Jak ulepszyć swoją ofertę

Zaktualizuj zdjęcia, dodaj szczegóły i zaoferuj wyjątkową wartość, aby zachęcić gości do rezerwowania Twojej oferty.
Autor: Airbnb, 9 gru 2019
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 21 lis 2023

Podobnie jak Twój własny dom, tak samo Twoja oferta potrzebuje od czasu do czasu różnych ulepszeń. Zaktualizowanie zdjęć, udogodnień i cen może pomóc Ci dotrzeć do większej liczby gości i osiągnąć założone cele finansowe.

Zaktualizuj zdjęcia

Niektórzy goście poświęcają więcej czasu na przeglądanie zdjęć niż na czytanie opisów ofert. Oczekują również, że oferowane przez Ciebie miejsce będzie wyglądało tak jak na stronie Airbnb.

Jeśli ostatnio w Twoim domu coś się zmieniło, pomyśl o zaktualizowaniu zdjęć. Oto co jeszcze możesz zrobić:

  • Utwórz fotowycieczkę opartą na sztucznej inteligencji. Pomóż gościom zapoznać się z rozkładem pomieszczeń w domu dzięki fotowycieczce. Algorytm sztucznej inteligencji opracowany przez Airbnb błyskawicznie sortuje zdjęcia Twojej oferty według 19 rodzajów pokoi i przestrzeni. Możesz przejrzeć swoją fotowycieczkę i dodać szczegółowe informacje na temat każdego pomieszczenia.

  • Dodaj opisy zdjęć. Napisz opisy, z których goście dowiedzą się, co oferujesz w każdym pomieszczeniu lub przestrzeni (np. ekspres do kawy w kuchni lub wyjątkowo miękkie ręczniki w łazience).

  • Zadbaj o właściwą kompozycję zdjęć. W ustawieniach telefonu lub aparatu włącz linie siatki i sprawdź rozdzielczość obrazu. Zwykle warto wyłączyć lampę błyskową i skorzystać z naturalnego światła. Postaraj się zrobić zdjęcia w różnych ujęciach: szerokokątne, ze średniej odległości i zbliżenia. Przeczytaj więcej wskazówek dotyczących robienia zdjęć

  • Zatrudnij eksperta. Jeśli nie czujesz się na siłach, pomyśl o nawiązaniu współpracy z profesjonalnym fotografem. Możliwe, że w Twojej okolicy Airbnb oferuje profesjonalne sesje zdjęciowe.

Dodaj szczegóły

Goście dowiadują o Twoim obiekcie z oferty opublikowanej na Airbnb. Podanie ważnych szczegółów może pomóc Ci zdobyć więcej rezerwacji.

  • Wyróżnij najważniejsze udogodnienia. Goście często szukają miejsc z kuchnią, Wi-Fi i bezpłatnym parkingiem. Mogą również filtrować wyniki w poszukiwaniu ofert przyjaznych zwierzętom i określonych miejsc do spania (np. dużego łóżka).
  • Dbaj o aktualność oferty. Goście oczekują, że będą mogli korzystać ze wszystkich udogodnień w Twoim domu. Jeśli na przykład basen nie jest dostępny dla gości przez cały rok, informacja o tym powinna znaleźć się w opisie.
  • Używaj jasnych komunikatów. Skup się na ustalaniu właściwych oczekiwań i odpowiadaniu na podstawowe pytania. Powiedz gościom wszystko, co powinni wiedzieć, aby ich pobyt był udany.
  • Korzystaj z opinii gości. Goście zachwycali się w recenzji Twoim tarasem? Pokaż go na zdjęciach. Któryś z gości powiedział Ci, że zaskoczyła go odległość Twojego domu od lotniska? Opisz dokładnie swoją lokalizację.

Oferuj najlepszą wartość

Wiedząc, ile płacą Twoi goście, możesz zapewnić im jak najwyższą wartość. Łączna cena obejmuje Twoją cenę za noc, wszelkie dodatkowe ustalone przez Ciebie opłaty (za sprzątanie, za dodatkowych gości lub za zwierzęta), opłaty serwisowe Airbnb i podatki.

Konkurencyjne ceny mogą sprawić, że Twoja oferta będzie się wyróżniać i zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytm traktuje priorytetowo cenę całkowitą i jakość oferty w porównaniu z podobnymi miejscami w Twojej okolicy.

Nie wszystkie elementy, które uwzględniasz w cenie, muszą być dla gości oczywiste. Czy oferujesz coś wyjątkowego, na przykład luksusowe produkty do kąpieli czy dostęp do serwisów streamingowych? Napisz to w opisie, aby goście poznali pełną wartość Twojej oferty.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
9 gru 2019
Czy udało nam się pomóc?