Stwórz miejsce pobytu na 5 gwiazdek

Zadbaj o niezapomniany pobyt gości dzięki tym wskazówkom.
Autor: Airbnb, 8 maj 2024
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 8 maj 2024

Staranne przygotowanie to podstawa pięciogwiazdkowego pobytu. Skorzystaj z tego przewodnika w pięciu krokach, aby rozpocząć.

Krok 1. Pokazanie gościom, czego mogą się spodziewać

Spraw, by Twoja oferta była atrakcyjna, a jednocześnie szczerze napisz, co jest w niej dostępne.

  • Wyjaśnij gościom, czego mogą się spodziewać. Opisz szczegółowo swoją okolicę i udogodnienia, aby pomóc gościom stwierdzić, czy Twoja oferta jest dla nich odpowiednia.

  • Aktualizuj ofertę, gdy się zmienia. Chodzi o dodawanie nowych udogodnień i aktualizowanie zdjęć na bieżąco. Niektórzy gospodarze aktualizują nawet zdjęcia oferty, aby pasowały do pory roku.

„Jasno i uczciwie opisz wszystkie nietypowe cechy swojego miejsca” – mówi Nikki, Superhostka z San Francisco. „Gospodarz powinien umieć postawić się na miejscu gości. Goście powinni mieć jak najwięcej informacji, które pomogą im wybrać idealne miejsce”.

Krok 2. Łatwe zameldowanie i wymeldowanie

Goście oczekują bezproblemowego przyjazdu i wyjazdu.

  • Napisz jasne instrukcje zameldowania. Wyjaśnij proces krok po kroku i podaj wszystkie szczegóły, które mogą być pomocne, takie jak zdjęcia lub mapa ze strzałkami.

  • Zminimalizuj zadania związane z wymeldowaniem. Przestrzeganie Twoich instrukcji nie powinno wymagać żadnego wysiłku. Poinformuj gości, jak mają zamknąć drzwi, gdy będą wychodzić.

„Staramy się, aby proces wymeldowania był jak najprostszy” – mówi Keshav, członek Rady Gospodarzy i Superhost z Nowego Delhi. „Osoba sprzątająca przychodzi i załatwia wszystko, co potrzebne, więc goście nie muszą o nic się martwić”.

Krok 3. Ciepłe powitanie

Zastanów się, jak poczują się goście wchodzący do Twojego domu i co zapamiętają po wyjściu.

  • Zaaranżuj przytulną przestrzeń. Uwzględnij udogodnienia, takie jak poduszki i koce. Wyznacz miejsca, w których goście mogą trzymać swoje rzeczy.

  • Zaprezentuj swoją społeczność. Pomyśl o dekoracjach w lokalnym stylu lub regionalnych przysmakach na powitanie. Podziel się swoimi ulubionymi miejscami w przewodniku.

  • Zadbaj o swoją dostępność. Daj gościom znać, że mogą się z Tobą skontaktować w dowolnym momencie. Ustaw natychmiastowe powiadomienia o wiadomościach, które prześlą Ci goście.

„Najważniejsze jest to, by goście poczuli się jak u siebie” – mówi Catherine, Superhostka z Columbus w stanie Ohio. „Poświęć trochę czasu, aby usunąć wszystko, co może sprawiać wrażenie, że goście przebywają w cudzym domu”.

Krok 4. Przygotowanie na to, co nieoczekiwane

Zastanów się, jak poradzić sobie z wieloma problemami, które mogą pojawić się podczas pobytu gościa.

  • Zadbaj o środki ratunkowe. Wyposaż oferowane miejsce w gaśnicę, apteczkę i latarkę. Udostępnij gościom numery alarmowe, w razie gdyby potrzebowali pomocy.

  • Dowiedz się, jak zapewniamy Ci ochronę. AirCover dla gospodarzy zapewnia kompleksową ochronę, która jest zawsze bezpłatna i dostępna dla wszystkich gospodarzy.

  • Zorganizuj zespół pomocy. Rozwijaj relacje z ekipą, która pomoże Ci zadbać o stan obiektu. Dodaj współgospodarza, aby mieć pewność, że ktoś będzie zawsze dostępny i będzie odpowiadał gościom.

Krok 5. Pisanie i otrzymywanie recenzji

Oceny i recenzje pomogą Ci ulepszyć to, co oferujesz, i zbudować zaufanie wśród gości.

  • Napisz recenzję dla gości. To dobra okazja, żeby wyrazić wdzięczność, podzielić się opinią i przypomnieć gościom o napisaniu recenzji dla Ciebie. Na napisanie recenzji goście i gospodarze mają 14 dni po zakończeniu pobytu.
  • Zwróć uwagę na oceny w gwiazdkach. Goście mogą ogólnie ocenić swój pobyt, a także dać Ci gwiazdki za czystość, zgodność z opisem, zameldowanie, komunikację, lokalizację i stosunek wartości do ceny.
  • Odpowiadaj na recenzje. Wykorzystaj to jako okazję, aby pokazać swoją otwartość na wprowadzanie poprawek. Jeśli odpowiesz na publiczną recenzję gościa, Twoja odpowiedź pojawi się tuż pod nią.

„Warto wziąć sobie recenzje do serca” – mówi Sadie, Superhostka z Santa Fe w Nowym Meksyku. „Goście to przewodnik, który pozwoli Ci zdobyć pięć gwiazdek”.

Jeśli nie masz jeszcze na koncie żadnej rezerwacji, możesz skorzystać z indywidualnych wskazówek od jednego z Superhostów. To najwyżej oceniani i najbardziej doświadczeni gospodarze na Airbnb.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
8 maj 2024
Czy udało nam się pomóc?