Aktualizacja – rok 2024
Walka z dyskryminacją i ułatwianie podróżowania dla wszystkich
Project Lighthouse
Project Lighthouse to uruchomione w 2020 roku narzędzie, z którego korzystamy w Stanach Zjednoczonych, aby wykrywać i eliminować potencjalne dysproporcje w odbiorze Airbnb przez użytkowników pochodzących z różnych postrzeganych ras. Projekt ten powstał przy udziale wielu organizacji działających na rzecz praw obywatelskich i zajmujących się walką o prawo do prywatności. Dowiedz się więcej
Działania oparte na danych
Sprawdzamy, jak goście i gospodarze korzystają z naszej platformy. Dzięki analizie statystycznej możemy sprawić, że Airbnb będzie bardziej otwarte dla wszystkich.
Ochrona prywatności
Badamy całościowo trendy i nie przypisujemy do osób ani kont użytkowników żadnych informacji o rasie.
Ciągłe ulepszanie
Nasz zespół stale szuka nowych sposobów na to, żeby wszyscy użytkownicy platformy Airbnb doświadczali otwartości i równości traktowania.
Nasze wysiłki
Rezerwacja natychmiastowa dla większej liczby osób
Rezerwacja natychmiastowa – funkcja, która umożliwia gościom rezerwowanie pobytów bez konieczności zatwierdzania prośby o rezerwację przez gospodarza – to ważne narzędzie, które może przyczynić się do ograniczenia zachowań dyskryminacyjnych w procesie rezerwacji poprzez promowanie bezstronnych postaw. Niedawne zmiany, wprowadzające bardziej holistyczną definicję dobrej historii pobytów na Airbnb, pozwoliły nam zwiększyć liczbę gości, którzy dokonali rezerwacji za pomocą tej metody.
Pomaganie gospodarzom w odpowiadaniu na prośby o rezerwację
Nowe kroki, które pomagają gospodarzom terminowo odpowiadać na prośby o rezerwację, również przełożyły się na wyższy wskaźnik rezerwacji. Zmiany te obejmują zwiększenie widoczności oczekujących próśb o rezerwację dla gospodarzy. Dzięki temu zmniejszyła się liczba próśb o rezerwację, na które gospodarz nie zareagował, a to z kolei przełożyło się na większą liczbę gości, którzy zarezerwowali miejsce na pobyt.
Pomagamy gościom budować pozytywną reputację na Airbnb
W przypadku gości, którzy mają recenzje na swoich profilach, wskaźnik ten jest wyższy. Teraz goście mogą łatwiej dodawać do rezerwacji innych podróżnych mających konto Airbnb, dzięki czemu te osoby mogą otrzymywać recenzje, nawet jeśli nie dokonywały rezerwacji.
Wspieramy gospodarzy i gości w trakcie pobytu
Wprowadziliśmy nową funkcję, która umożliwia gospodarzom i gościom wyświetlanie preferowanego imienia na swoich profilach, gdy już potwierdzą swoje pełne imię i nazwisko. Usprawniamy również proces, w ramach którego gospodarze i goście mogą zgłaszać przypadki użycia w recenzji błędnego zaimka w odniesieniu do nich. Jeśli gospodarz lub gość zgłosi taką sprawę, zaimek zostanie zastąpiony preferowaną nazwą użytkownika.
Wzmocnienie naszych zasad i procedur
Udoskonaliliśmy proces, w ramach którego gospodarze odrzucają prośbę o rezerwację. Zależało nam, aby wiedzieli oni lepiej, jakie są dopuszczalne i niedopuszczalne przyczyny odrzucenia. Zaktualizowaliśmy również naszą Politykę antydyskryminacyjną, aby była bardziej skuteczna, i wprowadziliśmy nowe zabezpieczenia przed dyskryminacją ze strony gospodarzy jako grupy zawodowej. I wreszcie, wprowadzamy zmiany, które pomogą zwiększyć przejrzystość w sytuacji, gdy gospodarz anuluje potwierdzoną rezerwację.
Więcej informacji na temat możliwości poprawy sytuacji ekonomicznej dostępnych na Airbnb
Rozwijamy Akademię Przedsiębiorczości Airbnb, która we współpracy z organizacjami takimi jak Hispanic Wealth Project, Brotherhood Crusade i United Spinal Association umożliwia przyjmowanie gości na naszej platformie osobom z różnorodnych i dotychczas niedostatecznie reprezentowanych społeczności. Nadal uczestniczymy też w prowadzonej przez organizację Operation HOPE inicjatywie „1 Million Black Businesses (1MBB)”, która zapewnia wsparcie i mentoring dla czarnych przedsiębiorców, aby mogli uruchomić lub rozwijać swoje firmy.
Nie przestajemy realizować naszego zobowiązania wobec osób z ograniczoną sprawnością ruchową
Filtrowanie wyników według ułatwień dostępu umożliwia gościom znalezienie miejsca, które spełnia ich oczekiwania. W ramach sprawdzania ułatwień dostępu upewniamy się, że gospodarze rzeczywiście oferują ułatwienia, o których informują na stronie oferty.
Nasze zaangażowanie w walkę z dyskryminacją
Nasze wysiłki to kontynuacja działań na rzecz walki z dyskryminacją, w tym jeden z pierwszych audytów dotyczących przestrzegania praw obywatelskich przeprowadzony w 2016 roku, jego aktualizacja w 2019 roku, ogłoszenie inicjatywy Project Lighthouse w 2020 roku oraz opublikowanie pierwszych danych z tego projektu w 2022 roku. Aktualizacje te obejmowały szereg zmieniających się inicjatyw i wysiłków, aby wszyscy mogli odnieść sukces na Airbnb.
Zobowiązanie społeczności Airbnb
Od 2016 roku za pomocą zobowiązania społeczności prosimy wszystkie osoby korzystające z Airbnb o traktowanie innych z szacunkiem, bez oceniania i uprzedzeń. Każdy, kto nie zgadza się w ten sposób postępować, musi liczyć się z zablokowaniem dostępu do naszej platformy lub usunięciem z niej.
Będę traktować każdą osobę w społeczności Airbnb – niezależnie od jej rasy, wyznania, narodowości, pochodzenia etnicznego, koloru skóry, niepełnosprawności, płci, tożsamości płciowej, orientacji seksualnej lub wieku – z szacunkiem, bez osądzania i bez uprzedzeń.
Zobacz raport za 2024 rok
Aktualizacja raportu Project Lighthouse 2024 zawiera wnioski z inicjatywy Project Lighthouse, nasz pełny zestaw danych i postępy, które udało nam się osiągnąć od 2016 roku.
Poznaj naszych partnerów
Konsultujemy się i współpracujemy z wiodącymi organizacjami zajmującymi się prawami obywatelskimi i ochroną prywatności, w tym z partnerami, którzy doradzali nam przy inicjatywie Project Lighthouse.