznie na indywidualnych zasadach i tylko w zakresie niezbędnym do zapewnienia zadośćuczynienia uzasadnionego indywidualnym roszczeniem powoda.
      11. Zrzeczenie się prawa do rozprawy z udziałem ławy przysięgłych. Obie strony akceptują fakt, że zrzekają się prawa do procesu sądowego z udziałem ławy przysięgłych w odniesieniu do wszystkich sporów podlegających arbitrażowi.
      12. Zrzeczenie się prawa do wszczynania sporu zbiorowego i przedstawicielskiego. Obie strony akceptują fakt, że w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo zrzekają się prawa do uczestniczenia jako powód lub członek grupy w jakimkolwiek możliwym pozwie zbiorowym, arbitrażu grupowym, powództwie ogólnym z zakresu prawa cywilnego lub dowolnym innym postępowaniu przedstawicielskim lub skonsolidowanym. O ile strony nie uzgodnią tego na piśmie lub nie ustalono tego w niniejszej Umowie, arbiter nie może konsolidować więcej niż jednego roszczenia strony i nie może w inny sposób przewodniczyć jakiejkolwiek formie postępowania zbiorowego lub przedstawicielskiego. Jeśli istnieje prawomocne orzeczenie sądowe stwierdzające, że obowiązujące prawo wyklucza takie zrzeczenie się praw w odniesieniu do jakiegokolwiek roszczenia, powództwa lub żądanego środka prawnego, wówczas to i wyłącznie to roszczenie, powództwo lub żądany środek prawny zostaną wyłączone z niniejszej Umowy arbitrażowej i wniesione do sądu właściwej jurysdykcji. W przypadku gdy roszczenie, powództwo lub żądany środek zaradczy zostaną wyłączone zgodnie z treścią niniejszego zapisu, wówczas obie strony zgadzają się, że roszczenia, powództwa lub żądane środki zaradcze, które nie podlegają arbitrażowi, zostaną zawieszone do czasu rozstrzygnięcia przez arbitra wszystkich możliwych do arbitrażu roszczeń, powództw i żądanych środków zaradczych.
      13. Zrzeczenie się prawa do powództwa z tytułu szkody zbiorowej. Ty i Airbnb przyjmujecie do wiadomości i akceptujecie, że względne zalety i sprawny przebieg postępowania arbitrażowego mogą zostać zmniejszone, gdy w ciągu 180 dni zostanie zgłoszonych 100 lub więcej roszczeń arbitrażowych, które (1) dotyczą tych samych stron lub stron znajdujących się w podobnej sytuacji; (2) opierają się na tych samych lub podobnych roszczeniach, które wynikają z tych samych lub zasadniczo identycznych transakcji, okoliczności, domniemanych naruszeń lub zdarzeń wymagających ustalenia tych samych lub zasadniczo identycznych kwestii prawnych lub faktycznych; oraz (3) angażują tego samego pełnomocnika lub współpracujących ze sobą prawników reprezentujących strony („Powództwo z tytułu szkody zbiorowej”). W związku z tym Ty i Airbnb zgadzacie się zrzec prawa do prowadzenia wszelkich sporów, ich rozstrzygania lub arbitrażu w ramach powództwa z tytułu szkody zbiorowej (przy czym w przypadku sporu punkt 21 Warunków dotyczących użytkowników spoza EOG, Wielkiej Brytanii i Australii, punkt 23 Warunków dotyczących użytkowników europejskich i punkt IX.12 niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych będą nadal obowiązywać). W przypadku sporu wyznaczony arbiter w pierwszej sprawie wszczętej w ramach serii roszczeń wskazanych przez którąkolwiek ze stron zdecyduje, czy roszczenia te są częścią Powództwa z tytułu szkody zbiorowej. Jeżeli w danej sprawie nie został jeszcze wyznaczony arbiter, arbiter zostanie wyznaczony wyłącznie w celu ustalenia, czy roszczenia wskazane przez którąkolwiek ze stron są częścią Powództwa z tytułu szkody zbiorowej. Żadna część tego postanowienia nie uniemożliwia Tobie ani Airbnb udziału w dochodzeniu roszczeń z tytułu szkody zbiorowej.
      14. Zmiana regulaminu arbitrażowego – wymogi dotyczące grupowania roszczeń z tytułu szkody zbiorowej. Jeśli z jakiegokolwiek powodu, niezależnie od ustaleń punktu IX.13, arbitraż będzie prowadzony w ramach Powództwa z tytułu szkody zbiorowej, strony połączą roszczenia arbitrażowe w partie nie większe niż 200 spraw. Partie należy określić, wymieniając powodów alfabetycznie (odpowiednio według nazwiska lub nazwy firmy) – na przykład pierwszych 200 powodów będzie stanowiło pierwszą partię, kolejnych 200 powodów będzie stanowiło drugą partią i tak dalej. Strony losowo przydzielą każdej partii kolejny numer i będą uczestniczyć w arbitrażu każdej partii z osobna, w kolejności nadanych numerów. Gdy jedna partia będzie przedmiotem arbitrażu, firma zajmująca się arbitrażem zawiesza pozostałą część spraw, chyba że strony uzgodnią inaczej lub arbiter zleci inny tryb postępowania. Każda partia zostanie rozstrzygnięta w ciągu 240 dni od spotkania poprzedzającego rozprawę dotyczącą tej partii. Niezależnie od powyższego, jeśli żądanie powoda nie było przedmiotem spotkania poprzedzającego rozprawę w ciągu 2 lat od ostatniego złożonego żądania w sprawie Powództwa z tytułu szkody zbiorowej, taki powód może zdecydować się na dochodzenie roszczeń zgłoszonych w żądaniu w sądzie, z zastrzeżeniem punktu 21 Warunków dotyczących użytkowników spoza EOG, Wielkiej Brytanii i Australii, punktu 23 Warunków dotyczących użytkowników europejskich oraz punktu IX.12 niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.
      15. Zmiana regulaminu arbitrażowego – propozycja rozstrzygnięcia. Co najmniej 10 dni przed datą wyznaczoną na rozprawę arbitrażową Ty lub Airbnb możecie doręczyć drugiej stronie pisemną propozycję rozstrzygnięcia sporu na określonych warunkach. W przypadku przyjęcia takiej propozycji, zostanie ona wraz z dowodem przyjęcia przedłożona instytucji arbitrażowej, która wyda zgodnie z nią orzeczenie. Jeśli propozycja nie zostanie przyjęta przed rozprawą arbitrażową lub w ciągu trzydziestu (30) dni od jej złożenia – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej – zostanie uznana za wycofaną i nie będzie można przedstawić jej jako dowodu w arbitrażu, poza wyszczególnieniem jej jako elementu kosztów postępowania (wraz ze wszystkimi opłatami uiszczonymi na rzecz instytucji arbitrażowej). Jeżeli propozycja złożona przez jedną ze stron nie zostanie zaakceptowana przez drugą stronę, a druga strona nie uzyska korzystniejszego orzeczenia, druga strona nie odzyska swoich kosztów po złożeniu oferty i pokryje koszty strony proponującej rozstrzygnięcie (wraz ze wszystkimi opłatami uiszczonymi na rzecz instytucji arbitrażowej) od momentu złożenia propozycji.
      16. Rozdzielność postanowień. Z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie IX.12, w sytuacji gdy jakakolwiek część niniejszej Umowy arbitrażowej zostanie uznana za niezgodną z prawem lub za niewykonalną, postanowienie takie zostanie usunięte, a pozostała część Umowy arbitrażowej uzyska moc prawną.
      17. Zmiany w Umowie arbitrażowej. Jeśli od momentu zaakceptowania przez Ciebie Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych (lub jakichkolwiek późniejszych zmian tych Warunków) Airbnb zmieni treść tego punktu IX, możesz nie wyrazić zgody na tę zmianę, wysyłając do nas pisemne powiadomienie nie później niż w ciągu 30 dni od daty wejścia zmiany w życie. Powiadomienie musi zawierać Twoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, datę powiadomienia, nazwę użytkownika Airbnb, adres e-mail użyty do założenia konta Airbnb, Twój podpis oraz jednoznaczne oświadczenie, że chcesz zrezygnować ze zmienionych postanowień punktu IX. Powiadomienie należy przesłać pocztą na adres 888 Brannan St, San Francisco, CA 94103, USA z dopiskiem „Arbitration Opt-Out” lub e-mailem na adres arbitration.opt.out@airbnb.com. Odrzucenie nowej zmiany nie unieważnia ani nie zmienia Twojej wcześniejszej zgody na jakiekolwiek ustalenia dotyczące rozstrzygania wszelkich Sporów między Tobą a Airbnb (ani Twojej wcześniejszej zgody na wszelkie późniejsze zmiany), które pozostaną w mocy i będą stosowane w odniesieniu do wszelkich Sporów między Tobą a Airbnb.
      18. Przetrwanie zapisów. Z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie IX.16 i z zastrzeżeniem punktu 12.6 Warunków dotyczących użytkowników spoza EOG, Wielkiej Brytanii i Australii, punkt IX będzie obowiązywać po wypowiedzeniu niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, nawet jeśli przestaniesz korzystać z Platformy Airbnb lub zamkniesz swoje konto Airbnb.

      X. Postanowienia ogólne

      Zobowiązania gospodarza dotyczące zabezpieczenia

      Zobowiązujesz się do zwolnienia z odpowiedzialności, a także do obrony i zabezpieczenia Airbnb oraz naszych podmiotów stowarzyszonych i zależnych, a także członków ich kierownictwa, dyrektorów, pracowników i agentów przed wszelkimi kosztami, roszczeniami, zobowiązaniami, szkodami, stratami, opłatami i wydatkami, w tym, bez ograniczeń, uzasadnionymi opłatami prawnymi i księgowymi wynikającymi z programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych i niniejszymi Warunkami programu albo z nimi związanymi.

      Jeśli wynajmujesz miejsce zakwaterowania (ale nie jesteś jego właścicielem), które wskażesz jako Miejsce zakwaterowania objęte ochroną, akapit powyżej ma zastosowanie w szczególności do wszelkich sporów między Tobą a właścicielem miejsca zakwaterowania. Ponosisz pełną odpowiedzialność za uzyskanie zgody wynajmującego na opublikowanie oferty na Airbnb i przestrzeganie w należytym zakresie wszelkich udzielonych zezwoleń.

      Całość umowy

      Niniejsze Warunki programu stanowią całą i wyłączną umowę między Airbnb a Tobą w zakresie ochrony gospodarzy od szkód majątkowych oraz niniejszych Warunków. Zastępują one wszelkie wcześniejsze ustne lub pisemne porozumienia lub umowy między Airbnb a Tobą dotyczące tych kwestii.

      Cesja

      Nie możesz z mocy prawa lub w inny sposób przekazać ani przenieść na inną osobę swoich zobowiązań ani uprawnień z tytułu niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych bez uprzedniej pisemnej zgody Airbnb. Wszelkie próby przekazania lub przeniesienia uprawnień do niniejszych Warunków programu bez takiej zgody będą nieważne i bezskuteczne. Airbnb może przekazać lub przenieść na inną osobę swoje zobowiązania i uprawnienia z tytułu niniejszych Warunków według własnego uznania i bez żadnych ograniczeń. Twoje prawo do rozwiązania Umowy z Airbnb pozostaje nienaruszone. Z zastrzeżeniem powyższego niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych będą wiążące i będą obowiązywać z korzyścią dla stron, ich następców i prawnie dozwolonych cesjonariuszy.

      Zawiadomienia

      O ile nie określono inaczej, wszelkie zawiadomienia lub inne komunikaty dla stron, dozwolone lub wymagane na mocy niniejszej Umowy, będą miały formę pisemną i będą przekazywane przez Airbnb za pośrednictwem poczty e-mail, powiadomienia na Platformie Airbnb lub usługi przesyłania wiadomości (w tym SMS-ów i WeChat). W przypadku powiadomień kierowanych do stron zamieszkałych poza granicami Niemiec za datę otrzymania uważa się datę przesłania powiadomienia przez Airbnb.

      Prawo właściwe i jurysdykcja

      Niniejsze Warunki programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych będą interpretowane zgodnie z punktami 21 i 24 Warunków w przypadku użytkowników spoza EOG, Wielkiej Brytanii i Australii oraz punktem 23 Warunków w przypadku użytkowników europejskich.

      Zrzeczenie się i rozdzielność postanowień

      Brak stosowania przez Airbnb jakichkolwiek praw lub postanowień niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie będzie stanowić zrzeczenia się stosowania tego prawa lub postanowienia w przyszłości. Zrzeczenie się takiego prawa lub postanowienia będzie skuteczne tylko wtedy, gdy zostanie sporządzone na piśmie i podpisane przez należycie upoważnionego przedstawiciela Airbnb. Z wyjątkiem przypadków wyraźnie określonych w niniejszych Warunkach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych skorzystanie przez którąkolwiek ze stron z któregokolwiek ze środków zaradczych przysługujących jej na mocy niniejszych Warunków programu pozostanie bez uszczerbku dla innych środków zaradczych przysługujących jej na mocy niniejszych Warunków programu lub w inny sposób. Jeśli z jakiegokolwiek powodu arbiter lub sąd właściwej jurysdykcji uzna którekolwiek z postanowień niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych za nieważne lub niewykonalne, postanowienie to będzie stosowane w maksymalnym dozwolonym zakresie, a pozostałe postanowienia niniejszych Warunków programu pozostaną w mocy.

      XI. Kontakt z Airbnb

      Jeśli masz pytania na temat niniejszych Warunków programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, napisz do nas.

      Powiązane artykuły

      Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
      Zaloguj się lub zarejestruj