Ten materiał nie jest dostępny w wybranym języku, dlatego na razie możesz się z nim zapoznać w tej wersji językowej.

Jak uzyskać 5-gwiazdkowe recenzje

Dzięki świetnym recenzjom możesz zaimponować gościom i zyskać więcej rezerwacji.
Autor: Airbnb, 17 gru 2020
Obejrzysz w 5 min
Zaktualizowano 27 wrz 2023

Recenzje pomogą Ci dopracować ofertę, znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania i uzyskać status Superhost. Nic dziwnego, że chcesz starać się o pięć gwiazdek za każdym razem, gdy ktoś u Ciebie gości.

Gospodarze Superhost utrzymują ocenę na poziomie co najmniej 4,8, więc trochę wiedzą o tym, jak otrzymywać pięciogwiazdkowe recenzje. W naszym filmie powyżej rozmawiamy z Catherine i Bryanem, Superhostami z Columbus w stanie Ohio, którzy przekazali nam swoje najlepsze rady, jak zbierać świetne recenzje.

    Jasno określ, czego można się spodziewać

    „Jednym z najskuteczniejszych sposobów, by zadowolić gości, jest jasne przedstawienie im, czego mogą się spodziewać, zanim nacisną przycisk rezerwacji” – stwierdza Catherine. „Lubimy podawać jak najwięcej szczegółów na stronie naszej oferty, nawet jeśli jest to coś w stylu: „Dom ma ponad 100 lat, więc mamy skrzypiące drzwi”.

    Pamiętaj, by szybko odpowiadać

    „Ludzie zazwyczaj przebywają w Twoim domu przez krótki czas, więc bardzo ważne jest, aby szybko reagować, gdy coś się wydarzy” – radzi Catherine. Łatwo zainstalować aplikację Airbnb na smartfonie, dzięki czemu możesz odpowiadać gościom, nawet gdy nie ma Cię w pobliżu.

    Zadbaj, by goście poczuli się jak u siebie

    „Jeśli chodzi o wystrój i przestrzeń, najważniejsze jest to, by goście poczuli się jak u siebie” – stwierdza Catherine. „Usuń wszystkie swoje osobiste zdjęcia i szpargały”. Chodzi o to, by goście czuli się dobrze, ale zawsze warto dodać coś wyjątkowego, co ociepli wnętrze.

    Dbałość o wystrój może również sprawić, że goście poczują się mile widziani. „To nie znaczy, że musisz przerobić całą kuchnię” – dodaje Bryan. „Przestrzeń musi zapewniać przyjazny nastrój, musi być zachęcająca i czysta”.

    Zapewnij lokalny klimat

    „Kiedy ludzie przyjeżdżają do Ciebie, dzielisz się nie tylko swoim domem, ale też swoim miastem” – mówi Catherine. Wraz z Bryanem przekazują gościom wyprodukowany lokalnie szampon, odżywkę i płyn do mycia twarzy, a także zestaw artystycznych książek wydanych przez przedsiębiorcę z okolicy. „Uwielbiamy pokazywać gościom Columbus, tak jak my go widzimy” – dzieli się Catherine.

    Przygotuj się na niespodzianki

    „Pomimo wszelkich starań, aby zostać pięciogwiazdkowym gospodarzem, w pewnym momencie na pewno coś się nie uda” – przestrzega Catherine. Bryan potakuje, dodając: „Mieliśmy taką sytuację, że pękła rura i zalała całe pierwsze piętro”.

    Goście, którzy świętowali swoją noc poślubną, nie mogli się z nimi skontaktować. „Po tym zdarzeniu przyjęliśmy współgospodarza, więc jeśli kiedykolwiek przegapimy telefon od gościa, ktoś inny się tym zajmie” – cieszy się Catherine.

    Niezależnie od tego, jakie miejsce oferujesz na Airbnb, recenzje od gości mogą być pomocne i wspierające. „Kiedy ktoś przekazuje nam świetną recenzję, po prostu nadaje ona sens wszystkiemu, co robimy” – zauważa Catherine. „Dzięki temu możemy prowadzić życie, które uwielbiamy”.

    Więcej informacji znajdziesz w naszym poradniku wideo dla początkujących

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Airbnb
    17 gru 2020
    Czy udało nam się pomóc?