Korzystanie z zaplanowanych wiadomości, aby zaoszczędzić czas
Zaplanowane wiadomości pomagają automatycznie udostępniać gościom ważne informacje w określonych momentach, na przykład w dniu zameldowania. Funkcja ta pozwala tworzyć standardowe wiadomości i planować ich wysyłkę w godzinach, w których goście najprawdopodobniej będą chcieli uzyskać zawarte w nich informacje.
Możesz również utworzyć szybkie odpowiedzi, czyli krótkie szablony używane w przypadku najczęściej pojawiających się spraw, aby zaoszczędzić czas podczas korespondencji z gośćmi.
Jak spersonalizować i zaplanować wiadomości
Wiadomości możesz napisać i zaplanować w ustawieniach na karcie Wiadomości.
Skróty pozwolą Ci je spersonalizować. Są to symbole zastępcze, które pobierają informacje zarówno z danych Twojej oferty, jak i z rezerwacji gościa (na przykład regulamin domu, imię i nazwisko czy data zameldowania). Zadbaj o to, by Twoja oferta była kompletna i aktualna, ponieważ wiadomości z niewypełnionymi skrótami nie zadziałają prawidłowo.
Skróty wstawisz za pomocą rozwijanego menu. Gdy skończysz pisać, zaplanuj wiadomość, wybierając działanie gościa, które spowoduje jej wysłanie. W razie potrzeby zawsze możesz edytować, pominąć lub wysłać wiadomość wcześniej, niż zaplanowano.
Jak użyć skrótów w zaplanowanej wiadomości:
Cześć [imię gościa],
Dziękujemy za rezerwację! Cieszymy się, że przyjedziesz do nas [data zameldowania]. Napisz coś o swojej podróży, abyśmy mogli zorganizować bezproblemowe zameldowanie (zazwyczaj o [godzina zameldowania] lub później).
Oto kilka krótkich informacji na temat okolicy: [okolica]
Oto kilka wskazówek dotyczących poruszania się po okolicy: [poruszanie się po okolicy]
Pomocne wskazówki dotyczące zwiedzania miasta [miasto] znajdziesz w naszym [przewodniku]. Kilka dni przed podróżą prześlemy Ci informacje o zameldowaniu. Daj nam znać, czy masz jakieś pytania.
Kiedy zaplanować wiadomości
Możesz zaplanować wiadomość w dowolnym momencie. Aby wysyłać gościom ważne informacje, gdy ich potrzebują, warto uwzględnić te momenty:
- Tuż po dokonaniu rezerwacji: natychmiastowe podziękowanie dla gości z informacją, że ich prośba do Ciebie dotarła, oraz szczegółami i wskazówkami dotyczącymi nadchodzącego pobytu.
- Przed zameldowaniem: przypomnij gościom o nadchodzącym pobycie, aby mogli przygotować się na przyjazd. Wysyłkę takiej wiadomości możesz zaplanować najwcześniej na 14 dni przed zameldowaniem.
- Dzień zameldowania: być może goście otrzymali już od Ciebie instrukcje zameldowania, ale wielu z nich chętnie przypomni sobie w tym dniu najważniejsze informacje, w tym wskazówki dojazdu.
- Pierwszy dzień pobytu: sprawdź, czy u gości wszystko w porządku, i zaproponuj, że odpowiesz na wszelkie pytania.
- Dzień po wymeldowaniu: podziękuj gościom za pobyt i przypomnij im o napisaniu recenzji.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.