Co musisz wiedzieć o przyjmowaniu zwierząt
Wielu gości podróżuje z rodziną, co często oznacza zabranie ze sobą zwierząt domowych. Wiemy, że przyjmowanie zwierząt nie zawsze jest możliwe. Jeśli jednak Twoje miejsce jest dla nich otwarte, do ceny za noc możesz dodać opłatę za zwierzę.
Dodawanie opłaty za zwierzę
Opłatę za zwierzę możesz wykorzystać do pokrycia kosztów dodatkowego sprzątania, którego można się spodziewać po wyjeździe gości ze zwierzętami, np. odkurzania sierści z mebli czy wycierania odcisków nosa lub łap z przesuwnych szklanych drzwi.
Gdy naliczasz opłatę za zwierzę, jest ona dodawana do Twojej ceny za noc i rozłożona równomiernie na wszystkie noce rezerwacji. Jest ona zawarta w łącznej cenie widocznej na stronie płatności (nie jest podawana jako oddzielna opłata).
Stworzenie przestrzeni przyjaznej zwierzętom
Wiele zwierząt jest przyzwyczajonych do podróżowania ze swoim właścicielem i nie wymaga dużo dodatkowych starań ze strony gospodarza. Jednak jeśli zezwalasz na pobyt zwierząt domowych, pomocne może okazać się zapewnienie takich przedmiotów jak:
- miski na jedzenie i wodę,
- pokrowce zabezpieczające meble przed zniszczeniem,
- ręczniki do wycierania łap,
- słupek do drapania i kuweta (wystarczy nawet pudełko z tektury),
- dodatkowe środki czystości.
Aktualizowanie oferty
Goście podróżujący ze zwierzętami chcą wiedzieć, czego mogą się spodziewać w wynajmowanym miejscu, na przykład czy masz ogrodzone podwórko lub prywatny taras. W szczegółach oferty podaj wszystkie udogodnienia dla posiadaczy zwierząt.
Oto co jeszcze możesz zrobić, by Twoja oferta bardziej odpowiadała gościom, którzy przyjeżdżają ze zwierzętami:
- Zaktualizuj regulamin domu. Powiedz gościom, ile zwierząt naraz akceptujesz (od jednego do pięciu). Możesz również określić, jakie zwierzęta akceptujesz, czy w wynajmowanym miejscu można zostawić zwierzę bez opieki, gdzie zwierzę nie może wchodzić, kiedy musi być na smyczy i gdzie prawidłowo wyrzucać zwierzęce odchody.
- Zaktualizuj swój przewodnik. Uwzględnij wskazówki na temat lokalnych wybiegów dla psów, weterynarzy i sklepów zoologicznych. Możesz też zaproponować usługi związane z opieką nad zwierzętami.
Jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie spowodowane przez zwierzę
Opłaty za sprzątanie i za zwierzęta są przeznaczone na pokrycie przewidywanych kosztów. Jednak bez względu na to, jak dobrze zwierzę gościa jest wyszkolone czy wytresowane, czasami zdarzają się wypadki.
W przypadku niespodziewanych kosztów z powodu uszkodzeń, takich jak zadrapania tapicerki czy plamy spowodowane przez zwierzęta, dostępna jest ochrona gospodarzy od szkód majątkowych, która jest częścią AirCover dla gospodarzy. Zrób zdjęcia, aby udokumentować szkody, i poproś o odszkodowanie w naszym Centrum rozliczeń.
Wytyczne dotyczące zwierząt asystujących i zapewniających wsparcie emocjonalne
Zwierzęta asystujące nie są uznawane za zwierzęta domowe. Są to zwierzęta specjalnie przeszkolone do pracy lub wykonywania zadań dla gościa z niepełnosprawnością.
Z kolei zwierzęta zapewniające wsparcie emocjonalne to zwierzęta, które pomagają danej osobie w radzeniu sobie z określonymi objawami lub skutkami niepełnosprawności. Zwierzęta zapewniające wsparcie emocjonalne to zazwyczaj gatunki typowo trzymane w domach, jak psy czy koty. W przeciwieństwie do zwierzęcia asystującego zwierzę zapewniające wsparcie emocjonalne nie musi być przeszkolone do pracy lub wykonywania zadań dla osoby z niepełnosprawnością.
Nawet jeśli normalnie nie zezwalasz na pobyt ze zwierzętami, musisz pozwolić, aby zwierzę asystujące towarzyszyło właścicielowi, chyba że przyznano Ci zwolnienie od tej zasady. Nie możesz też obciążać gości opłatą za takie zwierzę.
Te wytyczne dotyczą również gości podróżujących ze zwierzętami zapewniającymi wsparcie emocjonalne w każdym miejscu, w którym obowiązujące prawo wymaga od gospodarzy przyjmowania takich zwierząt. Jeśli Twoja oferta nie znajduje się w jednym z tych miejsc, możesz naliczać opłaty za zwierzęta zapewniające wsparcie emocjonalne lub egzekwować zakaz przyjazdu ze zwierzętami.
Dowiedz się więcej o zasadach Airbnb dotyczących ułatwień dostępu
Program ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie jest polisą ubezpieczeniową i podlega tym warunkom i ograniczeniom. Nie chroni gospodarzy, którzy oferują zakwaterowanie w Japonii, gdzie obowiązuje Program Ubezpieczenia Gospodarzy w Japonii, ani gospodarzy oferujących zakwaterowanie za pośrednictwem Airbnb Travel LLC. W przypadku gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii, ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega Warunkom programu dla użytkowników z Australii. Wszystkie limity ochrony są podawane w USD.
W przypadku ofert w stanie Waszyngton zobowiązania umowne Airbnb w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych są objęte polisą ubezpieczeniową wykupioną przez Airbnb. Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest związana z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy. W ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych otrzymasz zwrot kosztów za szkody wyrządzone w Twoim domu i mieniu, jeśli goście, którzy je spowodowali, nie zapłacą za nie sami.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.