Jak w pełni korzystać z karty Wiadomości

Skorzystaj z tych wskazówek, aby szybko i łatwo wyszukiwać i wysyłać wiadomości oraz planować ich wysyłkę.
Autor: Airbnb, 1 maj 2024
Zaktualizowano 3 lut 2025

Karta Wiadomości to Twoja skrzynka odbiorcza na Airbnb. Dzięki niej w jednym miejscu znajdziesz wszystkie wiadomości od gospodarzy, gości i zespołu pomocy. Funkcje na karcie Wiadomości umożliwiają:

  • filtrowanie i wyszukiwanie wiadomości w skrzynce odbiorczej;
  • wysyłanie i planowanie wysyłki wiadomości, w tym gotowych szablonów zwanych szybkimi odpowiedziami;
  • komunikowanie się ze wszystkimi gośćmi korzystającymi z rezerwacji w ramach jednego wątku;
  • odpowiadanie w wątkach, aby utrzymać porządek w rozmowach;
  • edytowanie wiadomości i cofanie ich wysłania;
  • używanie potwierdzeń przeczytania, aby sprawdzać, kiedy goście wyświetlili wiadomości;
  • reagowanie na wiadomości za pomocą emotikonów.

Filtrowanie i wyszukiwanie wiadomości

Domyślny widok zawiera wszystkie Twoje wiadomości na Airbnb. Wybierz Tryb gospodarza, Tryb gościa lub Pomoc, aby wyświetlić wiadomości tylko jednego rodzaju.

W ramach Trybu gospodarza możesz zastosować te dodatkowe filtry:

  • Nieprzeczytane – wyświetla tylko nieotwarte wiadomości.
  • Etap podróży – sortuje wiadomości według próśb o rezerwację, nadchodzących rezerwacji, trwających pobytów lub zakończonych rezerwacji.
  • Oferty – porządkuje wiadomości według oferty, jeśli masz więcej niż jedną.
  • Oznaczone gwiazdką – wyświetla tylko wiadomości, które zostały tak przez Ciebie oznaczone.

Jeśli masz współgospodarza, jesteś ambasadorem Superhost lub organizujesz atrakcję Airbnb, na karcie Wiadomości znajdziesz te filtry:

  • Współgospodarz – pokazuje wiadomości wymieniane między Tobą a dowolnym ze współgospodarzy przypisanych do oferty.
  • Ambasador Superhost – wyświetla wiadomości wymieniane między Tobą a gospodarzami, którym pomagasz.
  • Atrakcje – ten filtr umożliwia czytanie tylko wiadomości związanych z rezerwacjami atrakcji.

Użyj filtra Tryb gościa, aby wyświetlić wiadomości, które wysyłasz i otrzymujesz jako gość na Airbnb. Użyj filtra Pomoc, aby zobaczyć swoje rozmowy z obsługą klienta Airbnb.

Szukasz konkretnego wątku? Możesz wyszukiwać wiadomości na podstawie imion, słów lub wyrażeń. Wyniki uwzględniają wszystkie zastosowane filtry, pomagając szybciej znaleźć potrzebne wątki.

Wysyłanie i planowanie wysyłki szybkich odpowiedzi

Zrozumiała, szybka komunikacja jest kluczowym elementem udanego przyjmowania gości. Na karcie Wiadomości możesz rozpoczynać rozmowy w wątkach, przekazywać informacje i odpowiadać na pytania gości.

Aby zaoszczędzić czas, skorzystaj z funkcji szybkich odpowiedzi. Są to szablony wiadomości służące do przekazywania rutynowych informacji, więc nie musisz zaczynać od zera. Na karcie Wiadomości znajdziesz kilka gotowych wiadomości, które pomogą gościom w kluczowych momentach, np. tuż po dokonaniu rezerwacji. Możesz używać szybkich odpowiedzi bez zmian, edytować je lub tworzyć własne szablony.

Na karcie Wiadomości sztuczna inteligencja analizuje pytania gości i automatycznie sugeruje szybkie odpowiedzi. Sugerowana odpowiedź pojawi się w wątku rozmowy z gościem i będzie widoczna tylko dla Ciebie.

Możesz od razu przejrzeć, edytować i wysłać sugerowaną szybką odpowiedź lub zaplanować dostawę w późniejszym czasie. Elementy zastępcze w szablonach są podczas wysyłania wiadomości automatycznie zamieniane na określone szczegóły rezerwacji i oferty, takie jak lokalizacja, imię i nazwisko gościa oraz godzina zameldowania. Zadbaj o to, aby Twoja oferta była kompletna i aktualna, ponieważ wiadomości z pustymi elementami zastępczymi nie zostaną prawidłowo wysłane.

Gdy nadejdzie czas na wysłanie zaplanowanej wiadomości, w wątku rozmowy z gościem zobaczysz przypomnienie. Dostosuj sugerowaną wiadomość lub pomiń wysyłkę, jeśli tekst zawiera informacje, które zostały już przez Ciebie przekazane.

Dowiedz się więcej o oszczędzaniu czasu dzięki szybkim odpowiedziom

Komunikacja z grupą

Każda rezerwacja powoduje rozpoczęcie nowego wątku na karcie Wiadomości.

Gość, który zarezerwował ofertę, może zaprosić do rezerwacji inne podróżujące z nim osoby dorosłe. Goście, którzy zaakceptują zaproszenie, zostaną dodani do wątku, a Ty wysyłasz wiadomości do całej grupy. Goście mogą przeczytać wszystkie wiadomości, nawet jeśli dołączą później, więc nie musisz się powtarzać.

Kliknij przycisk Szczegóły, aby uzyskać więcej informacji na temat rezerwacji i wątku, w tym listę wszystkich osób, które dołączyły. Kliknij zdjęcie profilowe gościa, aby przejść do jego profilu i dowiedzieć się więcej o osobie, którą przyjmujesz.

Korzystanie z innych funkcji wiadomości

Na karcie Wiadomości znajdziesz więcej funkcji zarządzania rozmowami, w tym odpowiedzi w wątkach, narzędzia do edycji, potwierdzenia przeczytania wiadomości i emotikony.

  • Odpowiedzi w wątkach pozwalają rozpocząć wątek podczas odpowiadania, co spowoduje umieszczenie Twojej odpowiedzi pod pierwszą wiadomością.
  • Narzędzia do edycji umożliwiają edytowanie wiadomości przez 15 minut od jej wysłania i cofnięcie wysyłki w ciągu 24 godzin.
  • Potwierdzenia przeczytania pozwalają sprawdzić, kiedy goście lub inni odbiorcy wyświetlili Twoje wiadomości, chyba że wyłączyli tę funkcję w ustawieniach konta.
  • Emotikony pozwalają potwierdzić otrzymanie wiadomości ikoną uśmiechniętej twarzy, serduszka, kciuka w górę, klaskania lub śmiejącej się buźki.

Pytania i odpowiedzi na temat karty Wiadomości

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
1 maj 2024
Czy udało nam się pomóc?