Korzystanie z zaplanowanych wiadomości, aby zaoszczędzić czas

Zautomatyzuj komunikację z gośćmi od zameldowania do wymeldowania.
Autor: Airbnb, 19 lis 2020
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 1 maj 2024

Zaplanowane wiadomości pomagają automatycznie udostępniać gościom ważne informacje w określonych momentach, na przykład w dniu zameldowania. Funkcja ta pozwala tworzyć standardowe wiadomości i planować ich wysyłkę w godzinach, w których goście najprawdopodobniej będą chcieli uzyskać zawarte w nich informacje.

Możesz również utworzyć szybkie odpowiedzi, czyli krótkie szablony używane w przypadku najczęściej pojawiających się spraw, aby zaoszczędzić czas podczas korespondencji z gośćmi.

Jak spersonalizować i zaplanować wiadomości

Wiadomości możesz napisać i zaplanować w ustawieniach na karcie Wiadomości.

Skróty pozwolą Ci je spersonalizować. Są to symbole zastępcze, które pobierają informacje zarówno z danych Twojej oferty, jak i z rezerwacji gościa (na przykład regulamin domu, imię i nazwisko czy data zameldowania). Zadbaj o to, by Twoja oferta była kompletna i aktualna, ponieważ wiadomości z niewypełnionymi skrótami nie zadziałają prawidłowo.

Skróty wstawisz za pomocą rozwijanego menu. Gdy skończysz pisać, zaplanuj wiadomość, wybierając działanie gościa, które spowoduje jej wysłanie. W razie potrzeby zawsze możesz edytować, pominąć lub wysłać wiadomość wcześniej, niż zaplanowano.

Jak użyć skrótów w zaplanowanej wiadomości:

Cześć [imię gościa],

Dziękujemy za rezerwację! Cieszymy się, że przyjedziesz do nas [data zameldowania]. Napisz coś o swojej podróży, abyśmy mogli zorganizować bezproblemowe zameldowanie (zazwyczaj o [godzina zameldowania] lub później).

Oto kilka krótkich informacji na temat okolicy: [okolica]

Oto kilka wskazówek dotyczących poruszania się po okolicy: [poruszanie się po okolicy]

Pomocne wskazówki dotyczące zwiedzania miasta [miasto] znajdziesz w naszym [przewodniku]. Kilka dni przed podróżą prześlemy Ci informacje o zameldowaniu. Daj nam znać, czy masz jakieś pytania.

Kiedy zaplanować wiadomości

Możesz zaplanować wiadomość w dowolnym momencie. Aby wysyłać gościom ważne informacje, gdy ich potrzebują, warto uwzględnić te momenty:

  • Tuż po dokonaniu rezerwacji: natychmiastowe podziękowanie dla gości z informacją, że ich prośba do Ciebie dotarła, oraz szczegółami i wskazówkami dotyczącymi nadchodzącego pobytu.
  • Przed zameldowaniem: przypomnij gościom o nadchodzącym pobycie, aby mogli przygotować się na przyjazd. Wysyłkę takiej wiadomości możesz zaplanować najwcześniej na 14 dni przed zameldowaniem.
  • Dzień zameldowania: być może goście otrzymali już od Ciebie instrukcje zameldowania, ale wielu z nich chętnie przypomni sobie w tym dniu najważniejsze informacje, w tym wskazówki dojazdu.
  • Pierwszy dzień pobytu: sprawdź, czy u gości wszystko w porządku, i zaproponuj, że odpowiesz na wszelkie pytania.
  • Dzień po wymeldowaniu: podziękuj gościom za pobyt i przypomnij im o napisaniu recenzji.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
19 lis 2020
Czy udało nam się pomóc?