Wskazówki, jak uprościć przyjmowanie gości w szczycie sezonu

Korzystaj z listy kontrolnej ułatwiającej sprzątanie, narzędzi pomocnych przy wymeldowaniu i zaktualizuj udogodnienia.
Autor: Airbnb, 5 lip 2023
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 5 lip 2023

Taki okres nie bez powodu nazywa się „szczytem sezonu”: wypełniony kalendarz z krótkimi przerwami między rezerwacjami to duże wyzwanie dla każdego gospodarza. Skorzystaj z tych wskazówek, aby zapewnić gościom doskonałe przyjęcie także w szczycie sezonu.

Sprawnie przygotuj dom na kolejnych gości

Trzymanie się ustalonego schematu po każdym wymeldowaniu pomaga szybko przygotować dom na kolejnych gości, gdy masz rezerwacje następujące tuż po sobie. Robin, Superhostka z Mount Barker w Australii, zaleca korzystanie z listy kontrolnej – niezależnie od tego, czy sprzątasz samodzielnie czy ktoś Ci w tym pomaga.

„Lista kontrolna pomaga mi skupić się na wykonywanych zadaniach i mieć pewność, że niczego nie przeoczę” – mówi Robin. „Wystarczy jedno rozproszenie, żeby odejść od ustalonego planu, a przecież to dzięki pamiętaniu o wszystkich detalach moja praca prowadzi do czegoś wyjątkowego – zarówno dla mnie, jak i dla gości”.

Więcej wskazówek dotyczących sprawnego przygotowania domu między rezerwacjami:

  • Miej w zapasie dwa lub trzy komplety pościeli. Dodatkowa pościel i ręczniki pozwalają szybko przygotować sypialnię, łazienkę i kuchnię na przyjazd nowych gości bez konieczności natychmiastowego prania. Dzięki temu masz też gotowe rozwiązanie awaryjne w przypadku uporczywych plam, takich jak ślady makijażu czy tłuszcz po gotowaniu.

  • Używaj narzut na łóżka oraz ochraniaczy na materace. Także te rzeczy przygotuj w podwójnej ilości, aby w razie potrzeby szybko wymienić je między rezerwacjami.

  • Korzystaj z usług dostawy do domu. Uzupełniaj zapasy środków czystości, przyborów toaletowych, artykułów spożywczych lub innych rzeczy, których regularnie potrzebujesz lub które udostępniasz gościom, bez potrzeby odwiedzania sklepu.

  • Opracuj niezawodny plan awaryjny dotyczący sprzątania, prac konserwacyjnych i pielęgnacji ogrodu. Pozwoli Ci to trzymać się harmonogramu, nawet jeśli Ty i Twój zespół będziecie niedostępni. Jeśli masz nadmiar obowiązków, pomyśl o skorzystaniu z pomocy współgospodarza.

Jak zaoszczędzić czas w dniu wymeldowania

Wymeldowanie nie powinno wymagać wysiłku ani od Ciebie, ani od Twoich gości. W maju wprowadziliśmy specjalne narzędzia, które służą do tego, by proces wymeldowania przebiegał dla wszystkich możliwie najsprawniej.

Nowe funkcje obejmują automatyczne powiadomienia push i wymeldowanie jednym kliknięciem. Airbnb wysyła gościom instrukcje i dokładny termin wymeldowania o 17:00 czasu lokalnego dzień przed planowanym końcem pobytu. Otrzymuje je każdy gość korzystający z aplikacji na urządzeniu mobilnym z włączonymi powiadomieniami push. Gość może też użyć przycisku w aplikacji, aby powiadomić Cię o wymeldowaniu, dzięki czemu możesz od razu zacząć przygotowywać się na przyjęcie kolejnych gości.

Joh, Superhostka z Forestville w Kalifornii, woli wysyłać własne zaplanowane wiadomości na krótko przed terminem wymeldowania – zwłaszcza w szczycie sezonu. „Informuję gości, że ekipa sprzątająca przychodzi o 11:00, aby przygotować mieszkanie dla następnych gości. Dzięki temu wiedzą oni, dlaczego tak ważne jest, żeby wyjechać o czasie” – mówi.

Więcej wskazówek pozwalających oszczędzić czas dzięki narzędziom do wymeldowania:

  • Przygotuj podstawowe instrukcje dotyczące wymeldowania. Możesz je szybko utworzyć, wybierając opcje z listy pięciu typowych zadań. Do każdej czynności możesz dodać szczegółowe wskazówki. Na przykład przy poleceniu „Wyrzuć śmieci” możesz poprosić gości, aby umieścili śmieci w jednym koszu, a odpady podlegające recyklingowi – w drugim.

  • Dostosuj prośby do swojej oferty. Jeśli wśród udogodnień masz na przykład grill na świeżym powietrzu, możesz poprosić gości, aby po skorzystaniu z niego pamiętali z powrotem założyć osłonę.

  • Dodaj karty wymeldowania. Po skonfigurowaniu podstawowych instrukcji możesz dodać kartę wymeldowania do zaplanowanej wiadomości lub szybkiej odpowiedzi z linkiem. To dobry sposób na wysyłanie przypomnień gościom, którzy nie korzystają z aplikacji Airbnb z powiadomieniami push.

Wyróżnij udogodnienia związane z aktualnym sezonem

Globalne dane Airbnb pokazują, że w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku liczba wyszukiwań ofert z basenem była o 60% wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej. Najczęściej rezerwowanymi kategoriami Airbnb były: W pobliżu plaży, Fantastyczne baseny i Chatki.

Zaktualizowanie oferty, aby wyróżnić sezonowe udogodnienia, może pomóc gościom znaleźć i zarezerwować Twój dom.

„Moja siostra jest dekoratorką wnętrz i zmienia wystrój naszego miejsca zgodnie z aktualnym sezonem. Używa do tego przedmiotów z lokalnego sklepu z pamiątkami” – mówi Fred, Superhost z Placencii w Belize. „Co roku dodajemy też nowe udogodnienie – coś wyjątkowego, co zachęci wcześniejszych gości do powrotu. Do tej pory dodaliśmy altankę, punkt widokowy i bar nad wodą”.

Więcej wskazówek dotyczących udogodnień sezonowych:

  • Dodaj zdjęcia dostosowane do sezonu. W okresie letnim pokaż potencjalnym gościom swój wspaniały basen, grill na świeżym powietrzu, hamak lub ścieżkę na plażę. Zimą udostępnij zdjęcia kominka, jacuzzi lub drogi prowadzącej z domu do wyciągu na stoku narciarskim.

  • Zaktualizuj opis oferty. Masz jakieś udogodnienia dopiero niedawno dodane do oferty? Oznacz je jako nowe w opisie oferty i pokaż je na zdjęciach.

  • Zaktualizuj szczegóły oferty. Sprawdź ustawienia konta i zaznacz pole wyboru obok wszystkich aktualnie oferowanych udogodnień. Jeśli pojawi się komunikat o możliwości dodania szczegółów – zrób to.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
5 lip 2023
Czy udało nam się pomóc?