Jak przywitać pierwszych gości Airbnb

Zapewnij gościom niezapomniane przeżycia.
Autor: Airbnb, 20 lis 2019
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 4 paź 2022

Najważniejsze wskazówki

  • Dodaj aktualne instrukcje zameldowania, aby ułatwić gościom przyjazd.

  • Bądź do dyspozycji gości i zadbaj o porządek

  • Przyjmowanie gości zgodnie z zasadami integracji społecznej jest istotną częścią sukcesu każdego gospodarza

Czekasz na pierwszych gości? Możesz czuć się trochę nieswojo. Nie przejmuj się – to normalne. Jesteśmy tutaj, aby wspierać Cię na każdym kroku. Chcesz, by pobyt pierwszych i kolejnych gości był dla nich niezapomnianym przeżyciem? Zapoznaj się z tym przewodnikiem.

Krok 1. Komunikuj się wcześnie i często

Przyjmowanie gości zaczyna się na długo przed tym, gdy przekraczają próg Twojego domu. Szybkie odpowiadanie na wiadomości od gości oznacza, że ich potrzeby są dla Ciebie ważne.

Te pierwsze rozmowy są również doskonałą okazją do przekazania, czego goście mogą się spodziewać. Kilka pomocnych wskazówek:

  • Mów o wszystkim otwarcie. Goście mogli coś przeoczyć, sprawdzając Twoją ofertę. Jeśli Ty, Twoja rodzina, inni goście lub zwierzęta domowe będziecie dzielić z gośćmi niektóre pomieszczenia, warto im o tym przypomnieć.
  • Nie ograniczaj się. Otwórz się na integrację społeczną – najlepiej po prostu zapytaj gości, czego potrzebują, aby poczuć się u Ciebie dobrze.
  • Korzystaj z wygodnego sposobu komunikacji. Do kontaktowania się z gośćmi możesz używać systemu wiadomości w aplikacji Airbnb.
  • Myśl z wyprzedzeniem. Jeśli masz zamiar wysyłać podobne informacje do wielu gości, możesz zaoszczędzić sporo czasu dzięki naszym narzędziom do wysyłania wiadomości.

Krok 2. Ułatw zameldowanie

Możesz zawczasu odpowiedzieć na najczęstsze pytania gości przez wypełnienie pól w sekcji Informacje dla gości na karcie Oferty – tam możesz zamieścić wskazówki dojazdu, instrukcje zameldowania czy szczegóły Wi-Fi. Te informacje goście zobaczą na karcie Podróże na 48 godzin przed zameldowaniem.

Wiemy od gości – zwłaszcza tych z historycznie marginalizowanych społeczności – że samodzielne zameldowanie jest dla nich bardzo wygodne. Ale jeśli jesteś w pobliżu, możesz też zapytać gości, czy wolą powitanie osobiste.

Przeczytaj przewodnik dla gospodarzy „Jak przyjmować gości bez wykluczania”

Krok 3. Dbaj o czystość i porządek

Kiedy goście rezerwują ofertę na Airbnb, oczekują czystości. Jeśli natrafią na kłęby kurzu w sypialni lub okruchy w kuchni, to z całego pobytu zapamiętają prawdopodobnie tylko to.

Szczególnie nieestetyczne są pozostawione włosy, dlatego zwracaj szczególną uwagę na miejsca, w których mogą się znajdować – pościel, ręczniki, podłogi i łazienki. Jeśli masz swoje osobiste przedmioty w miejscu, które oferujesz, uprzątnij je (np. schowaj w szafie), aby uniknąć wrażenia, że Twoje miejsce jest zagracone.

Krok 4. Przewiduj potrzeby gości

Każdy gość jest inny, jednak większość oczekuje, że zapewnisz im od razu konkretne informacje i udostępnisz określone udogodnienia. Co możesz zrobić?

  • Zapewnij podstawowe udogodnienia takie jak ręczniki, pościel, mydło i papier toaletowy.
  • Dodaj do wskazówek dla gości informacje np. o tym, z których pomieszczeń można korzystać bez ograniczeń, jak używać poszczególnych udogodnień i jak połączyć się z Wi-Fi.
  • Przygotuj przewodnik, w którym polecisz ulubione restauracje, sklepy spożywcze, kawiarnie i inne ciekawe miejsca w okolicy.
  • Pozostań w zasięgu, aby goście mogli w razie kłopotów kontaktować się z Tobą przez SMS-a, e-maila albo telefon.
  • Przygotuj numery telefonu do takich osób, jak hydraulik, konserwator, operator internetu i kablówki lub sąsiedzi.

Krok 5. Pisz i otrzymuj recenzje

Kiedy Twoi goście się wymeldują, będą mieli możliwość napisania recenzji z pobytu. Pierwsze recenzje są bardzo ważnym elementem na drodze do sukcesu na Airbnb. Gdy otrzymasz trzy pierwsze recenzje, na stronie Twojej oferty pojawi się ocena w gwiazdkach (średnia wszystkich ocen) – będzie ona miała duży wpływ na pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania.

Ty także możesz zostawiać gościom recenzje. Dzięki recenzjom możemy wspólnie budować i rozwijać opartą na zaufaniu społeczność gospodarzy i gości. Bądź uczciwy i szanuj innych oraz stosuj te same standardy wobec wszystkich gości.

Najważniejsze wskazówki

  • Dodaj aktualne instrukcje zameldowania, aby ułatwić gościom przyjazd.

  • Bądź do dyspozycji gości i zadbaj o porządek

  • Przyjmowanie gości zgodnie z zasadami integracji społecznej jest istotną częścią sukcesu każdego gospodarza

Airbnb
20 lis 2019
Czy udało nam się pomóc?