Dlaczego recenzje mają znaczenie

Recenzje na Airbnb budują wzajemne zaufanie i pomagają w prowadzeniu działalności.
Autor: Airbnb, 29 lis 2019
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 11 gru 2023

Recenzje i oceny pomagają gościom zaplanować podróż. Dane Airbnb wskazują, że goście chętniej rezerwują miejsca, które mają wysokie oceny w gwiazdkach*.

Jak działają recenzje

Po każdym wymeldowaniu gospodarze i goście mają możliwość napisania wzajemnych recenzji. Mają na to 14 dni. Napisana recenzja pozostanie ukryta do momentu, gdy obie oceny zostaną przesłane lub gdy upłynie 14 dni. Następnie recenzje zostaną opublikowane na profilu gościa oraz na stronie oferty i w profilu gospodarza.

Ogólne ceny w gwiazdkach

Oprócz recenzji goście mogą dać ocenę w gwiazdkach za swoje ogólne wrażenia. Ocena w gwiazdkach wyświetla się tuż obok recenzji, dodając jej kontekstu. Twoja ocena ogólna pojawi się na stronie oferty, gdy otrzymasz recenzje od trzech gości.

Oceny w gwiazdkach to istotny czynnik mający wpływ na uzyskanie statusu Superhost. Gospodarze Superhost muszą mieć ocenę ogólną co najmniej 4,8 gwiazdki oraz co najmniej 10 pobytów lub 3 rezerwacje trwające łącznie co najmniej 100 nocy.

Od Twoich ocen i recenzji zależy też to, czy Twoja oferta będzie się wyświetlać w kategorii Wybór gości, którą aktualizujemy każdego dnia.

Kategorie oceniane w gwiazdkach

Goście są proszeni o przydzielenie ofercie oceny w gwiazdkach w poszczególnych kategoriach oraz o doprecyzowanie, co poszło dobrze, a co warto poprawić. Jeśli Twój dom jest bardzo czysty, gość może na przykład wybrać pięć gwiazdek i opcję „Wyjątkowo czysta łazienka”. Możesz otrzymać mniej gwiazdek za komunikację, jeśli gość uzna, że instrukcje dotyczące wymeldowania są zbyt rozbudowane.

Oceny w gwiazdkach w poszczególnych kategoriach nie mają wpływu na status Superhost ani na ocenę ogólną, ale mają wpływ na to, czy oferta będzie wyświetlać się w kategorii Wybór gości. Te kategorie to:

  • Zameldowanie: Goście oceniają, czy proces zameldowania jest jasny i prosty, co przekłada się na ich wygodę.

  • Czystość: goście oczekują, że wynajmowane miejsce będzie tak czyste jak na zdjęciach na stronie oferty.

  • Zgodność z opisem: goście mogą ocenić, czy podane przez Ciebie szczegóły oferty są zgodne z rzeczywistością.

  • Komunikacja: goście oceniają komunikację z gospodarzami pod kątem wygody, w tym to, czy instrukcje wymeldowaniem były jasne i proste.

  • Lokalizacja: goście mogą napisać, czy Twoja lokalizacja podana na stronie oferty jest dokładna.

  • Wartość: goście mogą ocenić, czy Twoje miejsce oferuje atrakcyjną relację wartości do ceny.

Prywatna opinia

Goście mogą wysłać Ci prywatną wiadomość ze swoją opinią. Te informacje są udostępniane tylko Tobie. Goście mają przekazać Ci wiadomość bez wpływu na Twoją ocenę lub recenzję. Ty również możesz wysłać swoim gościom prywatną wiadomość.

Korzystaj z otrzymanych opinii, by poprawić swoją ofertę

Goście patrzą na niektóre sprawy z innej perspektywy niż gospodarz. Postaraj się traktować negatywne recenzje jako okazję do poprawy oferty albo sposobu przyjmowania gości.

Zawsze masz możliwość udzielenia publicznej odpowiedzi na stronie swojej oferty. Jeśli odpowiesz racjonalnie, pokażesz, że poważnie podchodzisz do opinii i zadowolenia gości.

Recenzowanie pobytów gości

Pisząc recenzję na temat pobytu gościa, masz okazję wyrazić swoją wdzięczność i przekazać pomocną opinię. To również przypomnienie dla gości, żeby napisali recenzję na temat Twojej oferty.

Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać podczas pisania recenzji:

  • Szanuj innych.

  • W miarę możliwości podaj konkretne przykłady, takie jak: „Ten gość przestrzegał ciszy nocnej i w pełni zastosował się do instrukcji dotyczących wymeldowania”.

  • Delikatne kwestie poruszaj taktownie albo napisz o nich w prywatnej wiadomości.

Będziesz mieć możliwość oceny gości pod względem utrzymania czystości, komunikacji i przestrzegania regulaminu domu. Dzięki Twojej opinii również łatwiej będzie egzekwować podstawowe zasady dla gości. Pozwoli ona też zgłaszać każdego gościa, który ich nie przestrzega.

* Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb dotyczących aktywnych ofert (stan na listopad 2022 roku).

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
29 lis 2019
Czy udało nam się pomóc?