Nawiąż współpracę
Zanim otrzymasz prośbę z Sieci współgospodarzy, zastanów się, jakie sprawy chcesz poruszyć podczas pierwszych rozmów z gospodarzem. Określenie wzajemnych oczekiwań na wczesnym etapie pomoże Wam zdecydować, czy chcecie współpracować, i pozwoli stworzyć podstawy do udanego partnerstwa.
Podstawy
Najpierw poznaj gospodarza i oferowane przez niego miejsce. Przykładowe tematy:
- Czego potrzebuje gospodarz i jak możesz pomóc
- Jakie są Twoje stawki i w jaki sposób chcesz otrzymywać zapłatę
- Co gospodarz spodziewa się uzyskać
- Jak chcesz się komunikować
Upewnij się, że Twoje podejście jest zgodne z podejściem gospodarza. Na przykład John, współgospodarz ze Scottsdale w Arizonie, wysyła potencjalnym partnerom listę kontrolną dotyczącą mebli, pościeli i zapasów.
Komunikacja z gośćmi
Jasna i sprawna komunikacja z gośćmi i innymi osobami to kluczowy aspekt współpracy. Ustalcie, kto będzie odpowiedzialny za:
- odpowiadanie na prośby o rezerwację, jeśli oferta nie ma włączonej rezerwacji natychmiastowej;
- codzienny kontakt, w tym odpowiadanie na pytania gości i udzielanie im pomocy;
- zarządzanie osobami sprzątającymi, konserwatorami i innymi współgospodarzami;
- przesyłanie próśb o odszkodowanie;
- kontakt z obsługą klienta Airbnb w celu uzyskania pomocy.
Kolejne kroki
Gdy zdecydujecie się na współpracę, rozważcie zapisanie szczegółowych ustaleń w umowie.
Gospodarz może zaprosić Cię do roli współgospodarza oferty i tak ustawić Twoje uprawnienia, aby umożliwić Ci współpracę na Airbnb. Zaproszenie otrzymasz e-mailem lub SMS-em. Na jego akceptację lub odrzucenie masz 14 dni.
Gdy zaakceptujesz zaproszenie, gospodarz może dzielić się z Tobą częścią wypłaty za każdą rezerwację na Airbnb.* W tych artykułach w Centrum pomocy znajdziesz informacje o narzędziach i uprawnieniach współgospodarza:
* Obowiązują pewne ograniczenia w zależności od lokalizacji gospodarza, współgospodarza i oferty.
Sieć współgospodarzy jest obecnie dostępna w Australii, Francji, Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej, Meksyku, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech (obsługiwana przez Airbnb Global Services), w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych (obsługiwana przez Airbnb Living LLC) oraz w Brazylii (obsługiwana przez Airbnb Plataforma Digital Ltda).
Każdy współgospodarz z pełnym dostępem może w imieniu gospodarza inicjować i rozpatrywać w Centrum rozliczeń prośby o odszkodowanie związane z uszkodzonymi lub brakującymi przedmiotami oraz zarządzać takimi prośbami. Dotyczy to również próśb o odszkodowanie w ramach ochrony gospodarzy od szkód majątkowych.
Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest polisą ubezpieczeniową. Nie obejmuje gospodarzy, którzy oferują zakwaterowanie w Japonii, gdzie obowiązuje Program Ubezpieczenia Gospodarzy w Japonii. Wszystkie limity ochrony są podawane w USD.
W przypadku ofert w stanie Waszyngton zobowiązania umowne Airbnb w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych są objęte polisą ubezpieczeniową wykupioną przez Airbnb.
Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega tym warunkom i ograniczeniom. Nie dotyczy to gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii. W ich przypadku ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega odrębnym warunkom i ograniczeniom.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.