Jak zoptymalizować przyjmowanie gości

Poznaj wskazówki dotyczące sprzątania, procesu zameldowania i komunikacji.
Autor: Airbnb, 4 maj 2021
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 1 maj 2024

Przyjmowanie gości wymaga czasu. Ale kiedy już nabierzesz wprawy, uda Ci się zoptymalizować wiele typowych zadań. Dzięki temu możesz skupić się na zapewnieniu gościom niezapomnianych przeżyć.

Efektywniejszy sposób sprzątania

Jasny plan sprzątania ułatwia wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem miejsca na przyjęcie kolejnych gości.

  • Rozważ skorzystanie z pomocy osoby zajmującej się sprzątaniem zawodowo. Pomoże Ci to utrzymać spójny standard czystości.
  • Wybierz pościel i ręczniki w podobnych kolorach, dzięki czemu można będzie prać je razem.
  • Zawsze miej zapasowy zestaw pościeli i ręczników, aby przyspieszyć przygotowanie domu na pobyt następnych gości.
  • Zaplanuj gruntowne sprzątanie z regularną częstotliwością. Dzięki temu sprzątanie domu między kolejnymi gośćmi będzie łatwiejsze.
  • Zaplanuj regularne zakupy środków czystości, z których zwykle korzystasz, i innych artykułów pierwszej potrzeby, takich jak papier toaletowy czy mydło. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i unikniesz nieoczekiwanego wyczerpania zapasów.
  • Kupuj hurtowo, aby mieć zapas produktów, które Ty i Twoi goście zużywacie najszybciej, takich jak szampon i odżywka. 

Czytelna i skuteczna komunikacja

Odpowiadanie na wiadomości od gości nie musi być czasochłonne. Narzędzia Airbnb umożliwiają sprawniejszą komunikację z gośćmi.

  • Pobierz aplikację Airbnb, aby szybko odpowiadać gościom. Wyraź zgodę na otrzymywanie powiadomień push, włącz dźwięk i miej telefon zawsze przy sobie.
  • Korzystaj z zaplanowanych wiadomości, aby przesyłać informacje, których goście mogą w danym momencie potrzebować. Możesz na przykład upewnić się, czy dzień przed pobytem goście otrzymali instrukcje zameldowania.
  • Zawczasu przygotuj szybkie odpowiedzi, aby goście krócej czekali na odpowiedź na najczęstsze pytania. Na karcie Wiadomości automatycznie pojawiają się sugestie, która z Twoich szybkich odpowiedzi najlepiej się sprawdzi w rozmowie.

Sprawne i bezproblemowe zameldowanie

Uproszczenie procesu zameldowania sprawi, że goście szybciej poczują się u Ciebie jak w domu. Pomyśl o nawiązaniu współpracy ze współgospodarzem, który pomoże Ci zarządzać ofertą i rezerwacjami.

  • Skorzystaj z opcji wskazówek dotyczących przyjazdu na karcie Oferty, aby dodać ważne informacje, takie jak sposób i godzina zameldowania, dojazd, wskazówki dla gości czy hasło do Wi-Fi.
  • Zezwalaj na samodzielne zameldowanie. Umożliwiając gościom wejście do domu za pomocą zamka szyfrowego, zamka inteligentnego lub chowając klucze w skrytce, zaoszczędzisz czas i zapewnisz im większą elastyczność.
  • Przygotuj wskazówki dla gości, aby mieli dostęp do instrukcji, np. jak korzystać z udogodnień lub połączyć się z Wi-Fi.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
4 maj 2021
Czy udało nam się pomóc?