Jak poradzić sobie z recenzją odwetową

Poproś o usunięcie opinii, które są niezgodne z naszymi zasadami pisania recenzji.
Autor: Airbnb, 16 lis 2022
Przeczytasz w 1 minutę
Zaktualizowano 24 lut 2025

Gospodarze powinni czuć się komfortowo i przyjmować gości bez obaw, że mogą dostać recenzje odwetowe. Możesz poprosić o usunięcie opinii, które Twoim zdaniem są niezgodne z naszymi zasadami pisania recenzji – na przykład takich, które mają charakter odwetowy.

Przesyłanie prośby o usunięcie odwetowej recenzji

Recenzje odwetowe to stronnicze opinie, które goście mogą napisać po tym, jak zgłosisz poważne naruszenie zasad, na przykład:

  • uszkodzenie mienia,
  • przekroczenie terminu rezerwacji,
  • naruszanie standardowego regulaminu domu,
  • zorganizowanie w wynajętym miejscu imprezy lub wydarzenia bez zgody gospodarza.

Załóżmy, że gość palił w domu wbrew regulaminowi. Informujesz gościa, że w salonie pozostały niedopałki papierosów, i przesyłasz prośbę o odszkodowanie z powodu poniesionych kosztów gruntownego sprzątania. W odpowiedzi Twój gość odmawia zapłaty i publikuje recenzję pełną negatywnych uwag. Możesz zakwestionować taką recenzję, a my zbadamy, czy kwalifikuje się ona do usunięcia.

Dowiedz się, jak poprosić o usunięcie recenzji

Wysłanie prośby o usunięcie recenzji nie gwarantuje, że ją usuniemy. Poprosimy Cię o wskazanie, dlaczego dana opinia jest niezgodna z naszymi zasadami pisania recenzji. Możesz przekazać nam wszelkie szczegóły i dokumenty dotyczące naruszenia zasad, takie jak zdjęcia lub wątki wiadomości z gośćmi.

Twoja dokumentacja powinna wskazywać, że doszło do wyraźnego naruszenia zasad. Musi z niej również jasno wynikać, że do napisania recenzji odwetowej mogło doprowadzić zgłoszenie naruszenia zasad zespołowi Airbnb lub gościowi.

Warto prowadzić całą komunikację z gośćmi na karcie Wiadomości, aby obsługa klienta Airbnb mogła łatwo zapoznać się z tą dokumentacją.

Wiemy od gospodarzy, że nasze zasady dotyczące recenzji odwetowych pomogły im przyjmować gości bez obaw o negatywne konsekwencje. Leanne, gospodyni, mówi: „Odwetowa recenzja mojej oferty została niezwłocznie sprawdzona i usunięta, gdy o to poprosiłam. Poczułam, że mam prawdziwe wsparcie ze strony Airbnb”.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
16 lis 2022
Czy udało nam się pomóc?