
1. Mamy duże zapotrzebowanie
Nowe domy na Airbnb są rezerwowane niemalże od razu – połowa ofert opublikowanych w trzecim kwartale 2022 roku otrzymała pierwsze rezerwacje w ciągu 3 dni. Osoby, które korzystają z naszej promocji dla nowych gospodarzy, czekają nawet o jedną trzecią krócej.
2. Rok 2022 był dla Airbnb rekordowy
Przychody firmy wzrosły o 40 procent rok do roku i wyniosły 8,4 miliarda dolarów. Popyt ze strony gości w 2022 r. był nieustannie wysoki. Goście chętnie wrócili do podróżowania, co przełożyło się na znaczący wzrost we wszystkich regionach. Najwięcej aktywnych rezerwujących gości zanotowaliśmy w czwartym kwartale, co jest dowodem na to, że goście wciąż przejawiają chęć do podróżowania mimo niepewnej sytuacji gospodarczej.
3. Dywersyfikowanie rezerwacji Twojego miejsca jeszcze nigdy nie było tak łatwe
W III kwartale 2023 roku źródłem około 90% wizyt na platformie Airbnb był ruch bezpośredni lub bezpłatny*. Dlaczego to jest ważne: użytkownicy odwiedzający stronę Airbnb po znalezieniu jej w przeglądarce mają określony cel, co przekłada się na wzrost liczby rezerwacji i nowych odbiorców.
4. Możesz na nas liczyć AirCover dla gospodarzy
AirCover dla gospodarzy to kompleksowa ochrona. Obejmuje ona m.in. weryfikację tożsamości gości, kontrolę rezerwacji, ochronę gospodarzy od szkód majątkowych na kwotę 3 milionów USD** oraz całodobową infolinię bezpieczeństwa. I jest dostępna za darmo za każdym razem, gdy przyjmujesz gości.
5. Rodziny kochają Airbnb
Podróżowanie z całą rodziną cieszy się na Airbnb bardzo dużym zainteresowaniem. W ujęciu globalnym liczba podróży rodzinnych na naszej platformie w 2022 roku wzrosła o 60% w porównaniu z rokiem 2019, czyli przed pandemią. Na ten wzrost złożyło się ponad 15 milionów pobytów w prawie 90 tys. lokalizacji. Wiele z tych rodzin zapewne wybrało Airbnb ze względu na cenę i oferowaną przestrzeń.
6. Airbnb jest dla każdego Miejsca na wynajem i hotele
Gospodarze na całym świecie uważają, że Airbnb to odpowiednia dla nich platforma. Airbnb zamknęło rok 2022 z 6,6 miliona aktywnych ofert, a to oznacza, że było ich o 900 tysięcy więcej niż na początku roku. To także wzrost na poziomie 15% w porównaniu z rokiem 2021!
7. Dłuższe podróże są nadal popularne
Goście nadal stawiają na Airbnb, gdy planują dłuższy pobyt. Noce w ramach dłuższych pobytów (co najmniej 28 nocy) stanowiły 18% całkowitej liczby nocy zarezerwowanych w trzecim kwartale 2023 roku.
8. Niski wskaźnik anulowania przez gości
Jak pokazują wewnętrzne dane Airbnb, w 2022 roku średni wskaźnik anulowania przez gości wynosił poniżej 15%, dzięki czemu Airbnb stało się niezwykle korzystnym rozwiązaniem dla osób oferujących miejsca na pobyt.
9. Weryfikacja tożsamości gości, kontrola rezerwacji i zakaz organizowania imprez
Oto kilka rozwiązań, które wprowadziliśmy, aby ułatwić Ci przyjmowanie gości:
- Airbnb weryfikuje tożsamość wszystkich gości uwzględnionych w rezerwacji.
- Nasza autorska technologia analizuje setki czynników w przypadku każdej rezerwacji i blokuje określone rezerwacje, które wykazują wysokie ryzyko organizowania imprez zakłócających spokój i spowodowania szkód majątkowych.
- W sierpniu 2020 r. Airbnb po raz pierwszy wprowadziło zakaz organizowania imprez i innych wydarzeń w oferowanych miejscach na całym świecie. To rozwiązanie okazało się skuteczne i w czerwcu 2022 r. Airbnb umieściło ten zakaz w swoich zasadach.
10. System wzajemnych recenzji umożliwia poznanie gości
Gospodarze Airbnb mogą napisać gościom szczegółowe recenzje, które są dostępne dla innych gospodarzy. Poza ogólną oceną mogą dowiedzieć się z nich, jak inni gospodarze oceniali gościa pod względem czystości, komunikacji i przestrzegania regulaminu domu. Recenzje pomagają również egzekwować podstawowe zasady dla gości i pozwalają zgłaszać osoby, które ich nie przestrzegają.
* Na podstawie wewnętrznych globalnych danych Airbnb – analiza ruchu na airbnb.com między 1 lipca a 30 września 2023 r.gospodarzy w Japonii i Chinach kontynentalnych. Wszystkie limity ochrony są podawane w USD. Obowiązują też inne warunki i wyłączenia. *** Na podstawie zebranych przez Airbnb danych dotyczących podróży rodzinnych, definiowanych jako pobyt z co najmniej jednym dzieckiem, w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r.
** Program ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie jest polisą ubezpieczeniową. Nie obejmuje on gospodarzy oferujących zakwaterowanie za pośrednictwem Airbnb Travel, LLC ani