Zbuduj swoją firmę

Doświadczeni podpowiadają, jak osiągnąć sukces.
Autor: Airbnb, 12 gru 2023
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 12 gru 2023

Jedna z dróg do sukcesu zaczyna się od poznania innych doświadczonych współgospodarzy, którzy nawiązali współpracę z gospodarzami i rozwinęli swoją działalność.

Praca od podstaw

John, doświadczony współgospodarz ze Scottsdale w Arizonie, zaczął przyjmować gości na Airbnb w 2015 roku, a pięć lat później został współgospodarzem. Współwynajmowanie było dla niego łatwym sposobem na poszerzenie własnego portfolio bez dużego nakładu. Bardzo często słyszy od ludzi, że chcieliby zacząć przyjmować gości na Airbnb, ale nie mogą kupić nieruchomości do wynajęcia.

John zwraca uwagę, że zasady współwynajmowania można poznać małymi kroczkami – wybierając na pierwszego klienta swojego znajomego, sąsiada lub członka rodziny. Pomoże to dołączyć do grona doświadczonych współgospodarzy, o ile spełni się odpowiednie kryteria i zdobędzie wymagane pozwolenia.

„Jeśli uda się zbudować zaufanie z kimś, kto jest właścicielem domu, współwynajmowanie będzie najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie przygody z przyjmowaniem gości” – mówi.

Chociaż John jest na Airbnb zaledwie od kilku lat, udało mu się sprawić, że przyjmowanie gości w jego własnych oraz współwynajmowanych nieruchomościach stało się jego głównym źródłem dochodu. Chociaż może to wymagać dużych nakładów organizacji, ciężkiej pracy i ścisłej współpracy z gospodarzami, jeśli wszystko pójdzie dobrze, „ludzie nie zdają sobie sprawy, jak szybko wszystko może zacząć współgrać” – mówi.

Lokalny koloryt

Dominic, doświadczony współgospodarz z Kornwalii w Anglii, rozpoczął pracę jako zarządca nieruchomości około 2007 roku, a osiem lat później zaczął przyjmować gości na Airbnb. Potem sąsiad zapytał, czy Dominic mógłby zostać jego współgospodarzem.

„Skoro i tak przeglądałem aplikację i odpowiadałem na wiadomości, pomyślałem, że zajmowanie się ofertami innych osób wpasuje się w mój styl życia” – mówi. „Od tamtego czasu stworzyłem portfolio nieruchomości”.

Dominic podkreśla, jak ważne jest dodanie lokalnego charakteru. „Muszę naprawdę dobrze poznać właścicieli i nieruchomość. Dzięki temu, gdy dostanę jakieś pytanie, będę znał odpowiedź” – mówi. „Znam restauracje, znam dom”.

A co jest najlepsze? Ty już masz dużą wiedzę o swoim regionie, bo tam mieszkasz. Jeśli możesz poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z każdym właścicielem i nieruchomością, będziesz w stanie zrobić to samo co Dominic, gdy gość napisze do Ciebie z pytaniem.

Jak znaleźć równowagę

Kiedy dopiero zaczynasz współpracę z gospodarzem, możesz zdecydować, ile musicie omówić. „Jeśli mam być w pełni odpowiedzialny za zarządzanie ofertą pod moją marką, zadaję gospodarzom znacznie więcej pytań” – tłumaczy John.

Musi się upewnić, że ich wartości dotyczące przyjmowania gości są spójne. „Jakim gospodarzem chcesz zostać?” – pyta potencjalnych partnerów. „Czy chcesz zapewnić gościom niezapomniane przeżycia, oferując im wszystko, co niezbędne, jak w pełni wyposażona kuchnia? Czy masz możliwość szybko zareagować, gdy coś się zepsuje? Czy masz zabezpieczenie finansowe na wypadek awarii klimatyzacji? Tego typu pytania zawsze zadaję”.

John upewnia się również, że on i gospodarz zgadzają się co do oczekiwań w zakresie komunikowania się z gośćmi, aktualizowania cen i kalendarza oraz ogólnego dbania zarówno o ofertę na stronie, jak i wynajmowane miejsce.

„Przeprowadzam dosyć rygorystyczny proces weryfikacji właścicieli” – tłumaczy. „Pierwszym krokiem jest zawsze pytanie: Czy mogę pracować z tym właścicielem? Czy się dogadamy? Musimy mieć dobrą komunikację. To jest podstawa”.

Wysyła gospodarzom również szczegółową listę kontrolną przed ostatecznym nawiązaniem współpracy. Upewniając się, że gospodarze zechcą oferować coś więcej niż tylko podstawowe rzeczy, wie, że będzie w stanie zapewnić gościom pobyt, który z większym prawdopodobieństwem zakończy się 5-gwiazdkową recenzją.

Zorganizowane zarządzanie wieloma ofertami

Współpracując z większą liczbą gospodarzy, warto zastanowić się nad ułatwieniem sobie śledzenia wielu aspektów codziennej działalności. Dla Dominica oznacza to skupienie się na danym tygodniu.

„Wyznaczam sobie konkretny dzień i wtedy zabieram się za wszystkie wiadomości, które będę wysyłał w nadchodzącym tygodniu” – opowiada. „Wiele z nich może być szablonowych, ale ja lubię dodać jakiś osobisty akcent”. Przy okazji przegląda też ceny na nadchodzące tygodnie: „Organizacja i myślenie w przód są kluczowe”.

Chcesz nawiązać kontakt z innymi doświadczonymi współgospodarzami, takimi jak John i Dominic? Zarejestruj się w aplikacji Slack*, gdy otrzymasz zaproszenie, i dołącz do lokalnego Klubu Gospodarzy.

* Slack nie jest narzędziem technologicznym i jest udostępniany opcjonalnie. Platforma dla doświadczonych współgospodarzy zastrzega sobie prawo do cofnięcia dostępu do tej usługi doświadczonemu współgospodarzowi, który narusza zasady Airbnb, a korzystanie z niej podlega również obowiązującym warunkom świadczenia usług Slack i polityce prywatności.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
Airbnb
12 gru 2023
Czy udało nam się pomóc?