Skuteczna komunikacja

Wysyłaj gościom informacje w kluczowych momentach.
Autor: Airbnb, 22 lut 2024
Przeczytasz w 2 minuty
Zaktualizowano 22 lut 2024

Jasna i szybka komunikacja z gośćmi może sprawić, że pobyt będzie udany, i zachęcić gości do pisania pozytywnych recenzji. Skorzystaj z tych wskazówek.

Zacznij od podstaw

To, w jaki sposób komunikujesz się z gośćmi, ma kluczowe znaczenie dla ich pobytu. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby zadbać o:

  • Dostępność. Włącz powiadomienia, aby otrzymywać wiadomości od gości i szybko na nie odpowiadać. Annette, gospodyni z San Francisco, mówi, że nawet w przypadku drobnych problemów prosi gości o natychmiastowy kontakt, a ona postara się wszystkim zająć.

  • Przejrzystość. Dokładnie przedstaw to, czego goście powinni się spodziewać. „Opis oferty i wszystkie informacje muszą być zgodne z tym, co gość zastanie po przyjeździe” – mówi Daniel, gospodarz z San Francisco.

  • Otwartość. Spytaj gości, jak możesz sprawić, że będą zadowoleni i poczują się mile widziani. „Są rzeczy, których jako gospodarze się nie spodziewamy” – mówi Sadie, Superhostka z Santa Fe w stanie Nowy Meksyk.

  • Troskliwość. Sposób, w jaki reagujesz na jakiś problem, może pozostawić trwałe wrażenie. „Jeśli dobrze sobie z tym poradzisz, możesz zmienić trudną sytuację w kolejną rezerwację, okazując empatię i szybko pracując nad rozwiązaniem problemu” – mówi Felicity, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Nowej Południowej Walii w Australii.

Komunikuj się w ważnych momentach

Przewiduj, co goście powinni wiedzieć, aby wszystko przebiegało bezproblemowo i by zminimalizować liczbę pytań, zwłaszcza w takich sytuacjach:

  • Pytanie lub prośba o rezerwację. Gdy goście się z Tobą skontaktują, odpowiedz w ciągu 24 godzin. 

  • Potwierdzenie rezerwacji. Wyślij wiadomość z podziękowaniem za rezerwację, aby nawiązać pierwszy kontakt i poinformować gości, że chętnie odpowiesz na wszelkie pytania.

  • Przyjazd. Przypomnij gościom dzień lub dwa przed przyjazdem, gdzie znajdą instrukcje dotyczące zameldowania w aplikacji, i przekaż im wszelkie ważne informacje dotyczące wejścia do środka. W ciągu jednego dnia od zameldowania zapytaj gości, czy wszystko jest w porządku.

  • Wyjazd. Wyślij wiadomość wkrótce po wymeldowaniu, dziękując gościom i prosząc ich o napisanie recenzji. Napisz swoją recenzję jak najszybciej.

Automatyzuj wiadomości

Wysoki wskaźnik aktywności poprawia pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania na Airbnb. Korzystaj z tych funkcji, aby przewidywać najczęstsze pytania gości i szybciej na nie odpowiadać:

  • Szybkie odpowiedzi. W skrzynce odbiorczej wybierz szablon z listy lub stwórz i zapisz własny. Poinstruujemy Cię, jak personalizować szablony za pomocą skrótów, które uzupełniają dane gościa, rezerwacji i oferty.
  • Zaplanowane wiadomości. Goście automatycznie otrzymują je w określonym czasie z przydatnymi informacjami dotyczącymi ich pobytu. Możesz je również personalizować za pomocą skrótów.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
22 lut 2024
Czy udało nam się pomóc?