Dlaczego tak ważne jest szybkie odpowiadanie gościom
Najlepsi gospodarze odpowiadają na wiadomości od razu po ich otrzymaniu. Wysoki wskaźnik aktywności poprawia pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania gości.
Szybka reakcja jest szczególnie ważna przed dokonaniem rezerwacji, gdy goście potrzebują więcej informacji, aby się zdecydować, a także podczas zameldowania i wymeldowania, gdy goście mogą potrzebować szybkiej odpowiedzi na pytania. Poprosiliśmy gospodarzy, którzy utrzymują wskaźnik aktywności na wysokim poziomie, o podzielenie się kilkoma wskazówkami.
Zwiększona aktywność
„Upewnij się, że powiadomienia z aplikacji Airbnb oraz e-maile i SMS-y masz zawsze włączone. Dzięki temu od razu zauważysz nową wiadomość na ekranie telefonu” – mówi Omar, Superhost z miasta Meksyk.
Następnie wypróbuj narzędzia Airbnb, aby zautomatyzować swoje odpowiedzi. Kath, gospodyni z Albany w Australii, lubi korzystać z szybkich odpowiedzi. „Są ogromną oszczędnością czasu i pozwalają uniknąć pisania ciągle tego samego na nowo” – mówi Kath.
Przydatne są również zaplanowane wiadomości, zwłaszcza w przypadku zameldowania i wymeldowania. Keshav, członek Rady Gospodarzy z Nowego Delhi w Indiach, wysyła zaplanowaną wiadomość 24 godziny przed każdym zameldowaniem. Zawiera ona instrukcje dotyczące dostępu do wynajmowanego miejsca i inne informacje o przyjeździe.
„Jeśli gość nie pojawi się na czas, wysyłam mu kolejną wiadomość z pytaniem: Cześć, masz wszystkie informacje? Podsyłam je znowu, jeśli potrzebujesz sprawdzić, jak dotrzeć na miejsce” – opowiada Keshav.
Jak oblicza się wskaźnik aktywności
Wskaźnik aktywności to procent nowych wiadomości od gości z ostatnich 30 dni, na które udało Ci się odpowiedzieć w ciągu 24 godzin.
Wśród nich są odpowiedzi na nowe zapytania od gości oraz akceptowanie, wstępne akceptowanie lub odrzucanie próśb o rezerwację.
Odpowiedzi udzielone później niż w ciągu 24 godzin obniżają Twój wskaźnik aktywności i zwiększają średni czas odpowiedzi.
Kluczowym elementem przyjmowania gości jest uważne obserwowanie tego, co dzieje się na koncie Airbnb, i szybkie odpowiadanie na wiadomości. Pozwala to poprawić wskaźnik aktywności, dzięki czemu Twoja oferta pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania.