Jak w pełni korzystać z karty Wiadomości
Karta Wiadomości to Twoja skrzynka odbiorcza na Airbnb. Dzięki niej w jednym miejscu znajdziesz wszystkie wiadomości od gospodarzy, gości i zespołu pomocy. Funkcje na karcie Wiadomości umożliwiają:
- filtrowanie i wyszukiwanie wiadomości w skrzynce odbiorczej;
- wysyłanie i planowanie wysyłki wiadomości, w tym gotowych szablonów zwanych szybkimi odpowiedziami;
- komunikowanie się ze wszystkimi gośćmi korzystającymi z rezerwacji w ramach jednego wątku;
- odpowiadanie w wątkach, aby utrzymać porządek w rozmowach;
- edytowanie wiadomości i cofanie ich wysłania;
- używanie potwierdzeń przeczytania, aby sprawdzać, kiedy goście wyświetlili wiadomości;
- reagowanie na wiadomości za pomocą emotikonów.
Filtrowanie i wyszukiwanie wiadomości
Domyślny widok zawiera wszystkie Twoje wiadomości na Airbnb. Wybierz Tryb gospodarza, Tryb gościa lub Pomoc, aby wyświetlić wiadomości tylko jednego rodzaju.
W ramach Trybu gospodarza możesz zastosować te dodatkowe filtry:
- Nieprzeczytane – wyświetla tylko nieotwarte wiadomości.
- Etap podróży – sortuje wiadomości według próśb o rezerwację, nadchodzących rezerwacji, trwających pobytów lub zakończonych rezerwacji.
- Oferty – porządkuje wiadomości według oferty, jeśli masz więcej niż jedną.
- Oznaczone gwiazdką – wyświetla tylko wiadomości, które zostały tak przez Ciebie oznaczone.
Jeśli masz współgospodarza, jesteś ambasadorem Superhost lub organizujesz atrakcję Airbnb, na karcie Wiadomości znajdziesz te filtry:
- Współgospodarz – pokazuje wiadomości wymieniane między Tobą a dowolnym ze współgospodarzy przypisanych do oferty.
- Ambasador Superhost – wyświetla wiadomości wymieniane między Tobą a gospodarzami, którym pomagasz.
- Atrakcje – ten filtr umożliwia czytanie tylko wiadomości związanych z rezerwacjami atrakcji.
Użyj filtra Tryb gościa, aby wyświetlić wiadomości, które wysyłasz i otrzymujesz jako gość na Airbnb. Użyj filtra Pomoc, aby zobaczyć swoje rozmowy z obsługą klienta Airbnb.
Szukasz konkretnego wątku? Możesz wyszukiwać wiadomości na podstawie imion, słów lub wyrażeń. Wyniki uwzględniają wszystkie zastosowane filtry, pomagając szybciej znaleźć potrzebne wątki.
Wysyłanie i planowanie wysyłki szybkich odpowiedzi
Zrozumiała, szybka komunikacja jest kluczowym elementem udanego przyjmowania gości. Na karcie Wiadomości możesz rozpoczynać rozmowy w wątkach, przekazywać informacje i odpowiadać na pytania gości.
Aby zaoszczędzić czas, skorzystaj z funkcji szybkich odpowiedzi. Są to szablony wiadomości służące do przekazywania rutynowych informacji, więc nie musisz zaczynać od zera. Na karcie Wiadomości znajdziesz kilka gotowych wiadomości, które pomogą gościom w kluczowych momentach, np. tuż po dokonaniu rezerwacji. Możesz używać szybkich odpowiedzi bez zmian, edytować je lub tworzyć własne szablony.
Na karcie Wiadomości sztuczna inteligencja analizuje pytania gości i automatycznie sugeruje szybkie odpowiedzi. Sugerowana odpowiedź pojawi się w wątku rozmowy z gościem i będzie widoczna tylko dla Ciebie.
Możesz od razu przejrzeć, edytować i wysłać sugerowaną szybką odpowiedź lub zaplanować dostawę w późniejszym czasie. Elementy zastępcze w szablonach są podczas wysyłania wiadomości automatycznie zamieniane na określone szczegóły rezerwacji i oferty, takie jak lokalizacja, imię i nazwisko gościa oraz godzina zameldowania. Zadbaj o to, aby Twoja oferta była kompletna i aktualna, ponieważ wiadomości z pustymi elementami zastępczymi nie zostaną prawidłowo wysłane.
Gdy nadejdzie czas na wysłanie zaplanowanej wiadomości, w wątku rozmowy z gościem zobaczysz przypomnienie. Dostosuj sugerowaną wiadomość lub pomiń wysyłkę, jeśli tekst zawiera informacje, które zostały już przez Ciebie przekazane.
Dowiedz się więcej o oszczędzaniu czasu dzięki szybkim odpowiedziom
Komunikacja z grupą
Każda rezerwacja powoduje rozpoczęcie nowego wątku na karcie Wiadomości.
Gość, który zarezerwował ofertę, może zaprosić do rezerwacji inne podróżujące z nim osoby dorosłe. Goście, którzy zaakceptują zaproszenie, zostaną dodani do wątku, a Ty wysyłasz wiadomości do całej grupy. Goście mogą przeczytać wszystkie wiadomości, nawet jeśli dołączą później, więc nie musisz się powtarzać.
Kliknij przycisk Szczegóły, aby uzyskać więcej informacji na temat rezerwacji i wątku, w tym listę wszystkich osób, które dołączyły. Kliknij zdjęcie profilowe gościa, aby przejść do jego profilu i dowiedzieć się więcej o osobie, którą przyjmujesz.
Korzystanie z innych funkcji wiadomości
Na karcie Wiadomości znajdziesz więcej funkcji zarządzania rozmowami, w tym odpowiedzi w wątkach, narzędzia do edycji, potwierdzenia przeczytania wiadomości i emotikony.
- Odpowiedzi w wątkach pozwalają rozpocząć wątek podczas odpowiadania, co spowoduje umieszczenie Twojej odpowiedzi pod pierwszą wiadomością.
- Narzędzia do edycji umożliwiają edytowanie wiadomości przez 15 minut od jej wysłania i cofnięcie wysyłki w ciągu 24 godzin.
- Potwierdzenia przeczytania pozwalają sprawdzić, kiedy goście lub inni odbiorcy wyświetlili Twoje wiadomości, chyba że wyłączyli tę funkcję w ustawieniach konta.
- Emotikony pozwalają potwierdzić otrzymanie wiadomości ikoną uśmiechniętej twarzy, serduszka, kciuka w górę, klaskania lub śmiejącej się buźki.
Pytania i odpowiedzi na temat karty Wiadomości
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.