Korzystanie z narzędzi współgospodarza Airbnb

Zdecyduj, jak będziesz zarządzać ofertami, komunikacją i wypłatami.
Autor: Airbnb, 30 sty 2024
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 30 sty 2024

Kluczowym elementem bycia doświadczonym i odnoszącym sukcesy współgospodarzem jest decyzja o tym, w jaki sposób Ty i gospodarz będziecie dzielić się pracą związaną z zarządzaniem ofertą.

Czy Ty i gospodarz będziecie kontaktować się z gośćmi, czy tylko jedno z Was? Czy będziesz zarządzać całą ofertą i kontaktować się z gospodarzem tylko w konkretnych sprawach, takich jak prośby o odszkodowanie? Niezależnie od Waszej decyzji Airbnb oferuje narzędzia, które ułatwiają współwynajmowanie.

Ustalanie uprawnień współgospodarza

Gdy gospodarz zaprosi Cię do roli współgospodarza, będzie musiał zdecydować, do czego będziesz mieć dostęp. Możliwe opcje:

  • pełny dostęp,
  • dostęp do kalendarza i skrzynki odbiorczej,
  • dostęp do samego kalendarza.

W ramach pełnego dostępu możesz:

  • utworzyć nową ofertę,
  • wysyłać wiadomości do gości i otrzymywać powiadomienia,
  • aktualizować kalendarz;
  • przeglądać historię transakcji;
  • zarządzać ofertą, w tym cenami i innymi szczegółami;
  • zarządzać rezerwacjami, w tym akceptować i odrzucać prośby o pobyt lub prośby o anulowanie rezerwacji, a także prośby w Centrum rozliczeń;
  • przesyłać prośby o odszkodowanie;
  • dodawać lub usuwać innych współgospodarzy, edytować uprawnienia i wyznaczać siebie lub innego współgospodarza jako głównego gospodarza oferty.

Pamiętaj, że nawet przy pełnym dostępie nie możesz:

  • ustalać ani edytować wypłat innych współgospodarzy,

  • zarządzać prośbami o odszkodowanie po ich przesłaniu,

  • przeglądać ani zmieniać formy wypłaty lub danych podatnika powiązanych z właścicielem oferty lub innym współgospodarzem.

Sprawna komunikacja

Warto opracować z gospodarzami plan działania i ustalić, kto będzie odpowiadać gościom oraz prowadzić pozostałą komunikację. Gospodarze mogą wyznaczyć Ciebie jako osobę odpowiedzialną za wszystko albo rozdzielić obowiązki między Wami.

Elementy komunikacji, które warto uwzględniać, to:

  • codzienny kontakt, odpowiadanie na pytania i proponowanie rozwiązań ewentualnych problemów;

  • odpowiadanie na prośby o rezerwację, jeśli oferta nie ma włączonej rezerwacji natychmiastowej;

  • przesyłanie wniosków o odszkodowanie (chociaż tylko właściciele ofert mogą nimi zarządzać po ich przesłaniu);

  • kontakt z obsługą społeczności w celu uzyskania pomocy;

  • zarządzanie innymi współgospodarzami.

Sabrina, doświadczona współgospodyni z Denver w stanie Kolorado, uważa, że pomocne jest, gdy z gośćmi kontaktuje się jedna osoba, która „ma zawsze takie samo podejście do kwestii zniżek, zwrotów czy problemów z gośćmi”.

Gdy zabraknie konkretnego planu, mogą pojawić się problemy. „Kiedy dwie osoby dzielą między siebie tego rodzaju obowiązki, sprawy mogą się komplikować” – wyjaśnia Dominic, doświadczony współgospodarz z Kornwalii w Anglii. „To właśnie wtedy coś umyka uwadze, osoby sprzątające nie są umówione na czas i tak dalej”.

Jak działają wypłaty

Gospodarze mogą korzystać z opcjonalnych narzędzi do wypłat dla współgospodarzy, aby dzielić się z Tobą na Airbnb procentem od zarobku lub stałą kwotą za rezerwację. Do wyboru mają cztery formy wypłaty:

  • Przekazanie opłaty za sprzątanie

  • Przekazanie opłaty za sprzątanie oraz części opłaty za rezerwację

  • Przekazanie odsetka od każdej wypłaty

  • Przekazanie stałej kwoty od każdej wypłaty

Wypłaty mogą ustalać wyłącznie właściciele ofert. W zależności od lokalizacji gospodarza i współgospodarza mogą obowiązywać pewne ograniczenia
.

Gdy gospodarz ustali wypłatę dla współgospodarza, masz 14 dni na jej potwierdzenie lub odrzucenie. Zasadniczo kwotę i formę wypłaty ustalisz z gospodarzem przed wysłaniem prośby, ale jeśli odrzucisz daną propozycję, gospodarz będzie musiał wysłać nową.

Gdy zaakceptujesz propozycję, zaczniesz otrzymywać wypłaty za rezerwacje około 24 godzin po przyjeździe gościa. Jeśli właściciel oferty zaktualizuje dotychczasową wypłatę, będzie ona obowiązywać tylko w przypadku rezerwacji, które rozpoczną się po potwierdzeniu przez Ciebie zmian.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
30 sty 2024
Czy udało nam się pomóc?