Korzystaj z szybkich odpowiedzi, aby oszczędzać czas

Utwórz szablony wiadomości, aby odpowiadać na częste pytania gości.
Autor: Airbnb, 12 gru 2018
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 1 maj 2024

Różni goście często zadają gospodarzom te same pytania typu: Jakie jest hasło do Wi-Fi? Jak korzystać z jacuzzi? Gdzie można dobrze zjeść w okolicy? 

Możesz ponownie wykorzystywać swoje odpowiedzi i szybko odpowiadać za każdym razem, konfigurując szybkie odpowiedzi na karcie Wiadomości.

Szybkie odpowiedzi to szablony krótkich wiadomości na określone tematy. Musisz utworzyć je z wyprzedzeniem, aby korzystać z nich podczas rozmowy z gościem. Możesz również zaplanować wiadomości, aby automatycznie udostępniać informacje w określonych momentach, na przykład na dzień przed zameldowaniem.

Dzięki szybkim odpowiedziom możesz sprawniej komunikować się z gośćmi i łatwiej spełniać ich oczekiwania. „Szablony pozwalają mi zaoszczędzić mnóstwo czasu” – mówi Sally, gospodyni ze Snoqualmie w stanie Waszyngton. „Mogę odpowiedzieć na cztery pytania gości w niecałe 10 minut”.

Przygotowanie szybkich odpowiedzi

Tworzenie szybkich odpowiedzi w ustawieniach wiadomości jest bardzo proste. Możesz utworzyć nowe szablony lub wybrać temat – np. instrukcje dotyczące wymeldowania, wskazówki dojazdu lub hasło do Wi-Fi – z listy szablonów do edycji.

Szybkie odpowiedzi sprawdzają się najlepiej, gdy każda z nich jest krótka i skupiona na jednym temacie. Instrukcje dotyczące zameldowania możesz na przykład przekazać w jednej odpowiedzi, a wskazówki dla gości w innej. Dla inspiracji zapoznaj się z przykładowymi szybkimi odpowiedziami poniżej.

Szybkie odpowiedzi możesz spersonalizować, dodając skróty. Są to symbole zastępcze, w miejsce których automatycznie wstawione zostaną szczegóły rezerwacji, informacje z oferty i dane gościa. Oto kilka przykładów:

  • Imię gościa
  • Data zameldowania
  • Godzina zameldowania
  • Tytuł oferty
  • Adres oferty
  • Hasło do Wi-Fi

Wiele skrótów zawiera szczegóły oferty, więc upewnij się, że informacje są kompletne i aktualne. Wiadomości z niewypełnionymi kodami nie zadziałają prawidłowo.

Wysyłanie szybkich odpowiedzi

Możesz korzystać z szybkich odpowiedzi za każdym razem, gdy kontaktujesz się z gośćmi. Wybierz szybką odpowiedź, klikając ikonę obok „Napisz wiadomość”. Możesz też korzystać z funkcji szybkich odpowiedzi sugerowanych przez sztuczną inteligencję.

Sztuczna inteligencja rozpoznaje pewne tematy w wiadomościach od gości i w Twoich szybkich odpowiedziach. Automatycznie sugeruje, która z Twoich szybkich odpowiedzi pasuje do zadanego pytania.

Sugerowana szybka odpowiedź pojawi się w rozmowie z gościem, ale będzie widoczna tylko dla Ciebie. Zanim ją wyślesz, zawsze możesz ją edytować.

Przykładowe szybkie odpowiedzi

Oto kilka przykładów szybkich odpowiedzi ze skrótami. Wstaw dowolne skróty z menu. Skróty nie zadziałają, jeśli wpiszesz je w szybkiej odpowiedzi ręcznie.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
12 gru 2018
Czy udało nam się pomóc?