Recenzje od gospodarzy
Recenzje to świetny sposób, by gospodarze mogli podzielić się z Tobą opinią na temat Twojego pobytu. Recenzje pomagają też całej społeczności gospodarzy zorientować się, czego mogą się spodziewać – na podstawie poprzednich recenzji dotyczących czystości, przestrzegania regulaminu domu i komunikacji.
Poniżej znajdziesz informacje o tym, z czego może składać się recenzja i do jakich informacji gospodarz będzie mieć dostęp, gdy poprosisz go o rezerwację lub zarezerwujesz pobyt.
Oceny od gospodarza
Opcjonalnie gospodarze mogą wystawić Ci ocenę od 1 do 5 gwiazdek w trzech kategoriach: czystość, przestrzeganie regulaminu domu i komunikacja. Podobnie jak w przypadku ocen w gwiazdkach dla gospodarzy, na podstawie tych ocen z poszczególnych kategorii wyliczana jest średnia ocena za pobyt.
Gospodarz może zobaczyć szczegółowe oceny Twoich poprzednich pobytów, ogólne oceny w poszczególnych kategoriach i średnią ocenę za wszystkie pobyty tylko wtedy, gdy poprosisz o rezerwację lub zarezerwujesz u niego pobyt. Kategorie z ocenami pozytywnymi (4–5) będą wyświetlane z symbolem potwierdzenia, a te z ocenami negatywnymi (1–3) – z ikoną ostrzeżenia.
Oceny służą kilku celom, na przykład:
- pomagają obecnym lub potencjalnym gospodarzom akceptować lub odrzucać prośby o rezerwację otrzymane od gości;
- pomagają Airbnb ustalić, czy gość spełnia wymagania gospodarza dotyczące rezerwacji natychmiastowej;
- pomagają Airbnb ustalić, czy gość kwalifikuje się jako doświadczony gość uprawniony do rezerwacji określonych ofert;
- pomagają Airbnb ustalić, czy gość przestrzega naszych podstawowych zasad dla gości. Powtarzające się lub poważne naruszenia sygnalizowane w formie ocen lub zgłaszane zespołowi obsługi klienta mogą prowadzić do ostrzeżeń, zawieszenia konta lub usunięcia z platformy.
Publiczna recenzja od gospodarza
Pisanie recenzji nie jest obowiązkowe, ale gdy gospodarz zdecyduje się ją przesłać, musi ona być publiczna. Recenzja od gospodarza pojawi się na Twoim profilu, więc każdy, kto go kliknie, będzie mógł ją przeczytać.
Co poszło dobrze
Gospodarze mogą wyróżnić to, co podczas Twojego pobytu u nich szczególnie im się spodobało (np. dbanie o porządek i utrzymywanie miejsca w dobrym stanie, wynoszenie śmieci, wysyłanie pomocnych wiadomości, okazywanie szacunku, niepozostawianie wiadomości bez odpowiedzi itp.). Po otrzymaniu od Ciebie rezerwacji lub prośby o rezerwację gospodarz może sprawdzić, na co inni gospodarze zwrócili uwagę, jeśli chodzi o Twoje poprzednie pobyty. Przy pozytywnych opiniach pojawi się symbol potwierdzenia.
Co warto wziąć pod uwagę następnym razem
Jeśli gospodarz wystawi niską ocenę w dowolnej kategorii, poprosimy go o podzielenie się tym, co podczas Twojego pobytu poszło nie tak. Na podstawie tej opinii Airbnb zasugeruje, jak możesz uniknąć problemów podczas następnej podróży. Po otrzymaniu od Ciebie rezerwacji lub prośby o rezerwację gospodarz może sprawdzić takie opinie na temat Twoich poprzednich pobytów. Przy negatywnych opiniach pojawi się ikona ostrzeżenia.
Prywatny komentarz od gospodarza
Gospodarz może się z Tobą podzielić dodatkową opinią, wysyłając prywatną wiadomość. Odpowiadając, pamiętaj, że tylko Ty możesz ją przeczytać.
Powiązane artykuły
- Gość
Jak odpowiedzieć na recenzję lub ją zakwestionować
Możesz zamieścić widoczną dla wszystkich odpowiedź na otrzymane recenzje, ale nie możesz ich usuwać. Recenzje usuwamy tylko wtedy, gdy narus… - Gość
Zasady pisania recenzji na Airbnb
Dzięki naszym zasadom goście i gospodarze otrzymują pomocne, pouczające i dokładne recenzje. - Gospodarz
Program Gwarancji Zarobków
Airbnb oferuje nowym gospodarzom w wybranych lokalizacjach gwarancję zarobków, jeśli w ciągu pierwszych 90 dni przyjmą co najmniej 10 pobytó…